یک ادعا درباره بیانیه هنرمندان علیه چین

منبع: برترین ها

55

1400/1/15

16:17


خبرگزاری تسنیم درباره بیانیه‌ای که دیروز از سمت عده‌ای از فیلمسازان علیه قرارداد ایران و چین منتشر شده، گزارشی منتشر کرده.

برترین‌ها: خبرگزاری اصولگرای تسنیم درباره بیانیه‌ای که دیروز از سمت عده‌ای از فیلمسازان علیه قرارداد ایران و چین منتشر شده، گزارشی منتشر کرده که بخش‌هایی از آن را در زیر آورده‌ایم:
 
«گروهی از رسانه‌های ضد انقلاب کوشیده‌اند تا این‌گونه القا کنند که این گروه از فیلمسازان مخالف امضای تفاهم‌نامه ایران و چین بوده‌اند. پیگیری‌های ما(تسنیم) و گفت‌وگوی تلفنی با برخی از امضا‌کنندگان این بیانیه نشان می‌دهد که شبکه‌های ضدانقلاب با وارونه‌نمایی واقعیات کوشیده‌اند تا این گروه از سینماگران را نیز در صف مخالفان تفاهم‌نامه مذکور قرار دهند.
 

پشت پرده بیانیه‌ فیلمسازان درباره تفاهم نامه ایران و چین کیست؟

 
یکی از فیلمسازانی که این بیانه را امضا کرده است درباره چرایی امضای خود گفت «تنها نقد من این بود که چرا جزئیات آن اعلام نمی‌شود. خب ما این حق را داریم که بدانیم این تفاهم‌نامه چه مفادی دارد در غیر این صورت با همکاری کشور‌های دیگر برای حل مشکلات اقتصادی کشورمان مشکلی نداریم.»
 
وی مانند فیلمساز دیگر اظهار کرد «از مفاد و جزئیات این تفاهم‌نامه و حتی جزئیات بیانیه‌ای که فردی به نام «م- آ» آن را در کانالی منتشر کرد و از ما خواست تا آن را تأیید کنیم اطلاع کافی ندارم.
 
فیلمساز دیگری در این باره گفت: بچه‌های زیادی برای این آب و خاک کشته شده‌اند و من هم مانند مردم نگران کشورم هستم. دغدغه من از سر وطن دوستی بود که این بیانیه را امضا کردم و خواستم فقط بگویم که چرا نباید این قرارداد در مجلس تصویب شود؟
 
نباید از این نکته نیز غافل ماند که اگرچه دغدغه و نگرانی فیلمسازان کشور نسبت به منافع ملی ایران قابل تحسین و ستایش است، اما آنان نیز باید در نظر داشته باشند که  با تحقیق بیشتری این‌گونه بیانیه‌ها را امضا کنند.
 
اما بد نیست که بدانیم، فردی که برای امضای این بیانیه و بیانیه‌هایی از این دست تلاش می‌کند، شخصی است به نام «م. آ» که از کمترین اطلاعات و سواد سیاسی- اقتصادی برخوردار بوده.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو