۴ انشا برای تشکر از معلم ادبی و زیبا

منبع: مینویسم

138

1400/1/18

09:47


انشا برای تشکر از معلم

روز 12 اردیبهشت “روز معلم” نامگذاری شده است. معلمان زحمتکش و پر تلاش که برای آموزش و به نوعی تربیت دانش آموزان جامعه وقت بسیاری می گذارند. معلمان دلسوز و مهربانی که برای یادگیری و با سواد شدن فرزندان جامعه تلاش فراوان می کنند. به گونه های مختلف می توانید از معلم خود برای این زحمات و تلاش ها قدردانی و تشکر کنید. یک پیام زیبا، یک شاخه گل و یا نوشتن یک انشا، گزینه های مناسبی برای تشکر کردن از معلم خود به خصوص در روز معلم می باشد. در این پست چند انشا برای تشکر از معلم به شما ارائه شده است، که می توانید از این انشا ها نیز برای تشکر از معلم مهربان خود استفاده کنید. برای خواندن 3 انشا درباره نظم و ترتیب در زندگی برای دانش آموزان، کلیک کنید.

4 انشا زیبا برای تشکر از معلم

برای نوشتن یک انشای ادبی با موضوع تشکر از معلم می توانید به تلاش هایی که معلم های شما در طول سال های تحصیلی برای باسواد شدن شما نموده اند فکر کنید و بعد شروع به نوشتن یک انشا برای قدردانی و تشکر از معلم خود نمایید. همچنین می توانید انشاهایی که در ادامه نوشته شده را بخوانید تا کمی ذهن شما نسبت به این موضوع انشا باز شود.

موضوع انشا تشکر از معلم

در انشای امروزم می خواهم از معلم بسیار مهربانم تشکر کنم،

معلم ای که نفس‌ های شما زندگی‌ ام را طراوت می‌ بخشد و ساحل نگاهتان دلم را آرامش، حرف هایتان چون جواهر بر صندوقچه ذهنم به یادگار می‌ ماند و پرنده ذهنتان نامه‌ رسان عشق و محبت است.

ای که با خنده‌ هایتان کوله باری از غم را از دوشم بر می‌ دارید، ای پنجره رو به دریای من، من با دروس شما با راز موفقیت آشنا می‌ شوم، با آداب زندگانی انس می‌ گیرم و به تماشای بهار می‌ رسم.

اي آغاز بي پايان، اي وجود بيکران، تو را سپاس.

ای که صفای روح هستید و صبوریتان به قامت سرو، دلتان به صافی آینه و دستانتان یاری‌گر راه‌ های دشوار زندگی ام است، با چشمانم می‌ بینم که چون شمع می‌ سوزید و با گوش‌ هایم می‌ شنوم که صدایتان آرام آرام رسم دوستی را در گوشم زمزمه می‌ کند، با قلبم حس می‌ کنم که تپش ثانیه‌ ها را آرام کرده‌ اید، که با گچ و تخته روز های درس را برایم خاطره‌ ای جاودانه می‌ کنید.

اي والا مقام، اي فراتر از کلام، تو را سپاس.

اي که همچون باران بر کوير خشک انديشه ام باريدي سپاست مي گويم، تو را به اندازه تمام مهرباني هايت سپاس مي گويم. اي نجات بخش آدميان از ظلمت جهل و ناداني، اي لبخندت اميد زندگي و غضبت مانع گمراهي تو را سپاس مي گويم.

اين تويي که با دستان پر عطوفتت گل هاي علم و ايمان را در گلستان وجود مي پروراني و شهد شيرين دانش را به کام تشنگان مي ريزي. پس تو را اي معلم به وسعت نامت سپاس مي گويم. همان نامي که چهار حرف بيشتر ندارد، اما کشيدن هر حرف و صدايش زماني به وسعت تاريخ نياز دارد.

بخوانید: ۳ انشا درباره ورزش کوهنوردی 

انشا برای تشکر از معلم به زبان کودکانه

از وقتی وارد دبستان می شویم، به دانستن نیازمندیم و معلم تنها کسی می باشد که می‌تواند دانایی را به ما هدیه دهد.

او همانند شمع روشنی می سوزد تا به ما علم و دانش بیاموزد و ما راه زندگی و مسیر صحیح آینده خود را با کمک او پیدا کنیم.

از شما تشکر می کنم راه درست را به ما می آموزید.

كلاس با حضور شما متبرک می شود… برترین طواف معلم سعی میان شاگرد و تخته سیاه است و این طواف زیباترین لحظه‌ های زندگی‌ تان را می سازد. محراب شما كلاس درس است آن جا كه معبدیست راستین برای رسیدن به افق‌ های دور خدایی شدن.

شما مهرتان از خورشید تابان هم تابان‌ تر است، من با ضرب و حساب شما قضیه تالس را درک می‌کنم و با مساحت و حجم شما زمین را می‌ شناسم. دفترچه خاطرات زندگی را با شما شناختم و می‌ دانم که با یاد معلم عزیزم آن را به پایان می‌ رسانم.

معلم عزیزم، شما با تمام توانایی‌ هایتان تار های وجودم را به صدا در آوردید و خواندن غزل با خدا بودن را به من آموختید و در سخت ترین لحظات زندگی، سرود سرسبزی را در وجود سرو  سرودید.

ای معلم عزیزم! می‌ دانم گوشه‌ ای از سخنان گهر بارتان را با هدیه کوچکم جبران نمی‌ توانم بکنم اما از اعماق وجودم و از ته قلبم دوستتان دارم و از شما تشکر می کنم.

***********

انشای تشکر از معلم

وقتی وارد مدرسه می شویم با موجود دلسوز و مهربانی به نام معلم آشنا می شویم….

معلم شخص بزرگ و محترمی است که باید او را دوست بداریم.

معلم مادر دوم ماست و مدرسه خانه دومی است. که می توانیم در آن خوبی ها را از بدی ها تشخیص دهیم و آن چه را که نیاموختیم در آنجا بیاموزیم…

معلم مهربان ما را با کلمات آشنا می کند و فرق روشنایی و تاریکی، فرق مهربانی و ظلم، فرق نفرت و محبت را به ما می آموزد. اوست که به ما می آموزد برای رسیدن به هدف هایمان سعی و تلاش کنیم و با کوشش فراوان شخص مفیدی برای جامعه خود نیز شویم.

او ما را با دنیای بزرگ آشنا می کند و تاریخ گذشتگان را به ما می آموزد تا از آن درس عبرت بگیریم و ما را با کوه ها و دریا ها آشنا می سازد تا استقامت و عظمت را بیاموزیم.

انسان ها در طول زندگی احتیاج به یک معلم و راهنما دارند تا شمع راهشان گردد و آن ها را از نادانی و جهل دور سازد.

معلم عزیزم برای همه ی زحمت هایی که کشیدید از شما تشکر می کنم.

همچنین بخوانید: انشا در مورد مدرسه مجازی

انشا زیبا برای تشکر از معلم

معلم عزیزم از مهربانی ها، محبت ها و زحمات بی دریغ شما در دوران تحصیلی تشکر می کنم و همیشه قدردان فداکاری و سخت کوشی شما هستم. می دانم که همه تلاش شما برای این است که ما آینده ای درخشان داشته باشیم و فردی مفید برای خانواده و جامعه ی خود باشیم و مهم تر از آن یک انسان واقعی باشیم، از شما بسیار متشکرم.

می دانیم وقتی به ما سخت گیری می کنید، گاهی ما را دعوا می کنید، امتحان می گیرید و تکلایف سنگینی برای ما محیا می کنید به خاطر آینده خودمان است و شما همچون یک پدر یا مادر نگران آینده و خوشبختی و موفقیت ما هستید.

راست گفته اند که معلمی شغل نیست بلکه عشق است. چرا که اجر مادی شغل معلمی با زحمات و سختی های آن قابل مقایسه نیست . معلم عزیزم تو را دوست دارم و تلاش می کنم فرد مفیدی برای جامعه خود باشم تا تلاش های شبانه روزی شما را جبران کنم.

معلم مهربانم از شما متشکرم.

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو