آمریکا: مذاکرات وین، دشوار اما رو به جلو است

منبع: برترین ها

47

1400/1/16

22:44


سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تایید خبر مسئولیت "رابرت مالی" برای تیم مذاکراتی این کشور در وین، گفت: انتظار داریم مذاکرات سختی داشته باشیم اما یک گام مثبت رو به جلو است.

ایرنا: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تایید خبر مسئولیت "رابرت مالی" برای تیم مذاکراتی این کشور در وین، گفت: انتظار داریم مذاکرات سختی داشته باشیم اما یک گام مثبت رو به جلو است.

ند پرایس روز دوشنبه در نشست خبری روزانه خود در پاسخ به سوالی درباره اینکه چه کسی مسئولیت تیم آمریکا را در مذاکرات مربوط به بازگشت به برجام در وین را برعهده دارد، این مطلب را مطرح کرد.

آمریکا: مذاکرات وین، دشوار اما رو به جلو است

وی افزود: ما موافقت کرده‌ایم که با شرکای اروپایی، روسیه و چین در قالب ۱+۵ که در برجام حضور دارند، گفت وگو داشته باشیم تا درباره بازگشت متقابل به پایبندی به تعهدات برجامی تبادل نظر شود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: معنی متقابل هم به طرف ایران و طرف آمریکایی بر می‌گردد.

پرایس اضافه کرد: می‌توانم تایید کنم که رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، مسئولیت تیم مذاکراتی ما را در وین بر عهده خواهد داشت اما انتظار داریم که این مذاکرات، سخت باشند.

وی خاطرنشان کرد: باور داریم که مذاکرات ما با شرکا و همچنین مذاکرات شرکا با ایران، یک گام سالم به سمت جلو است. موضوعات اولیه‌ای که قرار است مورد بحث قرار گیرند، ساده است: در یک طرف اقدامات هسته‌ای ایران است و در طرف دیگر اقدامات ما برای بازگشت به اجرای تعهدات برجامی است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد: پیش‌بینی مذاکرات مستقیم با ایران را نداریم هرچند که برای انجام آن، حاضر هستیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو