آغاز فعالیت تالار هنر با یک نمایش کودک | پخش مجازی آثار ادامه دارد

84

1400/1/16

10:27


حسن موذن گفت: قرار است یک نمایش یکی دو روز آینده پس از اخذ مجوز از شورای نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی، اجرای خود را در تالار هنر آغاز کند که پس از دریافت مجوز نام آن اعلام می‌شود.

آغاز فعالیت تالار هنر با یک نمایش کودک | پخش مجازی آثار ادامه دارد

گروه تئاتر هنرآنلاینحسن موذن، مدیر تالار هنر در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره آغاز به کار فعالیت تالار هنر در سال جدید گفت: ما در تالار هنر پس از اعلام آغاز فعالیت تماشاخانه‌ها در سال 1400 و انتقال فعالیت‌های نمایشی از گروه سوم شغلی به گروه دوم، طبق برنامه‌ریزی با گروه‌ها و کارگردان‌های در برنامه اجرای تالار هنر ، قرار است یک نمایش در یکی دو روز آینده پس از اخذ مجوز از شورای نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی، اجرای خود را در این تالار آغاز کند که پس از دریافت مجوز نام آن نمایش که آماده اجراست، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

او در ادامه عنوان کرد: تالار هنر در شرایط عادی میزبان دو نمایش در روز بوده اما اکنون به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان میزبانی از یک نمایش را در روز دارد.

موذن ضمن اشاره به اینکه تالار هنر به دلیل اینکه پذیرای قشر کودک و نوجوان است، پروتکل‌های بهداشتی در آن به صورت جدی‌تری پیگیری و اجرا می‌شود، تصریح کرد: تالار هنر در سال 1399 اجراهای صحنه‌ای و آنلاین داشته است و در این تماشاخانه به دلیل حساسیتی که وجود دارد، خود را ملزم به رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی می‌کنیم. بوفه سالن و بخش گریم کودکان سال گذشته تعطیل بود و امسال نیز تعطیل خواهد بود.

مدیر تالار هنر همچنین افزود: پس از اجرای نمایش نیز مخاطبان ملزم به ترک سریع سالن نمایش هستند و امکان گرفتن عکس با بازیگران را ندارند. به منظور حفظ سلامت گروه‌های نمایشی از حداقل گریم با رعایت کامل موارد بهداشتی برای بازیگران استفاده می‌شود ضمن اینکه ما نیز ترجیح‌مان به انتخاب آثار نمایشی است که کست کمتری دارند.

موذن با بیان اینکه بخش پخش مجازی نمایش‌های تالار هنر در سال جدید نیز ادامه خواهد داشت، یادآور شد: باور من بر این است که امکان پخش مجازی و آنلاین نمایش‌ها در دوران پساکرونا نیز کاربرد دارد چراکه علاقمندان آثار کودک و نوجوان در شهرستان‌ها نیز امکان تماشای نمایش‌ها را خواهند داشت هرچند که تاکید من بر تئاتر زنده است اما با تئاتر مجازی و آنلاین در موارد خاص اینچنینی مخالفتی ندارم.

او در ادامه گفت: در سال گذشته به دلیل نبود اطلاع‌رسانی مناسب از تئاتر مجازی این تالار استقبالی نشد ضمن اینکه این بخش مخالفان جدی خود را در میان هنرمندان و حتی بدنه مدیریت کشور دارد. باید به این باور برسیم که تئاتر مجازی را تحت خدمت قرار دهیم نه اینکه صحنه تحت تاثیر تئاتر مجازی قرار گیرد. بسیار علاقمندم که در صورت در اختیار داشتن امکانات بیشتر فضای مجازی را تقویت کنم و تبلیغات بیشتری برای این بخش در نظر بگیرم. در سال گذشته استان‌های کشور از این ظرفیت بی‌اطلاع بودند که باید اطلاع‌رسانی مناسب‌تری انجام شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو