راهنمای انتخاب و خرید تخت خواب مناسب و کاربردی

راهنمای انتخاب و خرید تخت خواب مناسب و کاربردی


منبع: دکوراسیون

287

1400/1/16

21:56


خرید تخت خواب

همه انسان ها برای اینکه بتوانند از شر دغدغه ها و استرس هایی که در طول روز با آن ها مواجه هستند خلاص شوند نیاز به یک محیط پر از آرامش دارند از این رو طراحی داخلی اتاق خوابی کاربردی در فضای منزل از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و بهتر است شما برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب به همه جزئیات توجه داشته باشید. در ادامه نکاتی برای خرید تخت خواب را پیش رو خواهید داشت که امیدواریم از مطالعه آن نهایت بهره را ببرید.

نکاتی برای خرید تخت خواب

تخت خواب یکی از مهم ترین وسایل در فضای اتاق خواب به شمار می رود از این رو بهتر است شما تختخوابی را برای قرار دادن در فضای اتاق خواب انتخاب نمایید تا استاندارد و مناسب باشد زیرا اگر تخت خواب دارای طرحی استاندارد نباشد بعد از مدتی شما دچار کمر درد و سایر دردهای عضلانی می شوید از این رو بهتر است در هنگام خرید تخت خواب حساسیت لازم را به خرج بدهید تا بتوانید تخت با طراحی مناسبی را برای فضای اتاق خواب یک نفره و دو نفره تهیه کنید.

خرید تختخواب

ترفندهایی برای انتخاب تخت خواب مناسب

۱٫توجه به ابعاد تخت خواب از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و شما می توانید اندازه تخت خواب را با توجه به متراژ اتاق خواب خود انتخاب نمایید همچنین بهتر است در زمان خرید تختخواب روی آن دراز بکشید تا از مناسب بودن آن مطمئن شوید. تخت خواب در قسمت بالایی و پایینی باید دارای فضایی کافی باشد. تخت خواب های دو نفره نیز باید دارای اندازه ای مناسب باشند تا زوجین در زمان استفاده از آن احساس راحتی بیشتری داشته باشند.

۲٫ اگر شما چاق هستید بهتر است تخت خواب با عرض ۱۲۰ سانت را انتخاب کنید همچنین تختخواب های دو نفره باید دارای عرضی بین ۱۴۰ تا ۱۸۰ سانت باشند. توجه به ارتفاع تخت خواب از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و مناسب ترین ارتفاع برای تخت خواب ۳۰ تا ۴۵ سانت است و اگر ارتفاع تخت خواب از سطح زمین کمتر یا بیشتر باشد ممکن است در طولانی مدت به بدن شما آسیب هایی وارد شود.

اجرای دکوراسیون داخلی

نکاتی برای انتخاب تخت خواب

۳٫ بعد از خرید تخت باید تشکی مناسب و ایمن و ضد حریق را خریداری کنید. توجه داشته باشید که تشک های فنری برای افرادی که وزن کم و سنی پایین دارند مناسب می باشند و افراد با وزن بالا بهتر است تشک خود را از بین جنس های طبی و فنری انتخاب نمایند. توجه داشته باشید تشک هایی که فاقد فنر هستند و طبی می باشند برای افرادی که مشکل کمر دارند مناسب هستند.

۴٫ تخت خواب ها در انواع طرح های کشودار یا باکس دار طراحی می شوند که این مدل ها برای اتاق خواب ها با فضای کوچک انتخابی مناسب و ایده آل به شمار می روند و شما می توانید از فضای کشو یا باکس برای قرار دادن وسایل مختلف استفاده نمایید.

خرید تخت خواب

۵٫ تخت خواب ها در اشکال مختلف نظیر مربع و مستطیل و گرد موجود می باشند که انتخاب طرحی مناسب برای تخت خواب به سلیقه شخصی شما بستگی دارد همچنین برای ساخت تخت خواب از متریال های مختلف نظیر چوب و فلز و ام دی اف استفاده می شود که تخت خواب های چوبی گران تر هستند و تخت خواب های ام دی اف نیز دارای تنوع زیادی در رنگ و طرح می باشند. تخت خواب های فرفورژه و فلزی دارای قیمت کمتری هستند ولی از محبوبیت زیادی برخوردار نمی باشند همچنین این تخت خواب ها را می توانید به راحتی سرهم کنید.

۶٫ قیمت تخت خواب ها با توجه به متریالی که در طراحی آن ها به کار برده شده است متفاوت می باشد و علاوه بر این متریال مورد استفاده در ساخت تخت خواب در مقاومت و طول عمر تخت خواب تاثیر زیادی دارد. هر چه در ساخت تخت خواب از متریال های با کیفیت استفاده شده باشد قیمت آن نیز بالاتر می باشد.

تختخواب فلزی

۷٫ تخت خواب را در فضای اتاق خواب باید به گونه ای قرار بدهید که قسمت سر آن به سمت دیوار باشد تا خارج و داخل شدن از تختخواب برای شما راحت باشد. قسمت سر تخت خواب را می توانید به دیوار بچسبانید یا آن را با فاصله از دیوار قرار بدهید.

۸٫ گران بودن تختخواب دلیل بر این نمی باشد که تختخواب راحت است بنابراین در هنگام خرید تختخواب باید به قد و وزن و اندازه اتاق و … توجه داشته باشید.

۹٫ اگر چارچوب تختخواب دارای کیفیتی مناسب باشد شما می توانید به مدت طولانی تری از تختخواب استفاده نمایید همچنین تختخواب ها با لبه های فلزی دارای دوام بیشتری می باشند.

تختخواب شیک و کاربردی

۱۰٫ تخت خواب ها در انواع طرح های کلاسیک و مدرن و تاشو موجود می باشند و بهتر است شما مدل تخت خواب را با توجه به سبک دکوراسیون داخلی اتاق خواب خود انتخاب کنید. تخت خواب های سلطنتی و کلاسیک برای فضای اتاق خواب های لاکچری انتخابی مناسب به شمار می روند و علاوه بر این در فضای اتاق خواب های ساده و امروزی می توانید از تخت خواب با طراحی مدرن استفاده نمایید. تخت خواب های تاشو برای فضای اتاق خواب های کوچک انتخابی مناسب و ایده آل به شمار می روند و این طرح تختخواب ها به صورت دونفره و تک نفره طراحی می شوند.

۱۱٫ اگر تمایل دارید جذابیت دکوراسیون اتاق خواب تان را تکمیل نمایید بهتر است تخت خواب با رنگی مناسب را انتخاب نمایید. تخت خواب ها در انواع رنگ های روشن و تیره موجود می باشند و برای اتاق خواب های کوچک بهتر است از تخت خواب رنگ روشن استفاده کنید همچنین تخت خواب های رنگ تیره و دو رنگ نیز برای فضای اتاق های بزرگ مناسب می باشند.

مدل تخت خواب تاشو

۱۲٫ خرید روتختی مناسب نیز از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و شما می توانید طرح و رنگ روتختی را با طرح و رنگ پرده و کاغذ دیواری و … ست نمایید همچنین بهتر است چند بالش خوب و نرم برای قرار دادن روی تختخواب تهیه کنید تا بتوانید به راحتی از آن ها استفاده کنید. اگر رو به پشت می خوابید بهتر است از بالش پهن استفاده نمایید و اگر به سمت پهلو می خوابید بهتر است بالش خود را به گونه ای انتخاب نمایید که گودی گردن تان را پر نماید.

مدل تخت خواب دو نفره

در این مطلب نکاتی برای خرید تخت خواب را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم که امیدواریم با توجه به آن ها بتوانید تختخوابی با طرح و رنگ مناسب را انتخاب نمایید و تغییرات مثبتی را در دکوراسیون اتاق خواب تان ایجاد نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو