وضعیت کروناییِ کلیه مراکز استان‌ها قرمز شد

وضعیت کروناییِ کلیه مراکز استان‌ها قرمز شد


منبع: برترین ها

107

1400/1/18

10:27


درحالی پیشنهاد تعطیلی ده‌روزه پایتخت برای مدیریت همه‌گیری کرونا مطرح شده است که امروز خبر‌ها بیانگر این نکته است که تمام مراکز استانی در سراسر کشور در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته‌اند.

برترین‌ها: درحالی پیشنهاد تعطیلی ده‌روزه پایتخت برای مدیریت همه‌گیری کرونا مطرح شده است که امروز خبرها بیانگر این نکته است که تمام مراکز استانی در سراسر کشور در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته‌اند.

وضعیت کروناییِ کلیه مراکز استان‌ها قرمز شد

سطح هشدارها توسط افراد مسئول در حوزه کرونا، خیلی غلیظ و رادیکال شده، همه از وقوع یک فاجعه در آینده‌ای نزدیک صحبت می‌کنند، به هر حال ایران جزو معدود کشورهایی‌ست که توجهی به واکسیناسیون ندارد و وقوع پیک‌های متعدد ناگزیر خواهد بود، صحبت‌ها و هشدارهای چند ساعت گذشته را در زیر آورده‌ایم:

روز 17 فروردین 1400 بررسی وضعیت همه‌گیری کووید19 در کشور نشان می‌دهد سیر تصاعدی ابتلا در تمام مناطق مشاهده شده است و اغلب مراکز استانی اکنون در وضعیت حاد کرونایی قرار گرفته‌اند تا به این ترتیب آژیر خطر موج چهارم در سراسر کشور رسماً به صدا در آمده باشد.

بررسی‌های اولیه در زمینه روند ابتلای کرونا بعد از تعطیلات نوروزی نشان می‌دهد جابه‌جایی مسافران نوروزی در داخل کشور و البته رفت و برگشت گردشگران خارجی یا حتی وطنی به آن‌سوی آبها باعث شده است نمونه‌های متفاوتی از ویروس همراه با ویروس کرونای انگلیسی به ایران وارد شده باشد و این اتفاق به‌نوعی سرعت ابتلا در اغلب نقاط کشور را با شیبی بسیار تند و غیرعادی بالا برده است.

وضعیت کروناییِ کلیه مراکز استان‌ها قرمز شد

آمارها نشان می‌دهد هم‌اکنون 257 شهرستان قرمز، 129 شهرستان نارنجی، 51 شهرستان زرد و 11 شهرستان آبی هستند؛ به‌اعتقاد بسیاری از کارشناسان بهداشت و درمان چه در بخش دولتی و چه خصوصی‌ها این ارقام نشان می‌دهد به‌سرعت باید برای مقابله با موج بسیار سنگین ابتلا و مرگ‌ومیر در ایران آماده باشیم چون تعداد شهرستان‌های زرد و آبی موجود در کشور نیز با درنظر گرفتن سرعت ابتلا قطعاً تا پایان هفته به‌سمت نقاط بحرانی حرکت می‌کند و آن شهرستان‌ها می‌توانند خود به کانونی برای ایجاد بحرانی تازه تبدیل شوند.

تخت‌های بیمارستانی ارتش در اختیار بیماران کرونایی قرار می‌گیرد

دریادار حبیب الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش و فرمانده قرارگاه پدافند زیست محیطی امام رضا (ع) ارتش با اشاره به افزایش تعداد بیماران به شکل تصاعدی در سطح کشور، خاطرنشان کرد: به تمامی بیمارستانهای ارتش در سراسر کشور ابلاغ شده که همکاری حداکثری با مراکز درمانی استانها را داشته باشند و تخت‌های بیمارستانی به صورت صد درصد در اختیار بیماران کرونایی قرار گیرد.

وضعیت کروناییِ کلیه مراکز استان‌ها قرمز شد

وی با بیان اینکه با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی می‌توانیم این بیماری غیرقابل پیش بینی را کنترل کنیم، افزود: غربالگری، پایش کارکنان، ضدعفونی کردن مستمر اماکن اداری، ورزشی و سرویس های حمل و نقل از راه‌های کنترل و مقابله با شیوع بیشتر این بیماری منحوس است.

افزایش حداکثری خدمت رسانی مراکز درمانی ارتش به مردم، جلوگیری از برگزاری جلسات پر تعداد و همایش های غیر ضرور، ممنوع بودن دید و بازدید نوروزی، رعایت کامل و دقیق دستورالعملها و وضعیت خدمتی با توجه به رنگ بندی ها، زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری فیزیکی با نظارت بیشتر، توجه به اجرای مناسب برنامه های روز ارتش برابر دستورالعمل های ابلاغی و جایگزینی برنامه ها در فضای مجازی به جای برنامه های حضوری و فیزیکی و تداوم پایشهای بهداشتی کارکنان در درب های ورودی پادگان ها و مراکز آموزشی و شهرک های سازمانی از جمله مصوبات اولین جلسه قرارگاه پدافند زیستی ارتش در سال جدید به ریاست امیر دریادار سیاری بود.

هفته‌های سخت کرونایی در انتظار تهران

طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به لزوم تعطیلی دو هفته‌ای در تهران در وضعیت قرمز کرونایی، گفت: تا دو - سه هفته آینده میزان مرگ‌های ناشی از کرونا در کشور افزایش می‌یابد و حتی تا مرگ ۴۰۰ تا ۵۰۰ تایی هم می‌رویم، اما بحث این است که باید اقدامی انجام دهیم که مرگ‌هایمان به حد بالای ۱۰۰۰ مرگ در روز نرسد. باید در وضعیت کنونی اقدامات لازم را انجام دهیم تا مرگ‌هایمان چهار رقمی نشوند. زیرا این ویروس ویروس جهش یافته انگلیسی است. این ویروس در هر خانواده تعداد افراد زیادی را درگیر می‌کند و هر یک نفر ممکن است، هفت تا هشت نفر را آلوده کند. وقتی تعداد افزایش یابد، میزان مرگ و میر هم افزایش می‌یابد. در این ویروس شدت بیماری هم بیشتر است.

اقدامات فوری برای عبور از روزهای قرمز

مینو محرز، عضو کمیته کشوری مقابله با کرونا: وضعیت تهران از حالت قرمز هم گذشته است. تنها راه‌حل فوری، تعطیلی موقت تهران و آغاز واکسیناسیون عمومی است.

وضعیت کروناییِ کلیه مراکز استان‌ها قرمز شد

باید تهران ۵تا ۷روز تعطیل شود. تمام مکان‌های تجمعی باید تعطیل شود، همه باید در خانه بمانند تا بتوان جلوی شیوع بیشتر را گرفت .پیش‌بینی ما وقوع یک فاجعه برای تهران است.

نادر توکلی، معاون درمان ستاد مقابله با کرونای تهران : مسئله مهم‌تر از تعطیلی، اعمال نظارت بر اجرای پروتکل‌هاست.

داوود پیام‌طبرسی، عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا: معمولا راهکارها برای پیش از ورود به کروناست، اما شاید تعطیلی موقت، فشار را از کادر درمان کم کند.

علی تاجرنیا، معاون سازمان نظام‌پزشکی: ما از مدت‌ها قبل نگرانی خود را اعلام کرده‌ایم، باید به مجموعه دولت برای واردات واکسن، فشار بیشتری وارد شود، دولت باید عزم خود را برای واردات واکسن جزم کند و به روند تولیدات داخلی سرعت بخشد.

شیب ابتلا به کرونا موشکی شد

حریرچی، معاونت بهداشت وزارت بهداشت: قبلا گفتم وضعيت کرونا آسانسوری شده الان می‌گویم موشکی شده است.

وضعیت کروناییِ کلیه مراکز استان‌ها قرمز شد

سرعت افزایش بستری به مراتب شدیدتر از خیزهای قبلی است.

ضروری است ستادملی کرونا بلافاصله دوهفته تعطیلی کامل سراسری،منع کامل سفر،بیرون بر شدن تمامی رستورانها وغذاخوری هتل‌ها،محدودیت جدی تردد شامگاهی و اعمال جرایم سنگین برای هرگونه مراسم یا تجمعات در سراسر کشور وضع نماید.

در غیر این‌ صورت،باید منتظر فوت حداقل ۲۰ هزار نفر ازهم میهنان و آمار روزانه فوت بالای ۶۰۰نفر باشیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو