چگونه آبلیمو را تازه نگه داریم؟ (معرفی روش های تازه نگه داشتن آبلیمو)

چگونه آبلیمو را تازه نگه داریم؟ (معرفی روش های تازه نگه داشتن آبلیمو)


منبع: مینویسم

102

1400/1/15

11:53


روش نگهداری آبلیموی تازه

روش نگهداری آبلیموی تازه

آبلیموی تازه واص بسیاری دارد و برای تازه نگه داشتن آب لیمو از روش های زیادی استفاده می شود. شاید از خودتان بپرسید که مگر آب لیموی کهنه تاثیرات منفی خواهد داشت و فرقی بین آبلیمو تازه و کهنه است؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که، بله فرق شایانی بین آبلیمو تازه و آبلیمو کهنه است، خاصیت و مزه آبلیمو تازه بسیار بیشتر است. بسیاری از خانم های خانه دار و با سلیقه به دنبال این هستند که برای تازه نگه داشتن آبلیمو چه کنند تا رنگ آن تیره و کدر نشود. در این پست قصد داریم تا روش های موثر برای نگهداری آبلیموی تازه را معرفی کنیم. پس اگر می خواهید بدانید که چگونه آب لیمو را تازه نگهدارید با ما همراه باشید تا شما را با چند راه تازه نگه داشتن آبلیمو آشنا کنیم.

روش های موثر برای تازه نگه داشتن آبلیمو

آب لیموی تازه دارای ویتامین های زنده و مفیدی است که مهمترین آن ها ویتامین C است و یکی از عمده ترین علت های نگهداری درست از آبلیمو تازه این است که خواص آبلیمو و به خصوص ویتامین C موجود در آن را حفظ شود. علت دیگر که باید با طرز نگه داشتن آبلیموی تازه آشنا باشیم این است که رنگ آبلیموی تازه بعد از مدتی کدر شده و زیبایی اولیه را از دست می دهد و ما باید از تیره شدن رنگ آبلیمو جلوگیری کنیم. برای اینکه بدانید چگونه آبلیمو را تازه نگه داریم با مینویسم همراه باشید.

در ادامه روش های موثر و کارآمد تازه نگه داشتن آبلیمو را معرفی خواهیم کرد:

روش های موثر برای نگهداری آبلیموی تازه

روش های موثر برای نگهداری آبلیموی تازه

روش های ساده تازه نگه داشتن آبلیموی تازه 

  • ظرف آبلیمو را خوب شستشو دهید و استریل کنید.
  • نگهداری آبلیمو تازه در ظرف درب دار
  • آبلیمو را در محیط خنک و تاریک نگهداری کنید.
  • اضافه کردن روغن به آبلیمو های تازه
  • منجمد کردن آبلیموی تازه
  • استریل کردن و جوش دادن آب لیموی تازه
  • آبلیمو را در ظرف کدر نگهداری کنید
  • آبلیمو ها را در ظروف بیشتر از 2 لیتری نگهداری نکنید

همچنین بخوانید: چرا آبلیمو رنگ چای را روشن می کند؟

ظرف آبلیمو را خوب شستشو دهید و استریل کنید

فراموش نکنید که ظرف آبلیمو را قبل از هر کاری خوب شستشو دهید و داخل آب جوش قرار دهید. اجازه دهید تمام میکروب های آن از بین برود و کاملا ضدعفونی و استریل شود چرا که قرار است برای چندین ماه آبلیموها را نگهداری کند. هر میکروب داخل ظرف آبلیمو منجر به کپک زدن و خراب شدن آبلیمو ها میشود.

نگهداری آبلیمو تازه در ظرف درب دار

همانطور که در قسمت قبل گفته شد، قرار است آبلیمو ها به مدت چندین ماه داخل یک ظرف بمانند و هر میکروب و ویروسی میتواند منجر به  کپک زدن آن بشود. به همین دلیل است که از وارد شدن هر گونه ویروس و میکروبی به داخل ظرف آبلیمو تازه باید جلوگیری کرد. سعی کنید از ظروف درب دار برای نگهداری آبلیمو تازه استفاده کنید.

حتی بهتر خواهد بود اگر بتوانید درب ظرف آبلیمو تازه را با چسب سفت و محکم کنبد. نگران نباشید اگر ظرف شما دارای درب نباشد میتوانید از چوب پنبه برای بستن درب ظرف آبلیمو خود استفاده کنید.

آبلیمو را در محیط خنک و تاریک نگهداری کنید

آبلیمو تازه به علت ویتامین هایی که دارد و از طرفی سریع جذب شدن میکروب ها و کپک زدن آن بسیار حساس است. علت اصلی برای نگهداری آبلیمو در محیط تاریک و خنک این است که گرما منجر به از بین رفتن ویتامین C موجود در آبلیمو می شود و به همین دلیل است که باید آب لیمو را در محیطی قرار دهید که نور خورشید به آن بر خورد نکند تا منجر به گرما در آن نشود. از طرفی خود گرما هم منجر به تجمع کپک در آبلیموی تازه میشود.

اضافه کردن روغن به آبلیمو های تازه

برای نگهداری درست از آبلیمو تازه و کپک نزدن آن باید موارد زیادی را رعایت کرد اما یکی از متداول ترین روش های نگهداری درست آبلیمو تازه این است که داخل آبلیمو کمی روغن اضافه شود و ظرف آبلیمو را تکان داد تا روغن با تمامی ترکیبات آبلیمو ترکیب شود. البته دقت داشته باشید که روغن بیش از اندازه اضافه نکنید.

چگونه نان را تازه نگه داریم؟

منجمد کردن آبلیموی تازه

یکی دیگر از کارهایی که میتوان انجام داد تا آب لیمو شما تازه بماند این است که آن را منجمد و تبدیل به یخ کنید، که البته این موضوع کاملا سلیقه ای است. با فریز و منجمد کردن آبلیمو ها در واقع مزه و طعم آن را حفظ کرده اید. دقت داشته باشید که اگر قصد فریز کردن آبلیمو را دارید تنها به مدت 3 الی 4 ماه میتوانید این کار را انجام دهید.

استریل کردن و جوش دادن آب لیموی تازه

در قسمت های فوق توضیح دادیم که چگونه شیشه و ظرف آب لیمو را قبل از هر کاری خوب شستشو دهید و استریل کنید. یکی دیگر از کارهای دیگری که میتوانید برای داشتن آبلیمو تازه  انجام دهید این است که، آبلیمو تازه را داخل ظرف خود که شستشو داده ایم بریزیم و سپس در آن را محکم ببندیم. قابلمه ای را بر روی شعله قرار دهید و نصف قابلمه را با آب پر کنید. بگذارید آب جوش بیاید و سپس آرام آرام ظرفی که حاوی آبلیمو است را به داخل قابلمه ببرید و اجازه دهید تا 15 الی 20 دقیقه آب بجوشد.

برای آشنایی با طرز نگهداری پسته تازه در فریزر کلیک کنید.

آبلیمو را در ظرف کدر نگهداری کنید

برای اینکه نور به صورت مستقیم به آبلیمو نرسد، بهتر است که از ظرف های رنگ کدر استفاده کنید.

در ادامه 2 روش دیگر برای تازه نگه داشتن آبلیمو به شما معرفی می کنیم:

منجمد کردن آبلیمو و کنسرو کردن آبلیمو

منجمد کردن آبلیمو در مکعب های کوچک

تازه نگه داشتن آبلیمو

تازه نگه داشتن آبلیمو با فریز کردن

بعد از گرفتن آبلیموی تازه می توانید آن را در قالب یخ مکعبی ریخته و آن را منجد کنید تا در زمان نیاز از آن استفاده نمایید. منجمد کردن آبلیمو در سینی های یخ ساده ترین راه برای حفظ آن است ، اما اگر آب لیمو زیادی داشته باشید ، کنسرو کردن گزینه ی بهتری است. در هر صورت ، آب لیمو تازه خواهید داشت که می توانید در تمام طول سال از آن لذت ببرید!

  1. برای منجمد کردن آبلیمو آب لیمو خود را در یک سینی یخ بریزید. ظرف آب لیمو را با دقت کج کرده و مربع ها را در سینی مکعب یخ خود پر کنید تا تقریباً کامل شوند. اما از پر كردن سینی پرهیز كنید ، زیرا آب با یخ زدن اندكی منبسط می شود و حجم آن بیشتر می شود.سینی مکعب یخ را یک شب یا تا زمانی که آب لیمو سفت شود در فریزر قرار دهید. ممکن است چند ساعت طول بکشد تا آب لیمو منجمد شود. بهترین روش برای اطمینان از یخ زدگی مکعب ها این است که آنها را به مدت 8 ساعت یا یک شب در فریزر خود بگذارید.
  2. مکعب های آبلیمو را بعد از یخ زدن از داخل سینی ها بیرون بیاورید. سینی را از وسط خم کنید تا مکعب ها خارج شوند.
  3. مکعب ها را درون یک کیسه پلاستیکی قابل انعطاف قرار دهید. همچنین می توانید از ظرف سخت استفاده کنید به شرطی که درپوش محکم داشته باشد.
  4. کیسه را برچسب بزنید و مکعب ها را به فریزر برگردانید. گرچه ابلیموی تازه طعم دیگری دارد اما با این روش می توانید حداقل 6 ماه آبلیموی تازه داشته باشید.
  5. می توانید مکعب های منجمد شده ابلیمو را بدون ذوب شدن درون هر چیزی که درست می کنید قرار دهید. اگر ترجیح می دهید آب لیمو مایع داشته باشید ، مکعب ها را در یک کاسه در یخچال خود قرار دهید تا یک شب ذوب شوند.

کنسرو کردن آب لیمو تازه برای تازه نگه داشتن آن

تازه نگه داشتن آبلیمو

    تازه نگه داشتن آبلیمو با کنسرو کردن
  1. چندین شیشه با در های محکم با اندازه مناسب آماده کنید بهتر است آن ها را در ماشین ظرفشویی بگذارید تا ضدعفونی شوند یا شیشه ها را به مدت 10 دقیقه بجوشانید. اگر در شیشه ها باکتری وجود داشته باشد ، آب لیمو می تواند درون شیشه ها خراب شود.
  2. آب لیمو را صاف کنید و در یک قابلمه متوسط ​​بریزید و آن را گرم کنید تا جوش بیاید. روی حرارت متوسط ​​، آبلیمو خود را حدود 5 دقیقه بجوشانید.
  3. در یک ظرف بزرگ آب ریخته و صبر کنید تا جوش بیاید.
  4. آبلیموی جوشیده شده که کمی سرد شده را درون ظرف ها بریزید و درب آن ها را محکم ببندید و درون آب جوش قرار دهید. شیشه ها را تقریبا کامل پر کنید ، زیرا هوای داخل شیشه می تواند باعث خراب شدن آب لیمو شود. با این وجود ، ممکن است آبلیمو هنگام فرآیند کنسرو منبسط شود و فشار ممکن است باعث منفجر شدن ظرف ها شود، بنابراین در بالای هر شیشه تقریباً 2 تا 5 سانتی متر فضای خالی باقی بگذارید.درب ظرفی که شیشه ها درون ان قرار دارند را ببندید و شیشه ها را به مدت 15 دقیقه در آن بجوشانید.
  5. شیشه ها را با دقت از آب خارج کرده و بگذارید تا خنک شوند.
  6. شیشه ها را برچسب زده و در جای خشک و خنک نگهداری کنید.
  7. آبلیموی کنسرو شده 12-18 ماه تازه باقی می ماند.

نکته: برای که مطمئن شوید شیشه های آبلیمو به درستی کنسرو شده اند حباب وسط درب را فشار دهید. اگر صدای خروجی ایجاد کند یا پایین بیاید و دوباره برگردد، کوزه مهر و موم نشده است. در این صورت، آن را در یخچال قرار دهید و ظرف 4-7 روز از آب آن استفاده کنید.

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو