آزمایش فرمول جدید واکسن کرونا روندمبارزه با این بیماری را متحول می‌کند

72

1400/1/18

11:08


آزمایش فرمول جدید واکسن کرونا روندمبارزه با این بیماری را متحول می‌کند

سلامت نیوز:فرمول جدیدی از واکسن کرونا که وارد فاز آزمایش های بالینی در برزیل، مکزیک، تایلند و ویتنام شده است، می‌تواند نحوه مبارزه با همه‌گیری کرونا را در جهان تغییر دهد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، این واکسن که NDV-HXP-S نام دارد، اولین واکسن کرونا است که با یک طراحی جدید مولکولی وارد فاز آزمایش های بالینی شده است و انتظار زیادی می رود که آنتی بادی های قوی تری نسبت به نسل فعلی واکسن ها ایجاد کند. از سوی دیگر ساخت این واکسن جدید بسیار آسانتر است.


در حال حاضر واکسن های موجود از شرکت هایی مانند «فایزر» و «جانسون اند جانسون» باید در کارخانه های تخصصی و با استفاده از موادی تولید شوند که به سختی به دست می آیند.


اما در مقابل، این واکسن جدید می تواند به صورت انبوه در تخم مرغ تولید شود - همان تخم مرغ هایی که سالانه میلیاردها واکسن آنفلوانزا را در کارخانه های جهان تولید می کنند.


درصورتی که واکسن NDV-HXP-S، ایمن و موثر باشد، تولیدکنندگان واکسن آنفلوانزا بطور بالقوه می توانند سالانه بیش از یک میلیارد دوز از آن را تولید کنند.
کشورهای کم درآمد و با درآمد متوسط ​​که در حال حاضر تلاش می کنند واکسن ها را از کشورهای ثروتمند بدست آورند، ممکن است بتوانند NDV-HXP-S را برای خود بسازند یا آن را با هزینه کم از همسایگان خریداری کنند.


«آندره تیلور» دستیار مدیر مرکز نوآوری بهداشت جهانی دوک ابداع این واکسن را حیرت آور توصیف کرد و گفت این واکسن می تواند متحول کننده باشد.
با این حال ابتدا، آزمایش های بالینی باید در واقع ثابت کند که واکسن NDV-HXP-S در افراد موثر است. مرحله اول آزمایش های بالینی در ماه ژوئیه (تیر) به پایان می رسد و مرحله نهایی چند ماه بیشتر طول می کشد.


آزمایش روی حیوانات واکسینه شده امید به چشم اندازهای این واکسن را افزایش داده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو