در این نامه که با حضور شماری از شاهزاده ها و اعضای خانواده سلطنتی امضا شده آمده است : همه ما برای حمایت از اردن و منافع ملی کشور پشت سر پادشاه می‌ایستیم و مصالح کشور را بر هر چیز دیگری ترجیح می‌دهیم.

شاهزاده حمزه در این نامه تاکید کرد: به عهد و پیمان پدران و اجدادم وفادار خواهم ماند و با پایبندی به قانون اساسی اردن، از پادشاه حمایت خواهم کرد.

رسانه ها پیشتر گزارش دادند که پادشاه اردن شاهزاده حسن بن طلال عموی خود را مامور رسیدگی به پرونده شاهزاده حمزه کرده است تا با وی درباره پیروی از اصول و رویکرد خانوده سلطنتی صحبت کند.

شاهزاده حمزه برادر ناتنی عبدالله دوم پادشاه اردن در همین رابطه روز دوشنبه پایبندی خود را به اصول و رویکرد خانواده سلطنتی اعلام کرد.

دولت اردن روز یکشنبه اعلام کرده بود که به دستور پادشاه ، موضوع شاهزاده حمزه در درون خاندان پادشاهی هاشمی رسیدگی خواهد شد.

ولیعهد سابق اردن که بنا به اعلام رسانه ها، به دلیل تلاش به همراه چند شخصیت دیگر برای توطئه علیه پادشاه در حبس خانگی به سر می‌برد، پیشتر در یک فایل صوتی اعلام کرده بود: من قطعاً به دستوراتی مانند ممنوع الخروج بودن و ممنوعیت هرگونه توئیت و ارتباط با شبکه‌های اجتماعی، عمل نمی‌کنم. آنها می‌گویند که داشتن ارتباط من با مردم ممنوع است و فقط مجاز به دیدن خانواده هستم.

منابع خبری اردنی شنبه شب از بازداشت  ۲۰ نفر به دلیل آن چه تهدید بر امنیت این کشور خوانده شد، خبر دادند.

دولت اردن از میان ۲۰ نفری که به ظن تلاش برای کودتا در این کشور دستگیر شده اند، تنها اسامی دو نفر را اعلام کرده که ارتباط ویژه آنان با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان، احتمال دخالت ریاض در این موضوع را تقویت کرده است.

بر اساس بیانیه های دولتی اردن، از میان دستگیرشدگان ، تنها اسامی «باسم عوض الله» و «شریف حسن بن زید» اعلام شده است. از هر دو نفر به عنوان افرادی نام برده می شود که به عربستان نزدیک هستند و گفته می شود که این دو علاوه بر گذرنامه سعودی، تابعیت عربستان دارند و در این کشور صاحب ملک و مستغلات فراوانی هستند.

پس از اعلام بازداشت این دو نفر، رسانه های اردنی، فعالان شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در اردن با توجه به ارتباطات این دو نفر با عربستان و شخص محمد بن سلمان، ریاض را به دخالت در تلاش برای انجام کودتا متهم کردند.

حمزه بن حسین برادر ناتنی عبدالله دوم، شاه اردن، به دلیل اقداماتی که گفته می شود  امنیت و ثبات اردن را هدف گرفته است در حبس خانگی به سر می برد.

ملک عبدالله دوم شاه اردن بر اساس خواسته پدرش در سال ۱۹۹۹ شاهزاده حمزه را به عنوان ولیعهد معرفی کرد  اما در سال ۲۰۰۴ وی را برکنار و پسرش شاهزاده حسین را به عنوان ولیعهد معرفی کرد.