مراقبت از پوست با ۱۴ راز طلایی که احتمالا نمی دانید

مراقبت از پوست با ۱۴ راز طلایی که احتمالا نمی دانید


منبع: آرگا

101

1400/1/16

23:04


یکی از مهم ترین کار هایی که بسیاری از افراد انجام می دهند مراقبت های پوستی می باشد. در واقع مراقبت کردن از پوست به زمان بسیار کمی احتیاج دارد و شما می توانید با اندکی وقت در روز به سلامت پوست خود کمک کنید. در ادامه این مطلب شما را با تکنیک های خاص برای این کار آشنا می کنیم.

پوست یکی از ارکان زیبایی هر فردی به حساب مب آبد و شما می توانید با مراقبت از پوست خود همیشه زیبا باشید و بدرخشید. روش های بسیاری برای این نوع مراقبت ها وجود دارد که در ادامه آن ها را برایتان بررسی می کنیم.

مراقبت از پوست

مراقبت از پوست با  تکنیک های خاص

در نظر داشته باشید که پوست یکی از مهم ترین بخش های بدن می باشد و بیش تر در معرض هوای گرم و سرد قرار می گیرد بنابراین باید روش های مراقبت از آن را بلد باشید تا بتوانید پوستی نرم و لطیف داشته باشید.  شما می توانید با استفاده از روش ها و تکنیک هایی که در ادامه برایتان بیان می کنیم به خوبی از پوست خود مراقبت کنید.

تمیز کردن و لایه برداری

یادتان باشد بعد از استفاده از لوازم آرایشی آرایش خود را با یک شیر پاک کن خوب و مرغوب تمیز کنید زیرا پوست شما نیازمند تنفس است و زمانی که صورتتان دارای آرایش می باشد این امر امکان پذیر نیست. اگر نمی توانید از آرایش پاک کن ها استفاده کنید کافی است مقداری روغن زیتون را روی پنبه ریخته و با آن صورت خود را تمیز کنید. در ضمن فراموش نکنید که یک الی دوبار در هفته باید پوست خود را لایه برداری کنید زیرا این کار به شما کمک می کند تا پوستی شفاف و روشن تری داشته باشید. برای این کار می توانید از ماسک لایه بردار استفاده کنید.

نکته :  شستن آرایش صورت باید به آرامی صورت بگیرد تا به پوست شما آسیبی نرسد.

مراقبت در برابر نور خورشید

نور خورشید برای پوست بسیار مضر می باشد و باید سعی کنید زمانی که در برابر نور خورشید قرار می گیرید از کرم های مخصوص استفاده کنید. ضد آفتاب های بسیار زیادی در بازار وجود دارند که تشخیص نوع خوب آن ها بستگی به پوست شما دارد ولی سعی کنید از کرم های ضد آفتابی استفاده کنید که هر دو نوع اشعه مضر UVA و UVB را مسدود کند. استفاده از ضد آفتاب ها برای شما مزایای بسیاری دارد و می تواند از چین و چروک ها و لکه های پوستی پیشگیری کند. یادتان باشد که در هر شرایط آب و هوایی باید از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید و هیچ بهانه ای برای استفاده نکردن از آن ندارید.

مواد غذایی مناسب برای داشتن پوست سالم

استفاده از مواد غذایی مناسب

مواد غذایی که مورد استفاده شما می باشد باید دارای ویتامین ها و مواد معدنی باشد تا بتوانید پوستی خوب داشته باشید. برای تامین مواد مورد نیاز پوست باید از میوه های تازه و سبزیجات نیز در برنامه غذایی خود استفاده کنید و سعی کنید از مواد غذایی استفاده کنید که قند بسیار کمی دارد و می تواند با پایین نگهداشتن میزان انسولین در خون تعادل سلول ها را حفظ کرده و سلامتی پوست شما را به ارمغان می آورد. به جای استفاده از مواد غذایی تند و تخمیر شده می توانید از برنج، بلغور، جو دو سر و سیب زمینی استفاده کنید.

ورزش کنید.

یادتان باشد که ورزش کردن می تواند علاوه بر سلامت جسمی سلامت روحی شما را نیز به همراه داشته باشد. در واقع ورزش کردن می تواند باعث بهبود گردش خون در بدن به خصوص در پوست شود و پوست شما سالم و شاداب خواهد ماند. سعی کنید حتی قبل و بعد از ورزش کردن مراقبت های پوستی را انجام بدهید.

خواب کافی برای داشتن پوست سالم ضروری است.

خوب بخوابید.

خواب کافی باعث می شود که پوست شما شاداب باشد و در صورتی که نتوانید حداقل ۸ ساعت در طی شبانه روز بخوابید دارای پوستی خسته خواهید بود. برای از بین بردن آثار خستگی پوست می توانید از ماسک عسل استفاده کنید. استفاده از این ماسک به صورت روز در میان می تواند تاثیرات بسیار مثبتی بر روی پوست شما داشته باشد. البته قبل از اعمال کردن این ماسک ها بر روی پوست مقداری عسل را روی بخش کوچکی از پوست بزنید و اگر بعد از ۳۰ دقیقه واکنش های آلرژیک نداشتید می توانید به راحتی از آن استفاده کنید.

استفاده مناسب از آب

همه ما می دانیم که آب برای بدن بسیار ضروری می باشد و در صورتی که آب بدن کم باشد پوست خشک خواهد شد و طراوت خود را از دست می دهد. استفاده روزانه ۸ لیوان آب می تواند نیاز کل بدن شما را به آب از بین ببرد. البته در کنار استفاده از آب می توانید از میوه های آبدار نیز استفاده کرده و PH  بدن شما را متعادل می کند. گلاب نیز یکی از مایعاتی می باشد که تاثیرات بسیاری بر بدن دارد و شما می توانید با استفاده از آن به رفع سریع پف چشم های خودکمک کنید.

مراقبت از پوست

 شستشوی صورت

یکی دیگر از روش هایی که به شما کمک می کند تا بتوانید پوستی سالم داشته باشید و همیشه از آکنه ها در امان بمانید این است که سه بار در روز صورت خود را با آب گرم بشویید و آن را به صورت دایره ای ماساژ دهید. بعد از شستن و خشک کردن صورت خود می توانید از یک مرطوب کننده ای که دارای خاصیت ضد باکتری می باشد استفاده کنید. البته زمانی که صورت شما جوش می زند نباید به آن ها دست بزنید و تنها باید روی آن را با گلاب و یا چای سبز تمیز کنید.

استفاده از اسکراب ها

اسکراب های بسیار زیادی در بازار وجود دارند که می توانند به تمیز شدن و مراقبت از پوست شما کمک کنند. در واقع استفاده از این مواد می تواند نفس کشیدن برای پوست را راحت تر کند.

از اسکراب برای تمیز شدن پوست خود استفاده کنید.

استفاده از رژیم مناسب پوستی

شاید برایتان تعجب آور باشد ولی جالب است بدانید که می توانید با استفاده از رژیم های مناسب پوستی پوستی شفاف و بدون آکنه داشته باشید. البته یکی از نکات مهم در این رژیم ها این است که هرگز ماساژ دادن پوست را فراموش نکنید و حداقل یک بار در هفته پوستتان را با روغن های ملایم مانند روغن زیتون ماساژ دهید. این روغن ها کمک می کند تا پوستی شفاف و تمیز داشته باشید.

داشتن عادت های سالم

وقت آزاد خود را افزایش دهید و مدتی را برای استراحت خود در نظر بگیرید. در واقع استرس بی دلیل و یا استرس شغلی می تواند مشکلات بسیاری برای پوست شما ایجاد کند بنابراین سعی عادت های سالم را در خود افزایش دهید. در واقع با این کار می توانید میزان هورمون های بدن خود را به تعادل رسانده و پوستی سالم داشته باشید.

با داشتن عادت های سالم پوستی سالم داشته باشید.

مدیتیشن

مراقبت از پوست با استفاده از مدیتیشن امروزه بسیار پرکاربرد می باشد و شما می توانید تنها با استفاده از چند دقیقه مدیتیشن در روز پوستی سالم داشته باشید.

ممنوعیت مواد شیرین!

سعی کنید رژیم غذایی مناسبی برای خود پیدا کنید و از مواد شیرین کم تر استفاده کنید. در واقع میزان قند بالا باعث می شود که کلاژن سازی پوست کاهش پیدا کرده و عفونت های قارچی را برایتان ایجاد می کند. بثورات پوستی که از عفونت ها ایجاد می شود ممکن است در زیر سینه ها و کشاله ران ها بوجود بیاید.

شناخت پوست خود

زمانی که می خواهید از پوست خود محافظت کنید بهتر است آن را بشناسید. در واقع این کار باعث می شود تا مواد آرایشی و لوسیون هایی که تهیه می کنید متناسب با پوستتان باشد و آسیبی به پوستتان وارد نخواهد شد. معمولا برای پوست های چرب از لوسیون های بدون چربی استفاده می شود و اگر دارای پوست خشک هستید باید از لوسیون هایی که دارای چربی مناسبی می باشند استفاده کرده تا پوست شما به تعادل برسد.

مراقبت از پوست

عدم استفاده از دخانیات

اگر می خواهید پوستی سالم و تمیز داشته باشید نباید از سیگار و یا سایر دخانیات استفاده کنید. زمانی که از این مواد استفاده می کنید پوست شما ۱۰ سال پیر تر از حالت واقعی می باشد و کلاژن ها و الاستیک های پوست شما از بین خواهد رفت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو