بسته شدن کانال سوئز به خاطر چند بسته سیگار!

منبع: برترین ها

139

1400/1/16

00:12


علت بسته شدن کانال سوئز ندادن رشوه چند بسته سیگار به راهنمای سوئز اعلام شد.

برترین‌ها: علت بسته شدن کانال سوئز ندادن رشوه چند بسته سیگار به راهنمای سوئز اعلام شد.

گزارش فرمانده کشتی ever given در رابطه با علت اصلی بسته شدن کانال سوئز به مدت یک هفته را بخوانید.

علت: ندادن چند باکس سیگار به راهنما و قهر کردن او

لطفا به حادثه‌ای که در حین عبور کشتی از کانال سوئز (Southbound) در تاریخ ۱۱ مارس ۲۰۲۱ رخ داد توجه داشته باشید. اولین راهنما (پایلوت) در ساعت 04:24 قبل از ورود به کانال سوار کشتی شد و در ساعت 05:30 وارد کانال سوئز (Port Said Side) شد.

قبل از پیاده شدن از کشتی، راهنما درخواست سیگار کرد که طبق سیاست‌های موجود و بر اساس دستورالعمل اجاره کننده کشتی (Charterer) این درخواست با کمال ادب و احترام رد شد و راهنما (پایلوت) پس از آن کشتی را ترک کرد کرد.

‏اولین تغییر راهنما (در ورودی کانال) در بین ساعت 05:26 تا 05:34 بود و راهنمای دوم (کاپیتان خالد) که سوار کشتی شد تا Ismalia در کشتی حضور داشت. به نظر می‌رسد راهنما در طول حرکت و مانور کمی مضطرب بود و در چند مورد سعی کرد که سکاندار را برای هدایت کشتی فرا بخواند.

بسته شدن کانال سوئز به خاطر چند بسته سیگار!

فرمانده (Master) در تمام اوقات حضور داشت و در هیچ زمانی سکاندار فرمانی را اشتباه اجرا نکرد و مشکلی در سکان کشتی نیز مشاهده نشد.

قبل از پیاده شدن، راهنمای دوم نیز درخواست سیگار کرد که بطور مودبانه طبق دستورالعمل اجاره کننده کشتی (Charterer)، با مخالفت همراه شد و تغییر پایلوت دوم در Ismalia از ساعت 10:05 تا 10:13 انجام شد.

راهنمای سوم (کاپیتان Khalied Mohammed Hussain Hassane) پس از سوار شدن در کشتی، طبق روال معمول در سوئز، چند کلمه ای را به زبان عربی به راهنمای دوم که در حال پیاده شدن بود مطرح کرد.

وی بلافاصله پس از پیاده شدن راهنمای دوم و بدون خوش و بش مودبانه به فرمانده کشتی گفت: لطفا کشتی را در دست بگیرید تا در مسیر کانال حرکت کنیم. من تنها اینجا هستیم تا طبق قوانین کانال سوئز به شما کمک کرده و مشاوره بدهم.

‏زمانی که از او پرسیده شد که منظور از این جمله چیست، وی گفت: Master مسئولیت کامل امور و پیمایش در کانال را بر عهده داشته و کار راهنما تنها مشاهده و مشاوره دادن در صورت لزوم است.

‏توجه داشته باشید که در زمانی که این مکالمه در حال انجام بود کشتی هنوز در حال پیشروی در مسیر کاروان کشتی ها بود و در کانال طبق دستورالعمل داده شده به سکان دار توسط Master، از پیچ و خم ها عبور می کرد.

در 15 تا 20 دقیقه ای که کشتی در حال عبور از کانال بود راهنمای کشتی مودبانه و با لحنی تند اما دیپلماتیک درخواست همکاری کرد و مرتبا اعلام می کرد که Master قرار است کشتی را هدایت کند. علاوه بر این او گفت که راهنمای قبلی سکان کشتی را تحویل داده و او تنها نظاره گر است.

در نتیجه Master به او اطمینان داده بود که هیچ مشکلی به لحاظ سکان و هدایت کشتی وجود نخواهد داشت و چیزی بود که در 20 دقیقه حضور وی (راهنمای دوم) در کشتی قابل مشاهده بود.

پس از 20 دقیقه از طی کردن مسیر در طول کانال و در نزدیکی Ismalia در منطقه ای که تغییرات مداومی در جریان آب وجود داشت به راهنما گفته شد که چرا وی هیچ دستور هدایتی نمی دهد و در صدد آزار و اذیت فرمانده و کشتی می باشد؟ سپس فرمانده گفت این موضوع را به کنترل بندر Ismalia گزارش می‌کند.

‏به محض اینکه فرمانده VHF را برداشت و با مرکز کنترل بندر Ismalia روی کانال 8 تماس گرفت، راهنما صدای خود را بلند کرده و شروع به داد زدن کرد. VHF را از دست فرمانده گرفت (که همراه با هول دادن فرمانده بود) و تهدید کرد که اگر این موضوع را گزارش کند، برای کشتی بد خواهد شد.

در همان لحظه راهنما دستور انداختن لنگرها را صادر کرد و اصرار بر توقف کشتی داشت و در نتیجه کشتی به دلیل عدم کنترل سکان به گل نشست. در زمان حادثه سرعت کشتی 9 نات بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو