نمایشگاه‌های هنری با اوج گرفتن دوباره کرونا لغو شد

105

1400/1/16

18:31


موزه هنرهای معاصر تهران و خانه هنرمندان ایران همزمان با قرمز شدن پایتخت از نظر شیوع کرونا اقدام به لغو نمایشگاه‌های خود کردند.

نمایشگاه‌های هنری با اوج گرفتن دوباره کرونا لغو شد

گروه تجسمی هنرآنلاین: موزه هنرهای معاصر تهران که پس از چند ماه تعطیلی از نیمه بهمن ۹۹ با دو نمایشگاه‌ ارمغان و عکس مفهومی پذیرای علاقه‌مندان بود، از ۱۵ فروردین به دلیل اوج‌گیری بیماری کرونا در تهران بار دیگر تعطیل شد.

در نمایشگاه ارمغان ۱۶۱ اثر از ۵۷ هنرمند ایرانی به نمایشگاه گذاشته شده است که از سوی منیژه میرعمادی و جمشید ناصری به موزه اهدا شده‌اند. نمایشگاه عکس مفهومی نیز با ۱۸ اثر خارجی گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران از ۱۳ هنرمند برگزار شده است. پیش از این قرار بود که این دو نمایشگاه تا پایان فروردین ادامه داشته باشند، اما با تعطیلی فعلی، تغییراتی در ادامه برپایی نمایشگاه به وجود خواهد آمد.

همچنین نمایشگاه آثار هنرمندان افغانستانی مقیم ایران با عنوان «هم‌خانه» که قرار بود دوشنبه ۱۶ فروردین در خانه هنرمندان ایران افتتاح ‌شود، به دلیل ابلاغ ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مبنی بر تعطیلی فعالیت‌های نمایشگاهی و هرگونه مراسم و تجمع به زمان دیگری موکول شد.

این نمایشگاه شامل بیش از ۷۰ اثر نقاشی، خوشنویسی، مینیاتور و تذهیب، مجسمه و عکس از هنرمندان افغانستانی مقیم ایران است که در فرصت مناسبی به نمایش درمی‌آید.

مدیر کل تجسمی وزارت ارشاد هم درباره وضعیت برگزاری نمایشگاه‌های هنری با توجه به قرمز شدن وضعیت تهران گفت: با توجه به اینکه موزه‌ها و گالری‌ها جزو مشاغل دوم و سوم محسوب می‌شوند، در شرایط فعلی ملزم به رعایت قوانین ستاد ملی کرونا هستند و تا تغییر رنگ شهر تهران و بهتر شدن وضعیت، باید تعطیل باشند.

هادی مظفری افزود: بر اساس قواعد ستاد ملی کرونا گالری‌ها در شهرهایی که در وضعیت قرمز قرار دارند باید از برگزاری نمایشگاه‌های هنری خودداری کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو