مزیت استفاده از پوکه معدنی

منبع: تالاب

109

1400/1/16

20:52


مزیت استفاده از پوکه معدنی

امکان خرید پوکه معدنی به صورت آنلاین مزیت ویژه ای است که ما در این مقاله سعی کرده ایم نحوه انجام آن  و همچنین انواع استفاده از آن را توضیح دهیم.

 

سنگ پوکه (پوکه معدنی) که دارای مزایای مختلفی در مقایسه با خصوصیات تکنولوژیکی و انواع مختلفی از مواد اولیه صنعتی است ، به طور فزاینده ای در شاخه های مختلف صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 به موازات افزایش اهمیت در سالهای اخیر به مواد ساختمانی سبک ، سنگ پوکه دارای وزن واحد کمی در مصرف مواد اولیه ، عایق حرارتی و صوتی زیاد ، تهویه مطبوع ، نگهداری آسان گچ ، خواص صوتی عالی ، کشش در برابر بارها و رفتارهای زلزله و از صرفه اقتصادی بیشتری نسبت به گزینه های دیگر برخوردار است.

 

 با توجه به خصوصیات برتر و مزیت استفاده از پوکه معدنی قروه  آن از جمله ، استفاده گسترده ای در صنعت ساختمان و ساختمان پیدا می کند. سنگ پوکه برای اهداف مختلف نه تنها در بخش ساخت و ساز ، بلکه همچنین در مناطق صنعتی مانند بخش کشاورزی ، صنایع شیمیایی ، نساجی و صنایع ساینده مورد استفاده قرار می گیرد.

 

ولی،با این حال ، مطالعات تجربی و مشاهده ای در کشور ما در مورد مواردی مانند معیارهای استفاده و ویژگی های سنگ پوکه و کاربرد آن در مناطق صنعتی هنوز توسط موسسات مربوط به پوکه به سطح کافی نرسیده است.

 

استفاده از پوکه معدنی در تصفیه آب

امروزه بزرگترین مشکل آب های آشامیدنی افزایش آلودگی ها می باشد که باعث می شود تا مقدار آب آشامیدنی به تدریج کاهش یابد.

 

فیلتراسیون یکی از روشهایی است که در تصفیه منابع آب آشامیدنی با موفقیت استفاده می شود. مهمترین مزیت استفاده از پوکه معدنی که در این روش ، ماده فیلتر مورد استفاده مستقیماً بر عملکرد و هزینه روش تأثیر می گذارد.

 

بنابراین ، جستجوی مواد اولیه جایگزین به عنوان ماده فیلتر به سرعت ادامه می یابد.

 

افزایش جمعیت و صنعتی شدن مهمترین عوامل در کاهش و آلودگی منابع آب پاک است. نیاز به منابع آب آشامیدنی روز به روز در حال افزایش است. بنابراین ، جستجوی مواد اولیه جایگزین در فرآیندهای تصفیه ای که برای مصرفی شدن منابع آب استفاده می شود ، به سرعت ادامه می یابد. در تصفیه آب از روشهایی مانند انعقاد ، لخته شدن ، رسوبگذاری ، فیلتراسیون و ضد عفونی استفاده می شود .

 

فیلتراسیون روش مهم و ضروری تصفیه برای بدست آوردن آب آشامیدنی است. فیلتراسیون در اصل یک فرآیند جداسازی جامد مایع است و بر اساس تصفیه آب با عبور آن از یک محیط متخلخل می باشد.

 

با استفاده از این روش می توان دانه های بسیار ریز (معلق) را که در آب پراکنده شده اند خارج کرد.

 

 پوکه معدنی به عنوان ماده ای ارزان است که به راحتی در دسترس است و دلیل ویژگی های ساختاری آن ، ویژگی های برتر فناوری را در این زمینه ایجاد می کند. به همین دلیل ، چنین مزایای فنی و اقتصادی ارائه شده در بخش تصفیه ، پوکه را به یک فیلتر فیلتر جدید تبدیل می کند.

