خالق مجموعه اوشین در ۹۵ سالگی درگذشت

خالق مجموعه اوشین در ۹۵ سالگی درگذشت


منبع: روزیاتو

105

1400/1/18

11:18


سوگاکو هاشیدا نویسنده خالق مجموعه اوشین در ۹۵ سالگی بر اثر سرطان غدد لنفاوی در گذشت. این فیلمنامه نویس معروف بیشتر بخاطر سریال محبوبش یعنی اوشین شناخته می‌شود. هاشیدا از ابتدای سال جاری تحت درمان برای سرطان لنفوم قرار گرفت که متاسفانه موفقیت آمیز نبود. به گفته پینکو ایزومی یکی از بازیگرانی که در بسیاری از کارهای هاشیدا از جمله اوشین حضور داشت، او در روز یک شنبه در خانه خود در غرب توکیو فوت کرد.

هاشیدا در سال ۱۹۲۵ و در زمان استعمار کره توسط ژاپن به دنیا آمد. در اواخر سال ۱۹۳۰ هاشیدا به ژاپن مهاجرت کرد و چند سال در شهر اوزاکا به زندگی پرداخت. در سال ۱۹۴۹ او به استودیوی فیلمسازی شوچیکو پیوست و به نویسنده مستقل درام‌های تلویزیونی تبدیل شد. یکی از این سریال‌های محبوب و موفق او نیز اوشین بود که طی سال‌های ۱۹۸۳ تا ۱۹۸۴ از تلویزیون ژاپن به نمایش درامد. هاشیدا در سال ۲۰۲۰ برای دستاوردهای متعدد خود از دولت ژاپن نشان فرهنگی را دریافت کرد.

مجموعه اوشین داستان زندگی شخصیت زنی خیالی را به تصویر می کشد که یکی از بنیانگذاران فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌‎ای در ژاپن است و داستان زندگی سخت خود از کودکی تا بزرگسالی و پیری‌اش را روایت می‌کند. این مجموعه در بیش از ۶۰ کشور به نمایش درامد و بسیار مورد استقبال قرار گرفت. او در بین زنان بخاطر به تصویر کشیدن نقش مهم زنان ژاپنی در حفظ زندگی و خانواده و صبر و استقامت آن‌ها در برابر مشکلات از محبوبیت بسیاری برخوردار است.

پینکو ایزومی که نقش فوجی در سریال اوشین را برعهده داشت و در چند اثر دیگر هاشیدا به ایفای نقش پرداخته بود تا لحظات آخر در کنار هاشیدا بود. ایزومی در اینباره می‌گوید: «من او را مادر خطاب می‌کردم و او به وضوح چشمان خود را باز می‌کرد. سپس دوباره به خواب فرو می‌رفت.» طبق درخواست هاشیدا مراسم خاکسپاری برای او برگزار نخواهد شد.

مجموعه اوشین با نام سال‌های دور از خانه در ایران شناخته می‌شود و در کشورمان از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. این سریال در دهه شصت از صدا و سیما پخش می‌شد. تغییر داستان واقعی این سریال در صدا و سیما از جمله جنجال هایی است که سال ها پس از پخش اوشین از تلویزیون خبرساز شد.

بیشتر بخوانید:

چرا مردم ژاپن با خوردن هر روز برنج چاق نمی شوند و جوان می مانند؟

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو