نگاهی به تصاویر شهر متروکه و یخ زده ورکوتا در روسیه

نگاهی به تصاویر شهر متروکه و یخ زده ورکوتا در روسیه


منبع: روزیاتو

113

1400/1/16

17:11


تصاویر گرفته شده از شهر ورکوتا در روسیه ساختمان‌ها و مناظری را نشان می‌دهد که از برف پوشیده شده‌اند. نزدیک‌تر که می‌شویم همه چیز رنگ و بوی سورئالی به خود می‌گیرد. نور و به همراه برف و یخ بندان همه جا را آراسته کرده‌اند. وسائل درون خانه مانند کاناپه‌ها با برف و یخ احاطه شده‌اند.

این‌ها همه توصیف مناطق متروکه و یخ زده کشور روسیه است که در مرکز شهر ورکوتا یافت می‌شود. عکاس اهل موسکو به نام ماریا پَسِر به این منطقه سفر داشته و با عکس‌های خود چگونگی تاثیر سرما و هوا بر این منطقه را به ثبت رسانده است. شهر ورکوتا در بین سال‌های ۱۹۳۰ تا ۱۹۶۰ یک نوع اردوگاه کار بود که زندانیان را مجبور به استخراج ذغال سنگ می‌کردند.

در سال‌های آخر جماهیر شوروی مردم از سرتاسر آن به دنبال کار در معدن به این منطقه می‌آمدند. عکاس مذکور می‌گوید: «به منظور جذب کارکنانی که در این شرایط سخت مایل به انجام کار باشند، حقوق و مزایای بسیار خوبی در نظر گرفته شده بود.» پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی معدن‌ها شروع به بسته شدن کردند و به تدریج با کم شدن فرصت‌های شغلی از جمعیت این شهر کم شد.

مهاجرت باعث ایجاد مکان‌های متروکه بسیار زیادی در ورکوتا شد که ماریا پسر از آن‌ها عکس گرفته است. او در اینباره می‌گوید: «این واقعا تراژدی بزرگی بود که خیلی از مردم مجبور به ترک خانه‌هایشان و زندگی در جای دیگر شدند. من سعی کردم از زیبایی‌های حاصل از ترک و مهاجرت بوجود آمده را ببینم و از آن‌ها تصویر برداری کنم.» پَسِر عکاسی است که به عکس برداری از مناطق دور افتاده و متروکه علاقه بسیار زیادی دارد. او می‌گوید: «من دوست دارم تا در دنیا گشت و گذار کنم و از چیزهایی که زیبا به نظر می‌رسند عکس برداری کنم.»

به این ترتیب پسر به همراه دوستان خود وارد این شهر شده و در آن به کاوش کردن می‌پردازند. او می‌گوید که هنگام حضور در این منطقه فراموش شده حس سرگردانی داشته و فضای این منطقه هم کاملا اتمسفریک و چشمگیر بوده است. دما در این منطقه به منفی ۳۸ درجه سانتی گراد می‌رسد و این کار را برای گشت و گذار پسر و دوستانش بسیار سخت کرده بود. او می‌گوید که این منطقه تقریبا خالی از سکنه بوده و هیچ مغازه، بانک و در کل هیچ چیزی در آن وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

تصاویری دیدنی از نیویورک پیش از آنکه به شهری وسیع و مدرن تبدیل شود

تصاویری بی نظیر از زندگی شهری که با تکنیک نوردهی طولانی مدت گرفته شده اند

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو