اولین واکنش رشیدپوربه انتقادات حاتمی‌کیا

منبع: برترین ها

93

1400/1/18

11:08


 با گذشت سه سال از اختتامیه پرحاشیه جشنواره سی و ششم فیلم فجر و انتقادات تند ابراهیم حاتمی‌کیا از رضا رشیدپور و صدا و سیما، رشیدپور درباره واکنشش به این صحبت‌ها گفت: ابراهیم حاتمی‌کیا فکر می‌کرد من مرکز پلیدی‌های جشنواره ام

سینما دیلی: با گذشت سه سال از اختتامیه پرحاشیه جشنواره سی و ششم فیلم فجر و انتقادات تند ابراهیم حاتمی‌کیا از رضا رشیدپور و صدا و سیما، رشیدپور درباره واکنشش به این صحبت‌ها گفت: «در آن لحظه به این فکر می کردم که ما فرصتهای هیاهو را به چه بهایی کسب می‌کنیم و در این فرصت هیاهو چه چیزی را ذبح می‌کنیم. احترام انسان ها را و ذات و شخصیت و اصالت و حرمت انسانی را ذبح می‌کنیم تا فرصت هیاهو بدست بیاوریم.»
 

اولین واکنش رشیدپوربه انتقادات حاتمی‌کیا

 
«اگر من آن لحظه هیاهو نکردم به این دلیل است که من آدم حاشیه و هیاهو نیستم. آقای حاتمی کیا در آن دقایق به درست یا غلط مرکز پلیدی‌های جشنواره را رضا رشیدپور می‌ دانست. حرفش را می‌زد. پیشکسوت هست و سابقه طولانی در فرهنگ و هنر دارد.»
 
«حالا اگر من در آن لحظه پایم را بکوبم زمین بگویم ببین من خیلی بهتر از تو می‌توانم داد و بیداد کنم چه می‌شود؟!  احترام ها و شخصیت های انسانی چه می‌شود؟ در این فرصت‌ها باید همدیگر را بیشتر بشناسیم و بفهمیم کلمه ها مثل گلوله‌ها و چاقو‌ها هستند. چرا عادت کردیم چاقوها را به شکم هم فرو کنیم و اگر کسی چاقویش را در نیاورد برایمان عجیبه؟ فکر می‌کنم در این برهه از سنم احساس می‌کنم قبل از فرصت هیاهو فرصت قدردانی و احترام به کسوت آدم‌ها برایم مهم‌تره. الان که اینجا نشستم وجدان خیلی آرام‌تری دارم.»
 
«هرچند وقتی در معرض قضاوت اشتباه قرار می‌گیرید دلتان هم نشکند ته دلتان یک ضربدری میخورد که آقای حاتمی‌کیا احتمالا اطلاعات اشتباه و مشاوره نادرستی داشتند اما اگر یک میلیون بار دیگر این اتفاق بیفتد من همان واکنش را نشان می‌دهم»

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو