توصیه‌های طلایی برای پرستارانِ افراد مبتلا به آلزایمر

44

1400/1/18

09:09


مراقبت از افراد مبتلا به بیماری آلزایمر به لحاظ روانی و فیزیکی می‌تواند خسته کننده باشد و به همین خاطر، آگاهی از اقداماتی برای کنترل و کاهش استرس در اشخاصی که از این بیماران مراقبت می‌کنند امری ضروری است.

توصیه‌های طلایی برای پرستارانِ افراد مبتلا به آلزایمر

به گزارش بهداشت نیوز، بنابر اعلام انجمن آلزایمر ایالات متحده، یافتن راه هایی برای کنترل و کاهش استرس در مراقبانِ بیماران مبتلا به آلزایمر از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است چرا که استرس درمان نشده در افرادی که از این بیماران پرستاری و نگهداری می‌کنند می تواند به فرسودگی جسمی، روحی و روانیِ آنها منجر شود.

 انجمن آلزایمر ایالات متحده در همین رابطه توصیه هایی را به مراقبانِ بیماران مبتلا به آلزایمر دارد که می تواند مهارتهای کنترل استرس را در آنها تقویت کند:

- سازگار و مثبت باشید. نوع نگرش بر میزان استرسی که پرستار و بیمار تجربه می کنند، تأثیر می گذارد. توانایی قبول شرایط و کنار آمدن با آن به هر دو نفر کمک می کند تا آرام باشند. درصورتیکه پرستارِ بیمار آشفته و مضطرب باشد، این احتمال که بیمار نیز در شرایطِ روانیِ مشابه قرار بگیرد، بالاست.

- با شرایط قابل کنترل، روبرو شوید. به یاد داشته باشید که برخی شرایط مانند شیوع کروناویروس از کنترل شما خارج هستند. در چنین مواقعی آنچه که شما می توانید کنترل کنید، نحوه واکنش و مواجهه‌تان با این قبیل عوامل بیرونی است. در این مواقع شما قادر به تغییر شرایط نیستید بلکه نحوه واکنش‌تان در برابر این رویدادها حائز اهمیت است.

- اهداف واقع بینانه تعیین کنید و آنها را آهسته پیش ببرید. همه مسائل بلافاصله برطرف نمی‌شوند و نیازی به حل آن نیست و بنابراین نباید انتظارات غیرواقعی داشت. اولویت ها و اهداف عملی را تعیین کنید و تمام تلاش خود را برای دستیابی به آنها انجام دهید.

- مراقب سلامت خود باشید. استراحت ناکافی، رژیم غذایی بی کیفیت و خودداری از ورزش کردن می تواند میزان استرس را تشدید کرده و موجب بروز مشکلات دیگر شود. تلاش کنید به اندازه کافی بخوابید، غذای مناسب مصرف کنید، به مقدار کافی آب بنوشید و فعال باشید.

- ذهن خود را پاک کنید. ورزش، یوگا، مدیتیشن، گوش دادن به موسیقی و تنفس عمیق می تواند به آرامش ذهن و کاهش استرس کمک کند.

- احساسات خود را بیان کنید. با اعضای خانواده، دوستان معتمد و فرد متخصص که می تواند استرس شما را تسکین دهد، صحبت کنید.

منبع: ایسنا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو