۸ نشانه که نیاز شما به یک گوشی هوشمند جدید را تایید خواهد کرد

منبع: برترین ها

109

1400/1/16

14:50


در این مقاله با هشت نشانه که خبر از وقت تعویض گوشی می‌دهد، آشنا خواهید شد.

گوشی‌های هوشمند هم مثل هر وسیله دیگری بعد از مدتی نیاز به تعویض پیدا می‌کنند و این نیاز را با نشان دادن تغییراتی به ظاهر ساده شروع می‌کنند؛ تغییراتی که اگر به آن‌ها توجه نکنید ممکن است کار دست‌تان بدهند.

۸ نشانه که نیاز شما به یک گوشی هوشمند جدید را تایید خواهد کرد


در این مقاله با هشت نشانه که خبر از وقت تعویض گوشی می‌دهد، آشنا خواهید شد.

۱. باتری زود خالی می‌شود

یکی از نشانه‌های مهمی که از طریق آن می‌توان مطمئن شد که وقت عوض کردن گوشی رسیده است، زود خالی شدن شارژ باتری است. اگر بعد از اینکه گوشی‌تان به طور کامل شارژ شد، خیلی زود و با اولین تماس خالی می‌شود، وقت آن رسیده که به دنبال گوشی جدید باشید؛ البته در صورتی که گوشی‌تان قابلیت تعویض باتری نداشته باشد. در غیر این صورت می‌توانید با تعویض باتری گوشی مدت دیگری هم از همین مدل استفاده کنید.

همچنین اگر حتی زمانی که از گوشی استفاده نمی‌کنید، متوجه داغ شدن آن شدید، با یک علامت خطرناک رو به رو هستید که ممکن است خدای نکرده به انفجار ختم شود؛ بنابراین فرصت را از دست ندهید و هر چه زودتر گوشی را خاموش کرده و برای خرید گوشی جدید دست به کار شوید.

۲. کند شدن سرعت تاچ صفحه

یکی دیگر از نشانه‌هایی که خبر از رسیدن وقت تعویض گوشی می‌دهد، این است که مجبور شوید برای باز کردن صفحه‌ای چندین بار روی صفحه ضربه بزنید. اگر تاچ گوشی کند شده است و به راحتی نمی‌توانید وارد برنامه‌های دلخواه‌تان شوید، یعنی سیستم گوشی در حال خراب شدن است. البته به خاطر داشته باشید که تغییرات معمولا آهسته اتفاق می‌افتند. برای مثال ممکن است در ابتدا تاچ گوشی فقط گاهی دچار مشکل باشد و بعد راحت کار کند؛ اما به مرور این مشکل بیشتر می‌شود، تا جایی که شما را مجبور به تعویض موبایل‌تان کند.

۳. خود به خود Reboot می‌شود

۸ نشانه که نیاز شما به یک گوشی هوشمند جدید را تایید خواهد کرد

بعضی وقت‌ها ممکن است یک گوشی خود به خود ریبوت شود. اگر این اتفاق برای گوشی شما هم افتاد بهتر است از Bitdefender استفاده کنید تا مطمئن شوید دست هکر‌ها در کار نیست و آن‌ها به اطلاعات شما دسترسی ندارند. وقتی مطمئن شدید که گوشی‌تان امن است، باید بدانید که ری استارت خود به خودی نشان دهنده قدیمی شدن گوشی است و وقت آن رسیده که به فکر خرید یک موبایل هوشمند جدید باشید.

۴. نمی‌توانید گوشی را آپدیت کنید

کاربران هر کدام از سیستم‌های عامل گوشی‌های هوشمند می‌دانند که هر گوشی بسته به پلتفرمی که دارد، هر چند وقت یک بار به آپدیت شدن یا به روز رسانی نیاز پیدا می‌کند؛ اما اگر جدیدا متوجه شده‌اید که نمی‌توانید نسخه‌های جدید به روز رسانی‌ها را روی گوشی داشته باشید، در حال مواجهه با یکی دیگر از نشانه‌های تعویض گوشی رو به رو هستید. در مورد آیفون معمولا به روز رسانی‌های سریع‌تر از اندروید اتفاق می‌افتد؛ بنابراین برای مثال اگر کاربر مدل‌های جدید یا قدیمی‌تر گوشی سامسونگ باشید، ممکن است دیرتر متوجه شوید که وقت تعویض رسیده است؛ فرقی هم نمی‌کند که موبایل سامسونگ شما یک پرچم‌دار گران قیمت باشد یا یک گوشی مقرون به صرفه؛ در انواع سیستم‌های اندرویدی ممکن است شاهد این اتفاق باشید.

به طور متوسط معمولا سه سال طول می‌کشد که یک گوشی از دور خارج شده و قدرت به روز رسانی خود را از دست دهد؛ با وجود این گاهی دیده شده که این اتفاق زودتر یا دیرتر از سه سال افتاده است؛ بنابراین بهتر است مراقب باشید.

۵. از بین رفتن کیفیت دوربین

دوربین گوشی‌های امروزی معمولا بیش از ۲۰ مگا پیکسلی هستند و حتی زمانی که قیمت گوشی را با قیمت روز سایر مدل‌های گوشی موجود در بازار مقایسه کنید و نسبت به آن‌ها بالا نباشد و با یک گوشی موبایل مقرون به صرفه رو به رو شده باشید، باز هم احتمالا از دیدن کیفیت دوربین شگفت زده خواهید شد، کیفیتی که گاهی از انواع معمولی دوربین‌های عکاسی هم بیشتر است!

واقعیت این است که حتی همین دوربین‌های باکیفیت هم وقتی زمان تعویض نزدیک شود، شروع به کند شدن و از دست دادن کیفیت خواهند کرد. یعنی بعد از مدتی به خودتان می‌آیید و متوجه می‌شوید کیفیت عکس‌ها پایین آمده یا عکس‌ها موقع لود شدن تکه تکه بالا می‌آیند. می‌توانید حافظه گوشی را خالی کنید، چون گاهی این مشکلات مربوط به پر شدن ظرفیت گوشی می‌شود؛ اما اگر بعد از خالی کردن اطلاعات گوشی همچنان مشکل تکرار شد، احتمالا راه گریزی از تعویض گوشی ندارید.

۶. ظاهر و کارکرد گوشی با هم از دست رفته‌اند

۸ نشانه که نیاز شما به یک گوشی هوشمند جدید را تایید خواهد کرد

برای هر کسی پیش می‌آید که گوشی تلفن همراه از دستش بیفتد و کم یا زیاد آسیب ببیند. معمولا استفاده از قاب و بامپر مانع از آسیب‌های جدی به گوشی می‌شود؛ اما گاهی همه چیز دست به دست هم می‌دهند تا بر اثر ضربه مشکلاتی نه تنها برای ظاهر گوشی؛ بلکه برای عملکرد آن هم ایجاد شود. در چنین مواقعی گوشی ممکن است خود به خود ری استارت شود، روی صفحه نمایش پیکسل‌های سوخته و سیاه وجود داشته باشند و مشکلاتی از این قبیل رخ دهد. در چنین شرایطی است که متاسفانه هر چقدر هم که نخواهید، باز هم باید به فکر خرید گوشی جدید باشید.

۷. هیچ وقت ظرفیت کافی ندارید؟

اگر با وجود پاک کردن مداوم عکس‌ها و Cache اپلیکیشن‌هایی مثل تلگرام یا واتسپ، همچنان گوشی‌تان اخطار می‌دهد که ظرفیتش پر شده است و جایی برای ذخیره اطلاعات جدید ندارد، به علامت هفتم از مجموعه علامت‌های وقت تعویض گوشی رسیده‌اید؛ به ویژه اگر گوشی‎‌تان امکان استفاده از microSD را به شما نمی‌دهد. با وجود این قبل از تعویض گوشی اگر کاربر iOS هستید سعی کنید از iCloud کمک بگیرید و یا بسته به سیستم عامل گوشی‌تان سراغ گزینه‌های دیگری مثل Google Drive بروید؛ البته خرید ظرفیت iCloud در ایران با محدودیت‌های تحریم اپل همراه است که می‌تواند دردسرساز باشد، همچنین می‌توانید با خواندن این مطلب روش‌هایی برای افزایش ظرفیت تلفن همراه را یاد بگیرید. در نهایت اگر گوشی‌تان قدیمی است و امکان استفاده از Cloud را ندارید، شاید بهتر باشد که سراغ مدلی جدیدتر با ظرفیت بالاتر بروید.

۸. وقتی هدفون درست کار نمی‌کند

اوایلی که یک گوشی هوشمند جدید خریده باشید، هدفون به راحتی تمام صدا‌ها را به شما منتقل خواهد کرد؛ اما معمولا بعد از چند سال دیگر خبری از شفافیت صدا‌ها نخواهد بود و قطع و وصلی‌هایی پیش می‌آید که خوشایند نیست. به همین خاطر هم ممکن است خودتان را در حالی ببینید که انتهای سیم هدفون را گرفته‌اید و تکان می‌دهید تا قطعی صدا برطرف شود. اگر این مشکل با عوض کردن هدفون حل نشد، باز هم نشان دهنده این است که به خرید گوشی جدید نیاز پیدا کرده‌اید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو