یک منبع مطلع نزدیک به تیم ایرانی حاضر در نشست وین بامداد سه‌شنبه به شبکه «پرس تی‌وی» گفت که ایالات متحده هیچ انتخابی به‌جز برداشتن تمام تحریم‌های ضد ایرانی، آنهم به شکلی که قابل راستی‌آزمایی باشد، ندارد.

این منبع ایرانی - که نامش فاش نشد - تاکید کرد که پاسخ واشنگتن به پایبندی یکجانبه ایران به الزاماتش ذیل برجام، نباید چیزی جز اقدام یکجانبه آنها برای برداشتن تمام تحریم‌های ضد ایرانی باشد.

پرس تی‌وی به نقل از وی گزارش داد: «تهران هیچ نتیجه‌ای از نشست وین به جز برداشته شدن تمام تحریم‌ها را نمی‌پذیرد. دستور کار تیم ایرانی در گفت‌وگوهای وین مشخص است. ایران فقط زمانی که تمام تحریم‌های آمریکا برداشته و راستی‌آزمایی نیز شدند، اقدامات برای بازگشت به تعهدات برجامی را آغاز می‌کند».

این منبع همچنین افزود: «اگر نشست روز سه‌شنبه به هرچیزی جز رفع تمام تحریم‌های آمریکا منتهی شود، رابرت مالی باید وین را دست خالی ترک کند».

پیش از این اظهارات، «سیدعباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای حضور در نشست کمیسیون مشترک برجام، شامگاه دوشنبه وارد پایتخت اتریش شد.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه نیز امروز در نشست خبری با خبرنگاران به گفت‌وگوهای هیأت ایرانی با گروه ۱+۴ در وین اشاره و بار دیگر تأکید کرد که گفت‌وگوی مستقیم یا غیرمستقیمی با هیچ طرفی از آمریکا در وین و در هیچ جای دیگری صورت نگرفته و نخواهد گرفت. 

این در حالی است که «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید شامگاه دوشنبه مدعی شده بود این کشور آماده گفت‌وگوی مستقیم با ایران در نشست وین است.