اختصاصی| تاخیر در واکسیناسیون عمومی به دلیل عدم پشتیبانی ستاد کروناست/ لزوم تسریع در تولید انبوه واکسن‌ها

52

1400/1/18

10:10


حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی درباره تأخیر زیاد در واکسیناسیون عمومی اظهار داشت:

اختصاصی| تاخیر در واکسیناسیون عمومی به دلیل عدم پشتیبانی ستاد کروناست/ لزوم تسریع در تولید انبوه واکسن‌ها

حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت نیوز، درباره تأخیر زیاد در واکسیناسیون عمومی اظهار داشت: 6 ماه فاصله زیادی است که واکسن کرونای تولیدی به مرحله انبوه برسد و این مدت زمان قابل پذیرش نیست؛ چراکه ممکن است از دیگر کشورها عقب افتاده و آسیب ببینیم، لذا دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا بایستی تمهیدات و اعتبارات لازم را برای تسریع در انبوه‌سازی واکسن ایرانی ضدکرونا در نظر بگیرند.

وی افزود: برای مردم به هیچ و جه قابل پذیرش نیست که تولید واکسن ضد کرونا در کشورمان کند باشد و سرعت شیوع ویروس کرونا به ویژه نوع جهش یافته انگلیسی آن تند باشد.

نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد: وقتی دانشمندان و متخصصان کشورمان توانسته‌اند در علم و دانش به مرحله تولید واکسن مقابله با کرونا برسند، یعنی این که توانایی علمی بالایی داریم و توانسته‌ایم مرحله اول را به خوبی بگذارنیم ولی باید پشتیببانی بیشتری از تولید انبوه واکسن کرونا صورت گیرد.

میرتاج ‌الدینی افزود: وقتی گام‌های اولیه تولید واکسن کرونا مثبت بوده است باید گام‌های تولید انبوه واکسن هم سریعا برداشته شود. انتظار از ستاد ملی مقابله با کرونا حمایت و پشتیبانی از این موضوع است. همچنین واردات واکسن کرونا هم از سوی دولت باید سریع‌تر صورت گیرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو