تست کرونا در منزل – انواع آزمایش های ویروس کرونا را بشناسید!

منبع: بیتوته

93

1400/1/15

05:23


تست کرونا در منزل – انواع آزمایش های ویروس کرونا را بشناسید!



تست کرونا در منزل,تست کرونا,آزمایش های ویروس کرونا

تست کرونا در منزل

 

تست کرونا به صورت آنلاین و در منزل، در آزمایشگاه آنلاین مندل با بالاترین کیفیت انجام می دهد. شما می توانید با خواندن این مطالب اطلاعات مورد نیاز خود را بدست آورده و در صورت نیاز در خصوص انجام آزمایش کرونا تصمیم گیری نمایید. روش های مختلفی برای آزمایش سویه جدید ویروس کرونا وجود دارد. بیشتر آنها آزمایش های مولکولی یا سرولوژیکی هستند.

با همه صحبت هایی که در مورد آزمایش COVID-19 در خبرها وجود دارد ، تعجب آور نیست که در مورد آزمایشات و تفاوت آنها سردرگمی وجود دارد.

 

آزمایش آنتی بادی تعیین می کند که شما در گذشته COVID-19 داشته اید یا خیر و اکنون آنتی بادی علیه ویروس دارید. آزمایشی برای تشخیص COVID-19 مشخص می کند که آیا در حال حاضر به این بیماری مبتلا هستید یا خیر.

 

تست پی سی آر کرونا چیست؟

این آزمایشات تشخیصی حساس ترین آزمایش برای تشخیص عفونت فعال در نظر گرفته می شود و نتایج بسیار دقیق است. اگر فکر می کنید که COVID دارید بهتر است این تست را برای اطمینان از اثبات بیمار بودن یا نبودن خود انجام دهید.

 

 یک ارائه دهنده خدمات بهداشتی با استفاده از یک سواب تخصصی مخاط را از بینی یا گلو جمع می کند. (برخی از آزمایش های مولکولی اکنون از بزاق استفاده می کنند ، که ممکن است برای افراد راحت تر باشد.) سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) توضیح می دهد که آزمایشات مولکولی اغلب آزمایش PCR نامیده می شود ، کوتاه واکنش زنجیره ای پلیمراز ، روش آزمایشگاهی برای تشخیص مواد ژنتیکی ویروس. ) درواقع این تست، آزمایشایی است که با استفاده از سواب نازوفارنکس انجام می شود - آزمایشی که به عمق بینی تا پشت گلو می رود.

 

به عبارت دیگر یک آزمایش تشخیصی می تواند نشان دهد که آیا شما یک ویروس کرونا ویروس فعال دارید یا خیر و باید مراحل قرنطینه یا جدا شدن از دیگران را انجام دهید.

توجه : در صورتی که تمایل دارید آزمایش پی سی آر کرونا را در منزل انجام دهید کافیست برروی لینک تست کرونا در منزل کلیک کنید.

 

تست کرونا در منزل,تست کرونا,آزمایش های ویروس کرونا

تست پی سی آر کرونا

 

چه کسی باید آزمایش پی سی آر را انجام دهد؟

همه افرادی که علائم COVID-19 دارند یا مشکوک به بیماری کرونا ویروس هستند، می بایست این تست را برای اطمینان از سلامت و یا بیمار بودن خود انجام دهند.

 

بیشتر افرادی که از نزدیک (در طی 6 فوت و در کل 15 دقیقه یا بیشتر در طی 24 ساعت) با فردی که COVID-19 تأیید شده تماس داشته است.

 

افرادی که در طی 3 ماه گذشته آزمایش COVID-19 مثبت داشته و بهبود یافته اند، به شرطی که علائم جدیدی در آنها ایجاد نشود ، نیازی به آزمایش ندارند.

 

افرادی که در فعالیت هایی شرکت کرده اند که در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به COVID-19 قرار دارند زیرا آنها نمی توانند از نظر جسمی فاصله بگیرند تا از مواجهه با آنها جلوگیری کنند ، مانند مسافرت ، شرکت در اجتماعات بزرگ اجتماعی یا توده ای ، یا در محیط های داخلی شلوغ یا تهویه کم.

 

افرادی که از آنها خواسته شده یا ارجاع شده اند که توسط ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود ، یا ایالت ، قبیله ، نماد محلی یا بخش بهداشت سرزمین آزمایش می شوند.

نکته : افراد کاملاً واکسینه شده و بدون علائم COVID-19 پس از مواجهه با فرد مبتلا به COVID-19 نیازی به آزمایش ندارند.

 

CDC توصیه می کند هر کسی با علائم و نشانه های COVID-19 ، بدون در نظر گرفتن وضعیت واکسیناسیون یا عفونت قبلی ، آزمایش پی سی آر را انجام دهد. اگر به دلیل علائمی که دارید یا به طور بالقوه در معرض ویروس هستید ، آزمایش می کنید ، باید در زمان انتظار برای نتایج آزمایشتان، از دیگران دور باشید و به توصیه های ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی یا یک متخصص بهداشت عمومی عمل کنید. (یعنی ماسک بزنید و فاصله اجتماعی خود را حتی با اعضای خانواده تان رعایت کنید)

 

آزمایش آنتی بادی چیست؟

از نام های دیگر آزمایش آنتی بادی، آزمایش سرولوژی یا آزمایش خون می باشد.

 

این آزمایش به دنبال آنتی بادی های ویروس کرونا است. آنتی بادی ها پروتئین هایی هستند که سیستم ایمنی بدن شما برای مقابله با یک مهاجم خارجی مانند ویروس تولید می کند. آزمایش آنتی بادی COVID-19 نمی تواند عفونت فعال ویروس کرونا را تشخیص دهد. تنها چیزی که به شما می گوید این است که آیا شما در برخی از دوره های گذشته آلوده شده اید ، حتی اگر این اتفاق ماه ها قبل رخ داده باشد. آنتی بادی ها حداقل تا چند روز پس از شروع عفونت قابل تشخیص نیستند.

 

برای انجام آزمایش آنتی بادی شما باید به آزمایشگاه تخصصی مندل مراجعه کنید ، که یک نمونه خون را از طریق خراش انگشت یا خونگیری از ورید بازوی شما می گیرد که پردازش آن ممکن است تا دو روز طول بکشد. اما FDA فقط اولین آزمایش آنتی بادی ویروس کرونا را مورد تأیید قرار داد و این امکان را برای مطب های پزشک ، بیمارستان ها ، مراکز مراقبت های فوری و اورژانس فراهم کرد که بتوانند ظرف مدت 15 دقیقه با استفاده از خون از نوک انگشت فرد جواب بگیرند.

 

آزمایش آنتی بادی حداقل تا 14 روز پس از شروع علائم توصیه نمی شود. اگر خیلی زود تست کنید - در حالی که سیستم ایمنی بدن شما هنوز در حال دفاع است - ممکن است نتیجه دقیقی نداشته باشد. بعضی اوقات وقتی کسی در اواخر دوره بیماری خود مراقبت می کند ، آزمایش آنتی بادی همراه با آزمایش ویروسی انجام می شود. همچنین ممکن است به تأیید تشخیص سندرم التهابی چند سیستم در کودکان ، یک بیماری مرتبط با COVID کمک کند.

 

به عبارت دیگر آزمایش آنتی بادی بدنبال آنتی بادی هایی است که توسط سیستم ایمنی بدن شما در پاسخ به یک تهدید مانند ویروس خاص ساخته می شوند. آنتی بادی ها می توانند به مبارزه با عفونت کمک کنند. تولید آنتی بادی ها ممکن است چند روز یا چند هفته طول بکشد و بعد از بهبودی ممکن است چندین هفته یا بیشتر در خون شما بماند. به همین دلیل ، برای تشخیص COVID-19 نباید از آزمایش های آنتی بادی استفاده شود. در حال حاضر محققان نمی دانند که آیا وجود آنتی بادی به معنای ایمن بودن شما در برابر COVID-19 در آینده است.

توجه : در صورتی که تمایل دارید آزمایش آنتی بادی کرونا را انجام دهید کافیست برروی لینک کلیک کنید.

 

تست کرونا در منزل,تست کرونا,آزمایش های ویروس کرونا

آزمایش آنتی بادی

 

اگر آنتی بادی علیه ویروس SAR-CoV-2 دارید، آیا این بدان معناست که در برابر عفونت های COVID در آینده مصونیت دارید؟ 

محققان هنوز به طور قطعی نمی دانند، اما مطالعات اخیر نشان می دهد که در دوره های گذشته ممکن است محافظت شود.

 

آزمایش آنتی بادی در همه گیری فعلی نقشی دارد زیرا می تواند اطلاعاتی در مورد شیوع عفونت در جمعیت و فراوانی عفونت بدون علامت از طریق FDA ارائه دهد.

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو