صندلی غذای کودک چی بخرم؟

صندلی غذای کودک چی بخرم؟


منبع: نی نی بان

190

1400/1/16

14:09


صندلی غذای کودک چی بخرم

خریدن صندلی غذای کودک، وقتی نوزاد تازه متولد شده، اولویت اصلی نیست. اما هنگامی که او به مرز 4 تا 6 ماهگی می‌رسد و شروع به خوردن غذاهای کمکی می‌کند، خرید صندلی غذای کودک می‌تواند اولویت باشد.

صندلی غذای کودک چی بخرم؟ به چی توجه کنم؟
کودک می‌تواند از 6 ماهگی تا 3 سالگی، از صندلی غذا استفاده کند. هنگام خرید صندلی، موارد زیر را در نظر بگیرید تا بهترین گزینه را انتخاب کرده باشید:

به نوعی از صندلی نیاز دارید که فضای اضافی اشغال نکند؟ یک صندلی بالابرنده، گزینه مناسبی است. می‌توانید این نوع صندلی را به یکی از صندلی‌های غذاخوری موجود در خانه ببندید. این صندلی‌ها به طور معمول دارای سینی‌های قابل جدا شدن هستند. کودک وقتی در این صندلی قرار می‌گیرد، در واقع می‌تواند کنار اعضای خانواده غذا بخورد.

 

  • فضایی که دارید
    قطعا برای خرید هر نوع وسیله‌ای باید به فضایی که در خانه در اختیار دارید، فکر کنید. برای خرید صندلی غذای کودک هم این گزینه را در نظر بگیرید.
    افرادی که که آشپزخانه‌ای کوچک‌تر دارند بهتر است مدل ساده‌تر و کوچک‌تری را انتخاب کنند.

  • مدت زمان استفاده از صندلی چقدر است؟
    این موضوع را هم مد نظر قرار بدهید که کودک تا چه مدت می‌خواهد از صندلی استفاده کند. برخی از انواع صندلی کودک وجود دارند که می‌توانند متناسب با رشد کودک، تغییر کنند. به این ترتیب با خرید آن‌ها دیگر نیازی به دوباره هزینه کردن نخواهید داشت.


انواع صندلی غذای کودک

  • تمیز کردن صندلی را هم در نظر بگیرید
    طبیعی است که وقتی کودک شروع به خوردن غذا می‌کند تا دو- سه سال (و حتی بیشتر) اول، حسابی خودش، لباس‌هایش و محیط اطرافش را کثیف می‌کند. بنابراین شما به انواعی از صندلی نیاز دارید که قابلیت تمیز شدن و حتی شست‌و‌شو را دشته باشد.

  • سینی صندلی قابل تنظیم است؟ قابلیت جابجایی دارد؟
    این نکات را هم مد نظر قرار بدهید: نوع سینی صندلی، قابل تنظیم است؟ قابلیت جابجایی دارد؟ ایمن است؟ به دنبال گزینه‌ای گسترده، محکم و قابل جابجایی باشید که بتواند به راحتی تمیز شود.
    قابلیت حمل و جابجایی صندلی برای خانواده‌هایی که آشپزخانه‌ای کوچک‌تر دارند، بسیار مهم است.
    برخی از مدل‌های سنتی صندلی غذای کودک، به راحتی قابل نگهداری نیستند، به این معنی که حسابی فضای آشپزخانه و غذاخوری شما را اشغال می‌کنند.
    اگر مدلی بخرید که قابلیت جمع شدن داشته باشد، راحت‌تر خواهید بود.

  • ایمنی صندلی غذای کودک
    هر چند که سلیقه شخصی شما در خرید مهم است، اما نباید تمرکز اصلی روی آن باشد چرا که ایمنی همیشه حرف اول را می‌زند! مطمئن شوید صندلی غذای کودک، بهترین ایمنی را دارد.

  • راحتی صندلی
    قطعا برای خرید وسیله برای کودک، باید به راحت بودن آن هم توجه کنید. صندلی غذای کودک باید نشیمن و پشتی راحتی داشته باشد.

بهترین مارک صندلی غذای کودک


انواع صندلی غذای کودک
صندلی غذای مناسب، باعث تسهیل در تغذیه کودک می‌شود و علاوه بر آن ایمنی نیز دارد.
این که چه نوعی از صندلی را برای کودکتان بخرید، علاوه بر مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم، به بودجه‌ای که برای آن در نظر گرفته‌اید، سبک زندگی شما و نوع استفاده از صندلی هم بستگی دارد.


صندلی چوبی غذای کودک


صندلی چوبی 
صندلی‌های غذای چوبی، کلاسیک‌اند، اما دوباره مرسوم و مد شده‌اند. بعضی از آن‌ها قابلیت تنظیم ندارند، در حالی که برخی دیگر از مزایای صندلی‌های مدرن مانند ارتفاع قابل تنظیم، تختخواب‌شو و قابلیت جمع شدن آسان برخوردارند.

صندلی پلاستیکی یا فلزی
یک صندلی سبک و مدرن به طور معمول، امکان تمیز کردن آسان، قابلیت حمل روی چرخ‌ها و قابلیت تا شدن را ارائه می‌دهد که در واقع باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها هم می‌شود.


صندلی غذای کودک با تمام امکانات


صندلی با تمام امکانات
برخی از انواع صندلی‌های غذا، چند منظوره هستند یعنی می‌توانند به عنوان، گهواره و حتی گاهی اوقات تاب هم استفاده شوند. آن‌ها معمولا قابلیت‌هایی مانند سوت، کمربند ایمنی، صندلی قابل تنظیم و میز قابل جدا شدن و چرخ را دارا هستند.


بیشتر بخوانید: نی نی لای‌لای اتوماتیک، خرید گهواره اتوماتیک


صندلی بالابرنده غذای کودک


صندلی قابل حمل
این صندلی‌های بدون پایه، به صورت ایمن روی اکثر میزها نصب می‌شوند.


صندلی بالابرنده
به نوعی از صندلی نیاز دارید که فضای اضافی را اشغال نکند؟ یک صندلی بالابرنده، گزینه مناسبی است. می‌توانید این نوع صندلی را به یکی از صندلی‌های غذاخوری موجود در خانه ببندید.
این صندلی‌ها به طور معمول دارای سینی‌های قابل جدا شدن هستند. کودک وقتی در این صندلی قرار می‌گیرد، در واقع می‌تواند کنار اعضای خانواده غذا بخورد.

نکات ایمنی صندلی غذای کودک
برای خرید صندلی غذای کودک باید مطمئن شوید که دارای گواهی ایمنی است. در ادامه، به برخی از نکات ایمنی دیگر اشاره می‌کنیم:

به محکم بودن پایه‌های صندلی دقت کنید
شاید وقتی کودک شما شش ماهه است، نتواند با تکان‌هایش صندلی را بیندازد، اما وقتی بزرگ شد، این توانایی را پیدا می‌کند، بنابراین دقت کنید که صندلی غذای کودک، پایه‌هایی محکم داشته باشد و این پایه‌ها خیلی پهن نباشد.

برای خرید به قد و وزن کودک توجه کنید
برای خرید صندلی غذای کودک به قد و وزن فرزند خود توجه کنید. صندلی کودک باید حداقل یک بند T-style داشته باشد که کودک با آن به صندلی بسته شود.

از قفل بودن چرخ‌ها مطمئن شوید
اگر صندلی چرخ دارد، مطمئن شوید که چرخ‌ها قفل شده‌اند.


بیشتر بخوانید: میز و صندلی کودک، بیشترین تنوع و مناسب‌ترین قیمت


کودک را بدون مراقب روی صندلی نگذارید
هرگز کودک را بدون مراقبت روی صندلی رها نکنید. ممکن است کودک صندلی را برگرداند یا موقع غذا خوردن دچار خفگی شود.

فاصله مطمئن صندلی از میز
مطمئن شوید که صندلی با میز یا لبه‌های دیگر فاصله مطمئنی دارد. کودک دوست دارد پاهایش را دراز کند و آن‌ها را به سطوح فشار دهد که می‌تواند منجر به سقوط ناگهانی او شود.

مراقبت هنگام باز کردن یا بستن صندلی
هنگام تاکردن و بازکردن صندلی، بسیار مراقب باشید. مطمئن شوید که کودک در یک فاصله امن قرار دارد.


صندلی غذای کودک


مطمئن شوید میز می‌تواند وزن صندلی را تحمل کند
اگر از صندلی قابل حمل استفاده می‌کنید، قبل از اتصال صندلی به میز، مطمئن شوید که میز می‌تواند وزن صندلی و کودک را تحمل کند.

طبیعی است که وقتی کودک شروع به خوردن غذا می‌کند تا دو- سه سال (و حتی بیشتر) اول، حسابی خودش، لباس‌هایش و محیط اطرافش را کثیف می‌کند. بنابراین شما به انواعی از صندلی نیاز دارید که قابلیت تمیز شدن و حتی شست‌و‌شو را دشته باشد.


قیمت صندلی غذای کودک
قیمت صندلی غذای کودک از حدود 400هزار تومان شروع می‌شود و در بهترین مارک به حدود 5میلیون تومان می‌رسد. بسته به بودجه خود می‌توانید، صندلی‌هایی متناسب پیدا کنید که نه خیلی ارزان باشند، نه خیلی گران.

بهترین مارک صندلی غذای کودک
برخی از برندهای معروف و استاندارد صندلی غذای کودک عبارتند از:

  • Jikel
  • Mamalove
  • Cullar
  • For baby
  • Burbay
  • Kinder Kraft
  • Karma baby

اگر سئوالی درباره تغذیه کودکان دارید، می‌توانید آن را با متخصصان اطفال در کلینیک نی نی بان مطرح کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو