سوالات آیین نامه رانندگی گواهیران جهت تمرین ( جدید و رایگان )

 سوالات آیین نامه رانندگی گواهیران جهت تمرین ( جدید و رایگان )


منبع: تاپ ناز

117

1400/1/17

16:52


 سوالات آیین نامه رانندگی گواهیران جهت تمرین ( جدید و رایگان )

در ابتدا در این مقاله می خواهیم در مورد هزینه ثبت نام گواهینامه رانندگی در سال جدید صحبت کنیم و سپس به سراغ نکات کتاب آیین نامه رانندگی و سپس در مورد سوالات آیین نامه رانندگی  صحبت کنیم . البته باید بدانید که می توانید کتاب آیین نامه را نیز به راحتی از سایت گفته شده دانلود کنید .

 

هزینه گواهینامه رانندگی در سال جدید چقدر شده است ( 1400 ) ؟!

 

هزینه گواهینامه رانندگی در سال جدید به مقدار بسیار کمی نسبت به سال 1399 افزایش داشته است . از این رو هزینه ثبت نام گواهینامه رانندگی در ایران به شرح زیر است :

 

هزینه کلاس های تئوری که 15 الی 17 ساعت است = 180 هزار تومان است

هزینه کلاس های عملی حدود = 800 هزار تومان است

هزینه تمبر که باید به حساب های نیروی انتظامی و شهرداری واریز شود حدود = 40 هزار تومان

هزینه مردودی در امتحان آیین نامه رانندگی ( به ازای هر دفعه ) = 5000 تومان است

هزینه مردودی در آزمون عملی رانندگی حدود : 15 هزار تومان است

هزینه چشم پزشکی و آزمایش گروه خونی حدودا = 180 هزار تومان است

هزینه خرید کتاب آیین نامه رانندگی حدودا = 25 هزار تومان است

 

در کل هزینه گواهینامه رانندگی حداقل = 1.000.000 تومان و حداکثر 1.400.000 تومان است

 سوالات آیین نامه رانندگی گواهیران جهت تمرین ( جدید و رایگان )

شرایط ثبت نام برای گرفتن گواهینامه رانندگی در سال جدید چیست ؟

 

برای ثبت نام در آموزشگاه رانندگی در منطقه و محل زندگیتان باید شرایطی را داشته باشید که به شرح زیر می باشد :

 

یک : باید حداقل 18 سال و 1 روز داشته باشید

دو : تاییدیه چشم پزشکی

سه : تاییدیه سلامت

چهار : 8 قطعه عکس 4*3

پنج : خرید کتاب آیین نامه رانندگی

 

مراحل گرفتن گواهینامه رانندگی چیست ؟

 

وقتی هزینه گواهینامه رانندگی را پرداخت کردید باید برای گرفتن کارت گواهینامه رانندگی مراحلی را بگذرانید که در اینجا به صورت مرحله به مرحله و کامل برای شما توضیح داده ایم که این مراحل به شرح زیر است  :

 سوالات آیین نامه رانندگی گواهیران جهت تمرین ( جدید و رایگان )

 

مرحله اول :  کتاب آیین نامه رانندگی   :

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که کتاب آیین نامه رانندگی چیست و به چه دردی می خورد ؟ خب پس با ما همراه باشید تا برای شما توضیح دهیم که دقیقا این کتاب برای چیست ؟

 

کتاب آیین نامه رانندگی که شامل تابلو ها و علائم راهنمایی و رانندگیست به شما تمامی تابلو ها را به خوبی می آموزد . اما در بخش های دیگر این کتاب رانندگی در شرایط برفی و بارانی و شنی و … را توضیح داده است .

همینطور قوانین رانندگی و باید ها و نباید های رانندگی در ایران را برای شما به خوبی توضیح داده است .

و از همه مهم تر برای قبولی در امتحان آیین نامه رانندگی باید حتما کتاب آیین نامه رانندگی را به خوبی بخوانید تا بتوانید در این امتحان نسبتا سخت پیروز شوید .

اما برای خبر خوبی برای شما داریم . شما می توانید به راحتی کتاب آیین نامه رانندگی را از همینجا دانلود کنید  . البته باید گقت که کتاب آیین نامه رانندگی بر اساس آخرین تغییرات در سایت گواهیران قرار داده شده است که می توانید به راحتی دانلود کرده و در هر لحظه از فایل استفاده کنید .

 

مرحله دوم : امتحان آیین نامه رانندگی

 

مرحله بعدی یعنی امتحان آیین نامه رانندگی در مرحله قبل هم توضیح مختصری در این باره دادیم آزمونیست که شامل 30 سوال تستی می باشد . برای قبولی در این آزمون باید حتما کتاب آیین نامه رانندگی را به خوبی و با دقت بخوانید .

اما سوالات شامل سوالات فنی و تخصصی مکانیک و علائم راهنمایی و رانندگی و شرایط رانندگی و قوانین پارک کردن در مکان ها و … می باشد .

هر چند می توانید از سوالات آیین نامه رانندگی تمرینی در سایت گواهیران نیز استفاده کنید که به راحتی پس از تمرین فایل های آزمون رانندگی این وبسایت می توانید  آزمون آیین نامه رانندگی نمره قبولی را دریافت کنید .

برای قبولی در امتحان آیین نامه رانندگی باید حتما 26 تست را درست زده باشید و این یعنی شما 4 تست برای قبولی فرصت دارید و اگر بیش تر از 4 تست را غلط پاسخ دهید فورا مردود می شوید . توصیه می کنم مراقب باشید و کتاب را به خوبی بخوانید و همینطور توصیه می کنیم برای قبولی صد در صدی در امتحان آیین نامه رانندگی حتما از سوالات آیین نامه تمرینی رانندگی استفاده کنید .

 

مرحله سوم : تمرین رانندگی در شهر

مرحله بعدی یعنی مرحله سوم رانندگی در شهر است و این یعنی آموزشگاه رانندگی شما بر اساس زمان شما برای شما برنامه ای می چیند و شما می توانید بر اساس این برنامه در آموزشگاه حاضر شده و برای رانندگی در شهر آماده شوید .

در این مرحله آموزشگاه رانندگی برای شما یک مربی و یک خودرو در نظر می گیرد که می توانید برای یادگیری رانندگی در ساعات مشخص شده نزد مربی رفته و رانندگی را به خوبی بیاموزید .

 سوالات آیین نامه رانندگی گواهیران جهت تمرین ( جدید و رایگان )

 

مرحله آخر : امتحان شهری و عملی رانندگی

 

در این مرحله که یکی از سخت ترین مرحله های گرفتن گواهینامه رانندگیست و می توان گفت آخرین خان رستم گواهینامه رانندگی دقیقا همین امتحان آیین نامه رانندگیست .

در این مرحله تمامی داوطلبان در یک محل حضور پیدا می کنند و منتظر می مانند که افسر راهنمایی و رانندگی همراه با خودروی خود وارد پارکینگ شود سپس داوطلبان بر اساس نوبت سوار خودرو شده و رانندگی می کنند .

افسر راهنمایی و رانندگی در کنار شما نشسته است و به شما دستور حرکت می دهد و شما باید طبق فرامین افسر راهنمایی و رانندگی رانندگی کنید .

توجه داشته باشید در صورتی که در این آزمون قبول شوید می توانید گواهینامه رانندگی خود را به راحتی دریافت کنید .

و در آخر اگر در این زمینه سوالی دارید و یا می خواهید خلافی خودروی خود را به صورت آنلاین و فوری استعلام کنید می توانید به وبسایت مرجع رانندگی ایران – گواهیران مراجعه کنید . رپورتاژ آگهی /

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو