طرز تهیه نان هل

طرز تهیه نان هل , دستور پخت نان هل مغزدار

نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. گاهی نان ها را با فیلینگ و مغزهای متنوع طبخ می کنند. نان هل مانند نان های حجیم است با این تفاوت که فیلینگ آن، هل و پودر قند و پودر پسته است. این نان را می توان به تنهایی یا در کنار عسل و مربا به عنوان صبحانه یا عصرانه با چای یا قهوه سرو نمود، برای مشاهده آموزش طرز تهیه نان هل رد ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان هل
پودر خمیر مایه فوری۱ قاشق غذا خوری
شیر۱ پیمانه
شکر۱ قاشق غذا خوری
پودر هل۱ قاشق غذا خوری
شکر۲ قاشق غذا خوری
آرد۵۰۰گرم یا حدود ۴ لیوان
کرهیک هشتم پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
زرده برای رومال۱ عدد
مواد مغز نان
پودر پستهمقداری
پودر قندبه مقدار لازم
کنجدکمی
پودر هلبه مقدار لازم
دارچیننوک قاشق چای خوری
کره آب شده۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه نان هل

مرحله اول

برای تهیه نان هل خوشمزه در ابتدای کار، شیر را کمی گرم می کنیم در حدی که دست نسوزد. سپس پودر خمیر مایه و یک قاشق شکر را به آن اضافه کرده و درب ظرف را می بندیم و در جای گرم قرار می دهیم تا به عمل آید و پف کند.

مرحله دوم

حدود ۱۰ دقیقه زمان می برد تا خمیر مایه به عمل آید. یک کاسه بر می داریم. سپس تخم مرع ها را درون آن می شکنیم و با همزن کمی می زنیم تا از لختگی بیرون آید. سپس پودر هل و شکر را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله سوم

کره را روی بخار کتری قرار می دهیم تا ذوب شود. سپس کره آب شده را به تخم مرغ ها اضافه می کنیم. سپس خمیر مایه عمل آمده را به آن اضافه می کنیم و کمی با چنگال مخلوط می کنیم. سپس آرد را کم کم اضافه می کنیم تا جایی که خمیر یکدستی بوجود آید و به دست نچسبد.

مرحله چهارم

کف و دیواره های کاسه را چرب می کنیم و خمیر را درون آن قرار می دهیم. سطح خمیر را هم چرب می کنیم. با چاقو روی خمیر را یک به علاوه در می آوریم تا به خوبی پف کند. سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و در جای گرم قرار می دهیم.

مرحله پنجم

سپس حدود ۱ ساعت استراحت می دهیم تا خمیر ور آید و پف کند. بعد از یک ساعت خمیر را بر می داریم. پف خمیر را با دست می گیریم. یک کاسه بر می داریم و مواد میانی را با هم مخلوط می کنیم. سپس خمیر را به سه قسمت مساوی تقسیم می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله روی سطح کار را آرد می پاشیم. سپس خمیر ها را با وردنه پهن می کنیم و به مشکل مستطیل در می آوریم. سپس مواد میانی را روی خمیر می ریزیم. سپس با دست آن را رول می کنیم. سپس به صورت گیس بافت می بافیم.

مرحله هفتم

در این مرحله یک قالب مناسب را برداشته و کف آن را با روغن جدا کننده کیک چرب می کنیم. در ادامه خمیر بافته شده را به آرامی درون قالب می گذاریم. می توان سینی فر را چرب کرد و نان را همین طور داخل سینی فر قرار داد.

مرحله هشتم

فر را از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود. سپس یک کاسه بر می داریم و زرده تخم مرغ را درون آن می ریزیم و با یک چنگال مخلوط می کنیم.سپس تخم مرغ را با فرچه روی نان رومال می کنیم. می

مرحله نهم

توان روی نان را کنجد یا پسته قرار داد. نان را درون فر قرار داده و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا بپزد. سپس از فر خارج کرده و کنار می گذاریم تا خنک شود. سپس از قالب خارج کرده و برش می زنیم.