 

مزیت استفاده از پوکه معدنی در شیمی و سایر زمینه های صنعتی

1 .به عنوان یک ماده پوزولونیک در تولید سیمان

2 .در عایق رنگ دیوار ، پوشش خشن ، رنگ طرح دار ، پر کردن خمیر و لاک الکل ، رنگ و پوشش ترافیک غیر ساینده

3 .به عنوان یک عنصر پر کننده در صنعت پلاستیک و صنعت کاغذ.

عایق حرارتی سرامیک در صنعت سرامیک سازی در تولید دانه های سرامیک خشن و سرامیک جاذب.

5.به عنوان افزودنی برای جلوگیری از خاک در تولید کود

به عنوان افزودنی برای جلوگیری از خونریزی قیر در آسفالت

روغن و غیره در محیط های سنگین و کثیف. به عنوان مواد جاذب مایعات

نمایشگاه پایه طیور

در تولید لاستیک های غیر لغزنده

به عنوان یک عامل صیقل دهنده برای از بین بردن ناهمواری های مختلف تزئینات و جلا

به عنوان یک عامل حامل در استفاده از سموم دفع آفات به صورت پودر

12 .به عنوان یک عنصر افزودنی در فناوری تصفیه آب ، تصفیه فاضلاب و تمیز کردن هوا

 

مزیت استفاده از پوکه معدنی

مزیت استفاده از پوکه معدنی در صنعت نساجی

طبق اطلاعات به دست آمده در مورد پوکه معدنی و کاربردهای آن، مزیت استفاده از پوکه معدنی در کشور ما محدود در بخش ساخت و ساز ، لوازم آرایشی و بهداشتی و کشاورزی نیست.

پوکه معدنی در صنعت نساجی جایگاه خوبی دارد.

خواص فیزیکی و شیمیایی (Na2O – K2O) سنگ پوکه برای سنگ زنی محصولات نهایی در صنعت نساجی کاملاً مناسب است.

با پیشرفت تکنیک های شستشو ، سنگ شکن برای شستن پارچه های سبک شروع به استفاده کرده است. علاوه بر این ، سنگهای پوکه کالیبره بزرگتر در ماشین های لباسشویی نسل جدید استفاده می شوند.

 سنگ پوکه ای که در این بخش استفاده می شود اسیدی و سفید رنگ است ، لکه ای روی محصول ایجاد نمی کند و نیازی به تمیز کردن ندارد.

این به هزینه محصول نساجی اضافه نمی کند. با این حال ، پوکه ای که باید استفاده شود باید تحت یک فرآیند گرد کردن به نام غلت زدن قرار گیرد و باید با دقت از تمام مواد خارجی دیگر جدا شود. علاوه بر این ، به دلیل تفاوت در پارچه های شستشو و تنوع در ماشین لباسشویی ، باید در اندازه های مختلف کالیبره شود.
         در بخش منسوجات ، ما محصولات ما را توصیه می کنیم که دارای کیفیت بالا و دقت دقیق در سنگ پوکه هستند و فاقد هرگونه مخلوط مواد خارجی هستند تا بتوانند سایشی خوب و بدون آسیب رساندن به محصول انجام دهند.

 

مزیت استفاده از پوکه معدنی در کشاورزی

در کشاورزی هیچ کود شیمیایی ، سموم دفع آفات و غیره که توجیهی منطقی برای استفاده در کشاورزی ارگانیک داشته باشد وجود ندارد.

 دانشمندان خاک و تغذیه کنندگان گیاهان ، که در زمینه روش های برداشت محصولات مثمر و با کیفیت بالا از طریق کشاورزی و بدون استفاده از مواد شیمیایی متخصص هستند ، تحقیقات زیادی را در خصوص استفاده از موارد بی ضرر انجام داده اند.

 

استفاده از نرم کننده های خاک و کودهای معدنی در دوزهای مختلف با کشت گونه های مختلف گیاهی در خاک های مختلف ، تغییر در ساختار خاک ، بهبود ریشه و ساقه های گیاه ، افزایش عملکرد و کیفیت محصول استفاده شد. گزارش های تهیه شده در مورد نتایج و فواید استفاده از نرم کننده های خاک مثل پوکه معدنی به اثبات رسیده است.

 

پوکه معدنی یکی از مهمترین عوامل موثر بر بهره وری در تولید محصولات کشاورزی خاک است.

ساختار و بافت خاک ، محتوای مواد آلی ، مقدار PH ، عناصر غذایی کلان و خرد از ویژگیهایی است که باید در کشاورزی در نظر گرفته شود.

از مزیت های که پوکه معدنی برای خاک می تواند داشته باشد می توان به موارد زیر اشاره کرد.

بهود ساختار و بافت خاک ،

افزایش محتوای مواد آلی ،

ایجاد محیط PH ایده آل برای گیاهان برای دریافت مواد مغذی کافی از خاک ،

کلان (کربن ، هیدروژن ، ازت ، گوگرد ، اکسیژن ، پتاس ، کلسیم فسفات و منیزیم) و میکرو ( آهن ، روی ، منگنز ، مس) ، بور و مولیبدن) ، نرم کننده های آلی خاک و کودهای معدنی کشف شده ، فواید ملموس آنها دیده شده و استفاده از آنها پیشنهاد شده است.

 

همچنین مواد کشاورزی بدون خاک بسیار ارزان در بازار به فروش می رسند که به دلیل محدودیت بالای پخت ، پخته نشده ، استریل نداشته و وقتی از این مواد استفاده کنید ، حشرات انگل تولید و آن گیاهان را می خورند. یا عملکرد ماده در مدت زمان بسیار کوتاهی کاهش یافته و غیر قابل استفاده است.

 

چه چیزی می توان به عنوان جایگزین خاک (نگهدارنده آب و گیاه) استفاده کرد

سنگ پوکه: ماده ای استریل با خاصیت تهویه و زهکشی مناسب است که دلیل آن سبک استفاده در سیستم های کشاورزان است  .

پشم سنگ:  ماده ای استریل است که می تواند آب را خوب نگه دارد. مردم هلند به طور کلی پشم سنگ را در کشاورزی بدون خاک ترجیح می دهند.

زیرا این فرصت را دارد که گیاه را به تنهایی جوان زده و از آن در کشت آب روان استفاده کند.

در کشور ما ترجیح داده نمی شود زیرا قیمت آن گران است و توجیه اقتصادی نسبت به پوکه معدنی برای مصرف در کشاوری ندارد.

 

شن و ماسه : اگر از آن استفاده کنید ، سنگریزه و شن و ماسه باید از نهر باشد در صورتی که شن و ماسه دریا وجود داشته باشد ، در صورت عدم وجود PH  مناسب برای خام باعث اسی رساندن به گیاه می شود.

 

پرلیت: توف آتشفشان انفجاری است ، آب نگهدارنده خوبی است ، بسیار بهداشتی است. این ویژگی عایق حرارتی دارد. گرمای گیاهان را حفظ می کند.

 معایب ؛ با گذشت زمان ایجاد خزه می شود اما با افزودن خاک رس منبسط شده می توانید از این امر جلوگیری کنید.

 

 پوکه معدنی در ساختمان سازی

پوکه معدنی یکی از قدیمی ترین مصالح ساختمانی است که به دلیل ساختار متخلخل ، سبک بودن ، اثرات عایق بندی زیاد ، مقاومت در برابر شرایط جوی و فعالیت پوزولانی زیاد ، مورد استفاده بشر از دوران باستان بوده است.

 

در دوران یونان و روم باستان ، از پوکه معدنی در آمفی تئاترها ، معابد ، قنات ها ، حمام ها ، سرداب ها و ساختمانهای مسکونی به طور گسترده استفاده می شد. این معابد هنوز آزمایش زمان را تحمل می کنند.

 

تولید عناصر سبک جامد یا توخالی ، عناصر ساختمانی پیش ساخته ، سقف ، عناصر پوشش تزئینی ، تولید گچ و ملات سبک ساخته شده ، تولید بتن سبک و …. استفاده می شود.

 

پوکه معدنی به طور کلی در تمام مناطقی که از پرلیت استفاده می شود استفاده می شود. استفاده از محصولات پوکه در ساختمانهای مدرن به دلیل نیاز به صرفه جویی در انرژی و مقاومت در برابر زلزله به سرعت در حال افزایش است ، زیرا انرژی و سرمایه گذاری مورد استفاده در پرلیت در پوکه لازم نیست. با توجه به زمین لرزه های غم انگیز رخ داده در کشور ما ، صنعت ساخت و ساز اهمیت خود را به این محصولات داده است.

 

 تراکم پوکه 3/1 تا 2/3 ماسه و شن طبیعی است. همین وضعیت را می توان در بتن های ساخته شده با پوکه نیز مشاهده کرد.

 

با توجه به اینکه بتن پوکه در ساختمانها از بتن معمولی سبک تر است (وزن واحد 800 – 900 کیلوگرم در متر مکعب) باعث صرفه جویی در وقت و کار می شود. علاوه بر این ، از آنجا که بار روی فونداسیون کاهش می یابد ، می توان حدود 20٪ آهن صرفه جویی کرد.

 

مزیت استفاده از پوکه معدنی در صنعت ساختمان سازی

 ملات سنگ پوکه به دلیل سبک بودن  نسبت به ملات ماسه سیمان، از مقاومت مکانیکی کمتری استفاده می کند ، استفاده از محصولات ساختمانی سبک به عنوان بلوک های توخالی و مواد دیواری باعث نیاز کمتری به بتن و مزیت زمان و کار ناشی از منظم استفاده از مواد باعث کاهش هزینه های ساختمان می شود.

 علاوه بر این ، گچ ، سرامیک و غیره. می توان از روکش استفاده کرد ، در صورت استفاده از گچ ، در سالهای بعد هیچ ترک و تورم روی گچ ایجاد نخواهد شد.
 ضریب نفوذ پذیری حرارت پوکه (0.33 – 0.80 کیلوکالری در ساعت 0 سانتی گراد) 5-7 برابر بیشتر از بتن طبیعی است.

با توجه به این ویژگی ، باعث صرفه جویی در گرما و انرژی در مقیاس بزرگ می شود.

به دلیل ساختار متخلخل پوکه ، عایق حرارتی عناصر ساختمان ساخته شده از پوکه بسیار بالاتر از سایر مواد است.

عایق حرارتی با ارزش بالا در ساختمانهای ساخته شده با استفاده از محصولات پوکه ، به طور قابل توجهی هزینه های گرمایش و سرمایش در استفاده از ساختمان را کاهش می دهد.

علاوه بر این ، برتری آن در عایق صدا راحتی بیشتری را در ساختمان ها ایجاد می کند.
در میان عناصر ساختاری سبک که از محصولات پوکه به دست می آید ، این ماده در بلوک های توخالی مورد استفاده در بتن های کف وجود دارد.

همچنین به عنوان یک ماده اولیه پر کننده و مواد عایق سقف در ساختمان ها استفاده می شود.

 

نحوه خرید پوکه معدنی

به منظور بهره گیری از پوکه معدنی در کاربردهای متنوع عنوان شده، در خصوص نحوه خرید به صورت حضوری و آنلاین این مجموعه پیشنهاد خرید از سایت شرکت بام پوکه را می دهد.

این شرکت با فعالیت چندین ساله خود در این حوزه توانسته است سهم عظیمی از بازار این حوزه را به خود اختصاص دهد و به دلیل کیفیت بالای محصولات خود در کنار قیمت های مناسبی که ارائه می دهد مشتری مداری را به معنای واقعی کلمه ایفاء کند.

شماره تماس برای خرید پوکه معدنی قروه:  09185314481

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو