سارق نقاشی شش میلیون یورویی ونگوگ در هلند به دام افتاد

87

1400/1/18

09:05


پلیس هلند یک مرد ۵۸ ساله را بازداشت کرد که گمان می‌رود مظنون اصلی و مغز متفکر دزدیده شدن دو تابلو نقاشی از ونسان ونگوگ و فرانس هالس از موزه‌های این کشور در سال گذشته باشد.

سارق نقاشی شش میلیون یورویی ونگوگ در هلند به دام افتاد

گروه تجسمی هنرآنلاین: این مرد در خانه خود در شهر بارن در مرکز هلند بود که نیروهای پلیس سر رسیدند و او را بازداشت کردند. اتهام این شهروند ۵۸ ساله دزدیدن نقاشی «باغ پارسوناژ نوینن در بهار» ونگوگ و تابلو «دو پسر خندان» هالس است. پلیس هنوز رد نقاشی‌ها را پیدا نکرده است و گفته می‌شود ارزش تابلو ونگوگ رقمی در حدود شش میلیون یورو است.

نقاشی ونگوگ از موزه سینگر لارن نزدیک آمستردام دزدیده شد، آن هم در روز ۳۰ مارس ۲۰۲۰ وقتی موزه به دلیل شیوع گسترده کرونا بسته بود. ۳۰ مارس سال گذشته همزمان بود ۱۶۷ سالگی نقاش نامدار هلندی قرن ۱۹. دو ماه بعد آرتور برند، کارآگاه آثار هنری در هلند یک عکس دریافت کرد که نشان می‌دهد نقاشی ونگوگ سالم است. کنار این عکس یک روزنامه تاریخ‌گذشته نیویورک تایمز هم به چشم می‌خورد.

«دو پسر خندان» اثر استاد قرن هفدهمی هلند در جریان یک ماجرای سرقت از موزه‌ای در شهر لیردام در غرب این کشور دزدیده شد تا سومین سرقت آن هم رقم بخورد. این نقاشی هالس پیش‌تر در سال‌های ۱۹۸۸ و ۲۰۱۱ هم به سرقت رفته و به ترتیب سه سال و شش ماه بعد پیدا شده بود. از ارزش این تابلو برآوردی در دست نیست.

Boys

سارقان آثار هنری علاقه‌ای ویژه به آثار ونگوگ دارند و خبر دزدیده شدن نقاشی‌های او بارها در رسانه‌ها منتشر شده است. دو شاهکار ونگوگ که سال ۲۰۰۴ برای نمایش در موزه‌ای در آمستردام رفته بودند، سال ۲۰۱۶ به همت کارآگاهان ایتالیایی پیدا شدند و دو سال پیش به نمایش درآمدند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو