دو کاروان پشتیبانی نظامی آمریکا در استان های بابل و دیوانیه هدف حمله شبه نظامیان محلی مخالف حضور نظامی آمریکا، قرار گرفتند.

هنوز از خسارات و یا تلفات احتمالی این دو هدف عملیاتی اطلاعی در دست نیست. 

ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق تایید کرد که حمله به دو کاروان پشتیبانی نظامی آمریکایی در استانهای بابل و دیوانیه طی امروز دوشنبه رخ داد.

مسوولیت هر دوی این حمله ها را گروه موسوم به "اصحاب الکهف" برعهده گرفت.

این گروه که همواره در بیانیه های صادره هدف خود را اخراج نظامیان آمریکا از خاک عراق اعلام می کند پس از این دو حمله اطلاعیه منتشر کرد که در بخشی آن آمده است: بمب ها و موشک ها در هدف قرار دادن شما متوقف نخواهند شد تا خون شهدا جبران شود.

برخی از گروه های شبه نظامی عراقی در هفته های گذشته بارها با بیانیه های خود نیروهای آمریکایی را تهدید به حمله کردند و به آنان هشدار دادند که از کشورشان خارج شوند.

عصر دیروز نیز پس از حمله راکتی به پایگاه بلد در استان صلاح الدین، کاروان پشتیبانی نظامیان آمریکایی در استان دیوانیه هدف قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا این حمله ها در حالی انجام شده که نظامیان آمریکایی پس از حمله پایگاه بلد از ظهر دیروز در آماده باش کامل به سر می برند و بالگردهای نظامی آنها بر فراز مناطق تحت سیطره آمریکایی ها از جمله منطقه سبز بغداد به گشت هوایی مداوم می پردازند که تا لحظه نگارش این خبر ادامه دارد.

پایگاه خبری المعلومه نزدیک به جریان مقاومت نیز امروز گزارش داد که هواپیماهای آمریکایی شب گذشته برای ساعات متمادی در مناطق مختلف مرز با سوریه پروازهای پایشی داشتند. 

نیروهای آمریکا و ناتو با عنوان خود ساخته "ائتلاف بین المللی علیه داعش" به رغم گذشت بیش از یکسال از تصویب قانون ممنوعیت حضورشان در عراق توسط مجلس این کشور، به بهانه آنچه "آموزش نظامی" می خوانند از اجرای قانون و ترک کشور سر باز زده اند.