طرز تهیه بیسکویت پرتقالی

طرز تهیه بیسکویت پرتقالی , دستور پخت بیسکوییت پرتقال

بیسکویت پرتقالی، یک نوع بیسکوییت ترد و خوشمزه است که از یک کرم پرتقالی برای روی آن استفاده شده است. این بیسکوییت به دلیل نقشی که دارد، زیباست و کرم روی آن، طعم فوق العاده ای ایجاد می کند. این بیسکوییت را می توان در ظروف سر بسته در یخچال نگهداری کرد. این بیسکوییت بسیار سالم و مفید است که می توان برای کودکان و نو جوانان تهیه نمود و به عنوان میان وعده در کنار چای و قهوه سرو نمود، برای مشاهده طرز تهیه بیسکویت پرتقالی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم بیسکویت پرتقالی
تخم مرغ۲ عدد
پودر شکر۹۰ گرم
روغن مایع۹۰ گرم
پوست رنده شده پرتقالبه مقدار لازم
نشاسته ذرت۶۰ گرم
آرد سفید۳۱۵ گرم
وانیلبه مقدار لازم
مواد میانی
پرتقال۱ عدد
شکر۱ قاشق غذا خوری
نشاسته ذرتنصف قاشق مربا خوری

طرز تهیه بیسکویت پرتقالی

مرحله اول

برای تهیه بیسکویت پرتقالی خوشمزه و مجلسی در ابتدای کار، یک کاسه بر می داریم. سپس تخم مرغ و وانیل را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا یکدست شود. سپس پودر شکر و روغن و کمی رنده پوست پرتقال را به آن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

سپس با لیسک یا قاشق مخلوط می کنیم تا یکدست شود. پوست پرتقال را به گونه ای رنده می کنیم که فقط غشای نارنجی آن رنده شود و از بخش سفید آن رنده نشود. نشاسته ذرت را به مایه تخم مرغی اضاغه می کنیم.

مرحله سوم

سپس به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شود. سپس به تدریج آرد را اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا یک خمیر نچسب و یکدستی بوجود آید. کف سینی فر را کاغذ روغنی یا فویل قرار می دهیم. سپس با برس کمی آن را چرب می کنیم.

مرحله سوم

خمیر را به اندازه های ۲۵ گرمی تقسیم می کنیم. سپس هر کدام از آن ها را در کف دست گرد می کنیم. نوک آبمیوه گیری را در آرد فرو می بریم. سپس به آرامی و وارونه روی خمیر فشار می دهیم تا گودی کوچکی روی آن ایجاد شود.

مرحله چهارم

سپس بیسکوییت ها را روی سینی فر می چینیم. و درون فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا حدود ۲۰ – ۲۵ دقیقه بپزد و کمی زیر آن طلایی شود. در این مدت، کرم پرتقالی میانی بیسکوییت را تهیه می کنیم.

مرحله پنجم

یک قابلمه بر می داریم و آب پرتقال را همراه با شکر درون آن می ریزیم و مخلوط می کنیم. سپس نشاسته ذرت را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مرتب هم می زنیم تا غلیظ شود. وقتی به غلظت مورد نظر رسید،

مرحله ششم

از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم. بیسکوییت ها که پخته شد، از فر خارج کرده و کنار می گذاریم تا خنک شود. وقتی بیسکوییت ها خنک شد، آن را از کاغذ روغنی جدا کرده و از مایه پرتقالی، روی گودی بیسکوییت می ریزیم و درون ظرف مورد نظر سرو می کنیم.