دندانپزشک خوب در تهران

منبع: زیبامون

179

1400/1/18

11:03


برای جلوگیری از، از دست دادن دندان و پوسیدگی ریشه‎‌های آن بهتر است به صورت دوره‎‌ای به دندانپزشک مراجعه کرده و تحت نظر او باشید.

دندانپزشک خوب در تهران

دندان درد، یکی از درد‎‌های طاقت فرسا می‌باشد که کمتر کسی است که آن را تجربه نکرده باشد. این درد علاوه بر طاقت فرسا بودن گاها می‌تواند بسیار خطرناک باشد. از همین رو مراجعه به دندانپزشک در هنگام مواجه با آن الزامی است. برای جلوگیری از، از دست دادن دندان و پوسیدگی ریشه‎‌های آن بهتر است به صورت دوره‎‌ای به دندانپزشک مراجعه کرده و تحت نظر او باشید. 

یکی از مشکلات رایج در خصوص دندان، ایجاد پوسیدگی در دندان‎‌ها می‌‎باشد که عدم رعایت بهداشت دهان و دندان یکی از اصلی‎‌ترین دلایل این اتفاق می‌‎باشد. در واقع عدم اهمیت و رسیدگی به دندان‎‌ها که ساده‌ترین آن مسواک زدن و غرغره کردن آب نمک است می‌تواند سبب تجمع پلاکت‎‌ها بر روی دندان‎‌ها شده و درنتیجه باکتری‎‌های موجود در پلاکت‌‎ها به تجزیه‌‎ی غذاهای موجود در بین دندان‎‌ها می‌پردازند و از آنجایی که در فرایند تجزیه‌‎ی غذا توسط باکتری اسید تولید می‌شود پوسیدگی دندان اتفاق می‎‌افتد.

در این مواقع مراجعه به دندانپزشک در تهران می‌تواند از آسیب بیشتر یعنی ایجاد پوسیدگی در ریشه جلوگیری به عمل آورد. برای محافظت از دندان‌‎های خود سعی کنید نوشیدنی‎‌های حاوی قند فراوان مثل نوشابه و نوشیدنی‎‌های الکلی را از برنامه غذایی روزانه خود حذف کنید.

 

دندانپزشک خوب

شنیدن نام دندانپزشک اغلب اوقات برای افراد کمی ترسناک است و به همین سبب سال‎‌ها از مراجعه به آن خودداری می‌کنند و در نتیجه موجب آسیب‎‌های غیرقابل جبرانی به بدن خود می‎‌شوند. معمولا یکی از معیار‎‌هایی که برای انتخاب دندانپزشک خوب باید در نظر گرفت طرز برخورد و اخلاق دندان پزشک و کارکنان مطب است، زیرا همانطور که اشاره کردیم اکثر اوقات رفتن به مطب دندان پزشک با استرس همراه است ولی در صورتیکه با رفتار گرمی از طرف دندانپزشک یا کارکنان مواجه شویم می‌توانیم بر استرس خود غلبه نماییم.

علاوه بر ویژگی‎‌های رفتاری، مطب دندان پزشک در تهران هم می‌تواند تا حدودی بر ایجاد آرامش تاثیرگذار باشد. از این رو وجود یک مطب آرام نیز می‎‌تواند از معیار‌‎های انتخاب یک دندانپزشک خوب محسوب شود. از مهم‎‌ترین ویژگی‎‌های یک دندانپزشک خوب تسلط به کارخود است. از آنجایی که جراحی‎‌ها و سایر اعمال مربوط به دندان پزشکی در سطح بسیار کوچکی انجام می‌گیرد پس یک دندان پزشک خوب باید علاوه بر توانایی درمان دندان بر ظریف کاری نیز مسلط باشد. تمیز بودن، منظم بودن کار دندانپزشک یک امتیاز محسوب می‌شود؛ زیرا نمی‌توان نقش دندان‎‌ها را در ایجاد زیبایی صورت انکار کرد.

یکی از مواردی که در انتخاب دندان پزشک خوب اهمیت پیدا می‌کند مطب دندان پزشک و راحتی رفت و آمد به آن و نیز ارائه خدمات شبانه روزی توسط آن مطب می‌‎باشد. مطلب دیگری که وجود دارد در خصوص استفاده از مواد مناسب جهت ترمیم دندان می‌‎باشد چرا که استفاده از مواد نامرغوب سبب ایجاد حساسیت کرده و دندان فرد بعد از مدت کوتاهی دوباره نیاز به ترمیم پیدا می‌کند.

 

جراح دندانپزشک

قبل از هر چیز بهتر است با تفاوت جراح دندان پزشک و دندان پزشک آشنا شوید. خوب است بدانید جراح دندان پزشک و دندانپزشک، بعد از قبولی در رشته دندانپزشکی به مدت 6 الی 8 سال به تحصیل در این رشته  پرداخته و بعد از این مدت فارق التحصیل می‌شوند. اما جهت اخذ تخصص در رشته جراحی فک و دهان دنداپزشکان می‌‎بایست چهار الی شش سال دیگر تحصیل کنند تا به مدرک جراحی دهان و دندان دست یابند.

دندان پزشک‌‎های معمولی بیشتر جراحی‌‎های کوچک و سلامت و بهداشت دهان و دندان و پر کردن و عصب کشی دندان و... را انجام می‌دهند. اما گاهی اوقات دندانپزشک بعد از معاینه متوجه وضعیت اورژانسی می‌شود و بیمار را به جراح فک و دهان ارجاع می‌دهد. در این حالت  جراح می‌تواند در صورت نیاز جراحی لثه و  کشیدن دندان توسط جراحی و... را انجام دهد.

 

دندانپزشک خوب

 

جراحی دندان عقل

یکی از مواردی که معمولا دندانپزشک‌‎ ما را به جراح ارجاع می‌دهد در خصوص دندان نهفته یا همان دندان عقلی است که در نیامده. گاهی اوقات به دلایل مختلفی چون کوچک بودن فک یا نبودن فضای کافی دندان عقل نمی‌تواند رشد کند. از همین رو نیاز به جراحی و کشیدن آن می‎‌باشد. در این حالت جراح دندان پزشک با ایجاد برش در نواحی مخاطی با تکه تکه کردن دندان آن را خارج می‌نمایند و یا گاهی نیاز است که مقداری از استخوان فک نیز برداشته شود.

ولی موضوعی که  اهمیت دارد این است که شما هیچ گونه دردی را احساس نمی‌کنید زیرا  محل جراحی را کاملا بی حس می‌نمایند. جراحی دندان به دلیل نرم‌تر بودن استخوان فک خوب است که در سنین پایین صورت پذیرد و ازآنجایی که این دندان معمولا در محل عبور شریان و ورید رشد می‌کند بهتر است با جراحی به موقع از ایجاد مشکلات بزرگ‌‎تر جلوگیری نمایید. البته توجه شود که نهفتگی دندان ممکن است برای هر دندان دیگری نیز اتفاق بیافتد و تنها در خصوص دندان عقل صدق نمی‎‌کند.

 

جراحی فک

جراح دندانپزشک فک و دندان می‌تواند بی‌نظمی‎‌های مربوط به فک و دندان را با انجام جراحی‎‌های تخصصی بهبود بخشد و موجب ایجاد هماهنگی بین فک بالا و پایین و پوشانندگی دندان‎‌ها و ایجاد ظاهری مناسب در استخوان فک شود. ممکن است بعد از مراجعه به جراح یا دندان پزشک با اصطلاح ارتوگناتیک مواجه شوید که این اصطلاح به بیمارانی گفته می‌شود که دارای مشکلات فک و دندان می‎‌باشند.

در این موارد ابتدا بیماران  درمان‎‌های ارتودنسی را انجام می‌دهند تا دندان‎‌ها مرتب و منظم شوند و سپس به جراح متخصص ارجاع داده می‌شوند و بعد از جراحی‌‎های لازم دوباره می‌‎بایست درمان ارتودنسی را انجام دهند تا فرایند جراحی به خوبی پیش رود و هماهنگی بین فک‎‌‎‌ها بهتر اجرا شود بعد از اتمام دوره درمان صحبت کردن، غذا خوردن و حتی شکل ظاهری بیمار بهبود پیدا می‌کند.

 

جراحی فک پس از تصادف

پس از تصادف یکی از مواردی که به جراح دندانپزشک احتیاج است در خصوص خورد شدن دندان‎‌ها  و شکستگی فک در تصادف می‎‌باشد. بعد از شکستگی در فک امکان غذا خوردن به طور صحیح و یا صحبت کردن از فرد سلب می‌شود. به همین دلیل باید به صورت اورژانسی به به جراح مراجعه نماید. هدف از انجام جراحی فک بعد از تصادف برگرداندن حالت اولیه‎‌ی آن می‌باشد.

در این جراحی، جراح با ایجاد برشی در ناحیه‎‌ی آسیب دیده ایجاد کرده و سپس توسط سیم و پلاک و پیچ سعی در اتصال قطعات شکسته می‌کند. اما در روش دیگر جراح دندانپزشک قطعه‎‌ی شکسته‎‌ی فک را برداشته و قطعه‎‌ی استخوان سالم را جایگزین آن می‌کند. البته باید ذکر شود که همه‎‌ی شکستگی‎‌های فک نیاز به جراحی ندارند و گاها خود به خود ترمیم می‌شوند.

اما گاهی آسیب تنها به دندان وارد شده فک سالم است در این حالت بسته به نوع مشکل جراح اقداماتی نظیر متصل کردن قطعات دندان، تثبیت دندان لق، روکش کردن دندان، خارج نمودن قطعات شکسته دندان و صاف نمودن تاج دندان را انجام می‎‌دهد.

 

جراحی فک

 

خدمات دندانپزشکی شبانه روزی

بسیار پیش آمده که درد دندان هنگام خواب و در شب به سراغ فرد می‌آید. در چنین شرایط با توجه به تمامی روش‌ها برای تسکین درد باز هم این درد عذاب‌آور خواهد بود. از این رو وجود یک دندانپزشکی شبانه روزی بسیار مثمرثمر است. از طرفی وجود دندانپزشکی شبانه روزی ازدحام مراجعه کننده در روز را برطرف می‌کند. مراجعه کننده از طریق برنامه‌ریزی در زمان می‌تواند بهترین ساعات شبانه را برای انجام عمل دندانپزشکی انتخاب کند.

در واقع یک دندانپزشک شبانه روزی باید بتواند در هر ساعت از شبانه روز با حوصله و دقت بیماران خود را درمان کند. البته یافتن دندانپزشک شبانه روزی بسیار مشکل می‎‌باشد که این امر توسط برخی از وب‌سایت‌های متخصص در این امر کار را بسیار آسان کرده است. 

در صورت نیاز به خدمات دندان پزشک و مشاوره می‌توانید به سایت میهن پزشک مراجعه کرده و با مطالعه‎‌ی مقالات و پرسش و پاسخ با پزشکان مشکلات خود را در زمینه‎‌های متفاوت حل نمایید.

این سایت که از سال 1390 جهت ارائه خدمات اینترنتی به بیماران و پزشکان تاسیس شده امکان ارتباط با پزشکان مختلف در سراسر ایران را فراهم آورده و می‌تواند در درمان بیماری‎‌های مختلف کمک رسان باشد. برای ارتباط با سایت میهن پزشک به آدرس  mihanpezeshk.com  مراجعه نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو