حکم قصاص خواننده جوان صادر شد | حمید صفت یک گام تا چوبه دار؟

73

1400/1/15

16:09


یکی از دو وکیل حمید صفت، خواننده و رپر جوان از صدور حکم قصاص موکل خود به اتهام کشتن پدرخوانده‌اش در میانه‌های سال ۹۶ خبر داد.

حکم قصاص خواننده جوان صادر شد | حمید صفت یک گام تا چوبه دار؟

گروه موسیقی هنرآنلاین: ۲۸ مرداد ۹۶ انتشار خبر بازداشت رپر جوان به اتهام قتل مانند بمب در فضای هنری ایران به ویژه دوستداران موسیقی منفجر شد. قاضی محمد شهریاری، معاون دادستان و سرپرست دادسرای جنایی تهران در تشریح دلایل بازداشت حمیدرضا امیری‌صفت ملقب به حمید صفت گفته بود: «چند روز پیش متهم با ناپدری ۶۶ ساله خود درگیر شد که متاسفانه ناپدری در بیمارستان از دنیا رفت و متهم اکنون به اتهام قتل در بازداشت است.»

کمتر از یک سال بعد و در شرایطی که خبرهای پرونده رپر جوان در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی پیگیری می‌شد، متهم ششم خرداد ۹۷ با قرار وثیقه از زندان آزاد شد اما اواخر سال گذشته با اعتراض اولیای دم، پرونده او به کمیسیون ۱۱ نفری پزشکی قانونی رفت و بازپرس دادسرای جنایی تهران برای رفع ابهام‌ها دستور داد هیأت ۱۱ نفری متخصصان پزشکی قانونی تشکیل شود. این هیات با حضور در دادسرای جنایی در جریان دفاع متهم قرار گرفت.

در واقع جلسه به این دلیل تشکیل شده بود که نظر بدهد آیا مقتول با حمله متهم کشته شده یا بیماری زمینه‌ای او هم در مرگ دخالت داشته است. سرانجام با نظر کمیسیون پزشکی و بر اساس ماده ۲۹۰ قانون مجازات اسلامی، اقدام خواننده جوان در درگیری با بیمار مصداق قتل عمد تشخیص داده و او بار دیگر محاکمه شد. در جلسه دادگاه، پس از دفاع متهم و وکلا، قاضی پرونده دستور داد حمید صفت بازداشت و به زندان منتقل شود.

سرانجام یکی دو روز پیش عسگر قاسمی آقباش، یکی از دو وکیل متهم از صدور رای قصاص برای موکل خود خبر داد و اعلام کرد در مهلت قانونی ۲۰ روز به رای پرونده اعتراض می‌کند تا برای فرجام‌خواهی به دیوان عالی کشور برود. نورالله عزیزمحمدی، قاضی پیشین دادگاه کیفری یک استان تهران دیگر وکیل پرونده حمید صفت است.

در این میان، رضا صادقی با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام از مردم و هنرمندان خواست برای حمید تقاضاى بخشش کنند و از خانواده داغدیده هم درخواست کرد با بخشش و بزرگواری‌شان کام مردم را در روزهای اوسال سال شیرین کنند. او خطاب به هنرمندان نوشت: «دوستان سکوت نکنید، این سکوت فقط حسرت و شرم به بار میاره...»

در بخشی از پست صادقی آمده است: «من این جوون رو ندیدم اما می‌دونم دنیای مردمش براش مهمه و درد مردم درد خودشه. امروز خبری شنیدم از قصاص که دعا می‌کنم راست نباشه... خانواده مرحوم کاملا حق دارن قلبشون شکسته باشه و خشم داشته باشن اما به عنوان یه کمترین اهل هنر و ریش سفیدى که دارم، خواهش و التماس می‌کنم ... روزاى تلخیه و شک ندارم شما این تلخى رو از همه بیشتر لمس کردین، پس تمنا دارم با بزرگیتون دل مردم رو شاد کنید که قطعا آسون نیست اما از شما بعید نیست بخشش...»

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو