متخصص عفونی: قدرت سرایت کرونا با ساده‌انگاری بیشتر شده است

76

1400/1/18

11:07


متخصص عفونی: قدرت سرایت کرونا با ساده‌انگاری بیشتر شده است

سلامت نیوز:مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ساده‌انگاری و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هفته‌های اخیر قدرت سرایت ویروس کرونا را بسیار بالا برده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،مسعود ضیایی افزود: از آنجایی که مبتلایان به کرونای انگلیسی هم در حال افزایش هستند، تشخیص زودهنگام بیماری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.


وی گفت: قدرت سرایت ویروس به حدی بالا رفته است که فرصت را برای مراقبت افراد از همدیگر ایجاد نمی‌کند و اعضای یک خانواده و افراد در تماس با هم بلافاصله یکی پس از دیگری مبتلا می‌شوند.


متخصص بیماری‌های عفونی اظهار داشت: اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به قبل دوچندان شده و این در حالی است که برخی افراد هنوز به باشگاه‌های ورزشی و تالارها رفت و آمد دارند.


وی افزود: وضعیت به جایی رسیده که باید بین جان و مال یکی را انتخاب کرد زیرا با واکسینه شدن عمومی فاصله زیادی وجود دارد بنابراین باید نسبت به حفظ جان خود و دیگران اقدام کرد.


ضیایی گفت: اگر وضعیت با همین روال ادامه داشته باشد تا ۲ هفته دیگر بیمارستان‌ها تختی برای پذیرش نخواهند داشت و مجبور به افزایش بخش‌های کرونایی خواهیم بود.


وی تاکید کرد: علایم کرونا باید خیلی سریع کنترل شود و فرد در صورت داشتن علایم سریعا به مراکز درمانی مراجعه کند تا درمان موثر انجام شود.
مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: با توجه به گسترش دامنه ویروس کرونا مردم از خود درمانی و درمان‌های خودساخته خودداری کنند و به محض داشتن علایم به مراکز درمانی مراجعه کنند.


وی با بیان اینکه با ادامه این روند باید منتظر مرگ و میر بالا باشیم گفت: دامنه بیماری در استان گسترش یافته است و مردم نسبت به حفظ جان خود و همنوعانشان توجه بیشتری داشته باشند.


روند صعودی شناسایی بیماران مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی از اوایل هفته دوم فروردین امسال آغاز شد و شهرستان بیرجند بیشترین موارد مثبت جدید را در این مدت به خود اختصاص داده است به طوری که هفته گذشته بعد از مدت‌ها در وضعیت نارنجی و از امروز در وضعیت قرمز قرار گرفت.


روز گذشته اولین بار پس از پاییز سال گذشته و پشت سر گذاشتن پیک سوم کرونا در خراسان جنوبی، آمار مبتلایان روزانه در این استان سه رقمی شد.


خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و براساس آخرین رنگ‌بندی که امروز - چهارشنبه ۱۸ فروردین - اعلام شد، شهرستان‌های بیرجند، قاینات و فردوس در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، شهرستان‌های طبس، نهبندان، زیرکوه، سرایان، بشرویه، سربیشه و درمیان در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان خوسف هم در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند. در حال حاضر هیچ شهر آبی (کم خطر) در این استان وجود ندارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو