نمایش آثار مژه آصف‌جاه در بیروت | پرنده‌ها باز هم به اینجا می‌آیند

108

1400/1/17

02:37


مجموعه‌ای از نقاشی‌های مژه آصف‌جاه، هنرمند ایرانی در قالب نمایشگاه «پرنده‌ها باز هم به اینجا می‌آیند» در شهر بیروت برگزار می‌شود.

نمایش آثار مژه آصف‌جاه در بیروت | پرنده‌ها باز هم به اینجا می‌آیند

گروه تجسمی هنرآنلاین: مژه آصف‌جاه در همدلی با مردم و هنرمندان شهر بیروت نمایشگاهی از آثارش را در گالری‌تانیت بیروت برگزار خواهد کرد. او از جمله هنرمندانی است که برای دریافت جایزه نقاشی وِرک. استف توسط رئیس موسسه هنر بازل انتخاب شده است. پنج هنرمندی که نامزد دریافت این جایزه هستند کار‌های خود را از تاریخ ۱۶‌ آوریل تا ۱۳ ژوئن ۲۰۲۱ در انجمن هنری هایدلبرگ به نمایش می‌گذارند.

آصف‌جاه که اسفندماه ۹۹ مجموعه‌ای از آثارش را در گالری اعتماد به نمایش گذاشته بود، هم اینک نمایشگاه خود را با عنوان «پرنده‌ها باز هم به اینجا می‌آیند» در بیروت برگزار می‌کند تا ‌امیدی دوباره در فضای هنری این شهر ایجاد کند. این در ادامه نمایشگاه «شما دوباره برمی‌خیزید» است که پیش‌تر در گالری تانیت شاخه مونیخ برگزار شده بود.

انفجار بندر بیروت در ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ باعث شد عده زیادی از مردم کشته و زخمی شوند و همچنین بسیاری از ساختمان‌های این شهر تخریب شد. موزه‌ها و گالری‌های بیروت نیز از این فاجعه دچار آسیب زیادی شدند و در طول ماه‌های گذشته عده‌ای از هنرمندان دنیا تلاش کردند به نوعی همدردی خود را با مردم و جامعه هنری این شهر نشان دهند.

گالری‌تانیت که در مونیخ و بیروت فعالیت می‌کند، درباره آثار آصف‌جاه نوشته است: «امید و آرزوی خوب برای آینده‌ای که آرزو می‌کنید، همان چیزی است که هنگام‌ ایستادن در مقابل کار‌های آصف‌جاه احساس می‌کنید.» خود هنرمند نیز درباره آثارش می‌گوید: «این نقاشی‌ها نوعی دعوت برای چشم است تا از پنجره‌ای که به فضایی نوستالژیک باز شده است نگاه کند.»

نمایشگاه «پرنده‌ها باز هم به اینجا می‌آیند» سه‌شنبه ۶‌ آوریل (۱۷ فروردین) افتتاح می‌شود و تا چهارشنبه ۲۳ ژوئن ۲۰۲۱ ادامه دارد. مدیران گالری تانیت بیروت از بازدیدکنندگان خواسته‌اند هنگام ورود به گالری حتما ماسک داشته باشند و فاصله اجتماعی را هم رعایت کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو