علی مطهری در کلاب هاوس: «با برگزاری رفراندوم اکثر مردم به حجاب اختیاری رأی نمی‌دهند»

منبع: روزیاتو

101

1400/1/18

10:24


علی مطهری نماینده سابق مجلس شورای اسلامی که همواره با اظهارنظرهایش بحث برانگیز می شود، روز گذشته در کلاب هاوس سخنانی گفته که بار دیگر  جنجال آفرین شده است. مطهری در صحبت های خود گفت که موافق حجاب اختیاری نیست: «من حجاب را انتخاب نمی‌بینم و به آزادی در آن اعتقاد ندارم. من نیمه عریان بودن را آزادی انسانی نمی‌دانم و آن را آزادی حیوانی و غریزی تلقی می‌کنم. هنوز هم معتقدم اگر رفراندومی برگزار شود رای اکثر مردم به حجاب اختیاری نخواهد بود».

علی مطهری روز گذشته در کلاب هاوس صحبت های جنجالی در مورد حجاب و شرایط آن در غرب ایراد کرده و اعلام کرد به حجاب اختیاری اعتقادی ندارد.

وی در بخشی دیگر از صحبت هایش افزود: «اگر کسی کنار دریا تحریک نمی شود بیمار است…خدا خواسته ما تحریک شویم.باید تحریک شویم…اینکه جوان ما با دیدن دست یک خانم تحریک می شود، خوب است…الان در اروپا مشکل دارند با این مسئله و تحریک نمی شوند. مردها تحریک نمی‌شوند و زن‌ها رو می‌آورند به مردهای آفریقایی!».

علی مطهری در بخشی دیگر از صحبت هایش گفته است: «با بسیاری از سخت‌گیری‌ها و برخوردهای که با افراد بی حجاب می‌شود، مخالفم». وی مدعی شد که معتقد است امکان تایید صلاحیت شدنش برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بیش از ۵۰ درصد خواهد بود: «من به تغییر امیدوارم و انشاالله اوضاع بهتر خواهد شد..در چند ماه آینده گشایش های خوبی وجود دارد.  در این شرایط نباید فرد تندرو روی کار بیاید. بهتر است یک فرد معتدل رییس جمهور شود…من نامزد پوششی لاریجانی نیستم…دولت روحانی دولت اصلاح‌ طلبی نیست، ولی با حمایت اصلاح‌طلبان پیروز شد».

علی مطهری روز گذشته در کلاب هاوس صحبت های جنجالی در مورد حجاب و شرایط آن در غرب ایراد کرده و اعلام کرد به حجاب اختیاری اعتقادی ندارد.

نماینده سابق ادوار مجلس شورای اسلامی در مورد دولت روحانی نیز گفت: «به جز بحث بنزین، عملکرد آقای روحانی متوسط بود». اهم صحبت های علی مطهری در کلاب هاوس به شرح زیر است:

افراد به آسانی نمی‌توانند رهبر را ملاقات کنند و این خوب نیست.

بهتر است موافقین و مخالفین با رهبر انقلاب دیدار داشته باشند و می‌تواند به حل مشکلات کشور کمک کند.

کسانی که معتقد به انزوای ایران هستند نباید رئیس جمهور شوند.

من با بسیاری از سخت‌گیری‌ها و برخوردهای که با افراد بی حجاب می‌شود، مخالفم.

ما باید با آمریکا و اروپا و کشورهای عربی ارتباط برقرار کنیم.

فیلترینگ تلگرام تجربه موفقی نبود اما قطعا لازم است که بر فضای مجازی نظارت باشد.

فیلترینگ باید بر اساس محتوا انجام شود و وقتی در پلتفرمی دیده می‌شود مسائل غیراخلاقی به اشتراک گذاشته می‌شود؛ فیلتر شدن لازم است اما تبادل آرا باید آزاد باشد.

‌من خبر دارم برخی اعضای شورای نگهبان گفته‌اند ادامه این روند جمهوریت نظام را از بین می‌برد!

تعدد زوجات بسیار حکیمانه‌ است. چون زنان آماده‌ی ازدواج از تعداد مردان بیشتر است و نباید حق ازدواج کردن را از زنان گرفت.

‌تساوی حقوق زن و‌مرد به معنای تشابه حقوق آن‌ها نیست.

پیش از این نیز صحبت های جواد ظریف در کلاب هاوس در مورد سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین جنجالی شده بود.

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو