جان کربی سخنگوی پنتاگون طی اظهاراتی در نشست خبری خود با اشاره به روابط آمریکا و عربستان اظهار کرد: با تمام جدیت به دفاع از دولت آل سعود ادامه خواهیم داد و همکاری با ارتش عربستان را افزایش می‌دهیم.

وی در تشریح تداوم همکاری‌های میان واشنگتن و ریاض، تاکید کرد: آمریکا به تعهدات خود در قبال دفاع و حمایت از عربستان پایبند است و هیچ ابهامی برای پاسخگویی به حملات علیه عربستان وجود ندارد.

سخنگوی پنتاگون با تاکید بر جدیت این موضوع از سوی وزیر امور خارجه آمریکا اظهار کرد: طی چند هفته اخیر نیز وی در این زمینه گفت و گویی با، ولی عهد عربستان داشته است.

جان کربی همچنین به حملات یمن علیه عربستان اشاره کرد و گفت: از حوثی‌ها درخواست می‌کنیم تا حملات خود را متوقف کرده و تلاش خود را برای دستیابی به راه حل سیاسی افزایش دهند.

وال‌استریت ژورنال چندی پیش طی گزارشی اعلام کرده بود که، پنتاگون به دنبال ارائه تجهیزات و آموزش‌های مورد نیاز عربستان است.

سازمان سیا ماه طی گزارشی اعلام کرده است که محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، در سال ۲۰۱۸ عملیاتی را در استانبول، ترکیه برای دستگیری یا قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار تایید کرده است و از سوی دیگر نیز دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به دلیل مجازات نکردن عربستان با خشونت کافی بسیار مورد انتقاد قرار گرفت.

از سوی دیگر وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که جو بایدن دستور خروج بخشی از نیرو‌ها و تجهیزات آمریکا را از خاورمیانه صادر کرده است.

وال استریت ژورنال نوشت: پنتاگون در حال بررسی تجهیزات و آموزش‌هایی است که عربستان سعودی به آن نیاز دارد. تجهیزات نظامی از جمله هواپیمابر از غرب آسیا نقل مکان کرده است تا نیاز‌های مناطق دیگر تامین شود.