ارتباط وجود همزمان بیماری های مزمن با افزایش مرگ های کرونایی

70

1400/1/17

12:44


ارتباط وجود همزمان بیماری های مزمن با افزایش مرگ های کرونایی

سلامت نیوز:مطالعه جدید نشان می دهد وجود همزمان بیماری هایی نظیر بیماری قلبی، بیماری تنفسی، بیماری کلیوی و سرطان منجر به افزایش ریسک مرگ بیماران کرونایی می شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ، یافته‌های جدید محققان دانشگاه ایست آنجلیا انگلستان نشان می‌دهد وجود همزمان دو بیماری نظیر بیماری قلبی، بیماری کلیوی، بیماری تنفسی، سرطان، چاقی و سن بالا می‌تواند با افزایش مرگ و میر و شدت بیماری در افراد مبتلا به کووید ۱۹ مرتبط باشد.


به گزارش ساینس دیلی،این تیم تحقیق ۵۲ مطالعه جداگانه را که متشکل از ۱۰۰ هزار بیمار بود مورد بررسی قرار داد. آنها مشاهده کردند خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ ناشی از کووید ۱۹ در افراد دارای دو بیماری به طور همزمان به مراتب بیشتر است.


دکتر «وسیلیوس وسیلیو»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «یافته های ما نشان می‌دهد که وجود همزمان دو بیماری نظیر بیماری قلبی یا بیماری تنفسی، سرطان یا چاقی عمدتاً با افزایش خطر مرگ و میر بیماران کرونایی مرتبط است.»


وی همچنین می‌افزاید: «ما دریافتیم داروهای فشارخون بالا نه تنها برای افراد مبتلا به فشارخون بلکه برای افراد مبتلا به طیف وسیعی از بیماری‌ها، هم به خودی خود نقش حفاظتی دارند.»

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو