در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس هزار و ۹۳۴ واحد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۲۶۰ هزار واحد رسید تا هشتمین روز نزولی پیاپی را پشت سر بگذارد. شاخص کل هم‌وزن نیز ۶۰۶ واحد پایین آمد و در رقم ۴۳۸ هزار و ۳۷۰ واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس ۳ واحد افت کرد و به رقم ۱۷ هزار و ۹۱۶ واحد رسید.

دیروز روند بازار سهام مشابه روز دوشنبه بود، روند کاهش نرخ نزول شاخص کل ادامه یافت و خروج پول حقیقی نیز ۴۴ درصد کاهش یافت. روز گذشته رقم خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی به رقم ۲۷۷ میلیارد تومان رسید.

اما دیروز رکود معاملات بازار بیشتر شد و ارزش معاملات سهام با کاهش ۱۸ درصدی مواجه شد. کاهش معاملات نشان از وضعیت پرابهام اقتصاد ایران دارد. با اینکه گفته می‌شود در نشست وین تحریم‌ها لغو خواهد شد و مبادلات تجاری افزایش خواهد یافت اما فعالان بازار سهام معتقدند روند حرکت شاخص‌های بورس با قیمت دلار هم‌جهت است و احیای برجام به کاهش قیمت دلار منجر خواهد شد. به همین خاطر افزایش امیدواری‌ها به احیای برجام موجب نزول قیمت‌ها در بورس خصوصا درباره سهام شرکت‌های صادراتی می‌شود. بنابراین معاملات بورس در آخرین روز کاری هفته متاثر از اخبار وین خواهد بود.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «پیش بینی واکنش بورس به مذاکرات برجامی» بخوانید.