بهرام عظیمی: تصور باطلی که از چین دارید را کنار بگذارید

منبع: سینما پرس

56

1400/1/15

14:25


سینماپرس: بهرام عظیمی انیماتور ایرانی در روایتی از زندگی خود هم از پشمک فروشی گفت و هم همگامی با جیمز کامرون در دانشگاه پکن و از مخاطبان خواست، تصورات باطل خود درباره چین را کنار بگذارند.

بهرام عظیمی در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: بهرام عظیمی انیماتور ایرانی در روایتی از زندگی خود هم از پشمک فروشی گفت و هم همگامی با جیمز کامرون در دانشگاه پکن و از مخاطبان خواست، تصورات باطل خود درباره چین را کنار بگذارند.

به گزارش سینماپرس، بهرام عظیمی در برنامه تلویزیونی "محاکات" در شبکه دوم سیما گفت: همیشه دوست داشتم یا نقاش شوم یا راننده اتوبوس یا راننده رالی با این حال انیماتور شدم.

عظیمی درباره علاقه به نقاشی بیان داشت: در پنج سالگی به سفارش پدرم یک نقاشی برای مادرم کشیدم که به جای قاب عکسش به دیوار زد و تا مدتها دوست داشتم نقاشی‌هایی بکشم که مادرم به دیوار خانه بزند چون تایید مادر، بزرگترین لذت عالم را دارد.

عظیمی ادامه داد: در کودکی و نوجوانی بسیاری از مشاغل را تجربه کردم. از شیشه نویسی تا اتومکانیکی و واکسی و دست فروشی و پشمک فروشی و انصافا هرچه از خدا خواستم بهم داد.

عظیمی افزود: مثلا  آرزویم خرید یک رنو۵ دست دوم بود و از خدا خواستم که یک رنو۵ بهم بدهد و مدتی بعد بهش رسیدم. همیشه آرزوهایم منطبق با وضعیت زندگیم بود و همه چیز را از خدا خواستم.

کارگردان "تهران ۱۵۰۰" در روایت سفر به چین بیان داشت: تصور باطلی که از چین دارید را کنار بگذارید چون حتی بدترین فیلمی که در چین اکران می‌شود ۵میلیون بیننده دارد که برای بهترین فیلمهای ما یک عدد رویایی است. اینکه چرا چنین بازار بزرگی را برای فیلمهای خودمان نادیده می‌گیریم و دل‌بسته چند جشنواره خاص هستیم واقعا جای سوال دارد؟

عظیمی در برنامه محاکات ادامه داد: در اینجا یک مدیر ساده را به سختی میشود دید ولی در یک فستیوال چینی مدیر دانشگاه پکن شخصا از من دعوت کرد در دانشگاهش ورک‌شاپ بگذارم و جالب اینجاست که ایشان فقط کارهای مرا دیده بود و هیچ آشنایی قبلی با من نداشت.

خالق کاراکترهایی نظیر "سیا ساکتی" تاکید کرد: من در دانشگاه پکن و در جایی ورک‌شاپ گذاشتم که قبل از من جیمز کامرون و جورج لوکاس و بسیاری دیگر از سینماگران شهیر ورک‌شاپ گذاشته بودند. البته من خودم را در حد اینها نمیدانم ولی اینکه دانشگاهی شرایطی ایجاد میکند تا بزرگان سینما و جوانترها کنار هم دیده شوند واقعا یک دستاورد مفید است.

گفتنی است برنامه تلویزیونی "محاکات" به تهیه‌کنندگی جواد فرحانی و کارگردانی مریم نوابی‌نژاد حوالی ۲۳ از شبکه دوم سیما روی آنتن می‌رود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو