دسر چه زمانی سرو می‌شود؟

منبع: فوت و فن

122

1400/1/18

11:36


دسر چه زمانی سرو می‌شود؟

دسر، خوراکی لذیذ و خوشمزه‌ای است که سرو آن علاوه‌‌بر حس فوق‌العاده‌ای که با شما می‌دهد اشتهای شما را نیز باز خواهد کرد.

سرو دسر در میهمانی‌هایی که میزبان، تدارک ویژه‌ای برای میهمانان خود چیده، یکی از مواردی است که از قلم نمی‌افتد. نکته مهمی که در مورد سرو دسر وجود دارد این است که دسر چه زمانی باید سرو شود؟ آیا زمان سرو دسر، تاثیری در چاق شدن می‌گذارد؟ چه زمانی و چه قدر دسر بخوریم تا چاق نشویم؟ ما در ادامه مطلب به این پرسش‌ها پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.

سرو دسر قبل غذا؛ آمادگی معده درد را داشته باشید

زمان سرو دسر در مهمانی‌های مختلف در همه جای دنیا به ویژه در ایران، کاملا وابسته به خواست و نظر میزبان است. معمولا در میهمانی‌های بزرگ مثل عروسی، دسر قبل غذا یا همراه با آن سرو می‌شود. نکته مهمی که باید به آن پاسخ دهیم این است که آیا سرو دسر قبل غذا ضرری برای سلامتی دارد؟

معمولا دسرهایی که برای جشن‌ها آماده می‌کنیم شیرین بوده و مقدار زیادی قند دارند. مصرف قند و خوراکی‌های شیرین می‌تواند اشتهای شما را باز کند و شما را به خوردن غذای بیشتر ترغیب کند. اگر پیش از صرف غذا از دسرهای سنگین و حجیم استفاده می‌کنید باید در نظر داشته باشید که پر شدن حجم معده با دسر می‌تواند مانع از مصرف غذا شود.

از طرفی، سرو دسر قبل غذا باعث کند شدن روند هضم غذا در معده خواهد شد و امکان بروز درد و رفلاکس معده را پس از صرف غذا بالا می‌برد. اگر دوست دارید که قبل از غذا دسر مصرف کنید بهتر است به میزان بسیار کمی از آن استفاه کنید تا در حین صرف غذا و پس از آن دچار مشکل نشوید.

سرو دسر بعد از غذا؛ بهترین زمان پذیرایی از میهمان با خوراکی‌هایی لذیذ و لاکچری

معمولا در جشن‌ها برای پذیرایی از چند مدل دسر مختلف استفاده می‌شود. تزیینات جذاب، طعم‌های خوشمزه و متنوع، هر کسی را برای خوردن دسر به هوس می‌اندازد. به همین دلیل معمولا در کشورهای خارجی، پس از تمام شدن برنامه ناهار یا شام، دسر را سرو می‌کنند. سرو دسر، چند ساعت بعد از غذا به معده برای هضم کامل غذا فرصت کافی داده و احتمال بروز معده درد را کاهش می‎‌دهد.

در ایران، پذیرایی از میهمان با چای و میوه بعد از شام یا ناهار، برنامه‌ای است که به صورت یک رسم در آمده است و در خانواده‌های ایرانی معمولا اجرا می‌شود. می‌توانید با خرید کیک، شیرینی و دسرهایی با شیرینی و کالری کم، در کنار چای و دمنوش بعد از صرف غذا از میهمانان خود پذیرایی کنید. سرو چای به همراه خوراکی در کنار آن چند ساعت پس از صرف غذا مشکلی را برای شما به وجود نخواهد آورد.

آیا سرو دسر بعد از غذا باعث چاقی می‌شود؟ جلوگیری از چاقی با سرو دسر کم کالری

اکثر افراد در هنگام خوردن غذا یا دسر، دائما میزان کالری مصرفی خود را چک می‌کنند و نگران چاق شدن هستند. نگرانی بابت چاق شدن می‌تواند لذت خوردن سر و غذا را برای هر کسی تلخ کند اما نکته‌ای که وجود دارد عدم توجه این افراد به یک قانون مهم است.

دسرها معمولا شیرین و پر از کالری هستند. به همین دلیل می‌توانند نیاز بدن به قند را برطرف کنند اما از مصرف بیش از اندازه آن‌ها باید پرهیز شود. کالری اضافه‌ای که از مصرف دسرهای شیرین دریافت می‌کنید توسط بدن سوزانده نشده و باعث چاقی می‌َشود. بهتر است از دسرهای کم کالری که میزان کمی قند، شکر و خامه دارند استفاده کنید.

اگر میزبان هستید و دوست ندارید که میهمانان شما نگرانی از بابت چاق شدن داشته باشند در هنگام سفارش دسر برای مهمانی، مواردی که شیرینی و کالری کم‌تری دارند را انتخاب و آن‌ها را آماده کنید.

سرو دسر خانگی بهتر است یا دسر حاضری؟

معمولا افرادی که از یک مهمانی یا جشن بزرگ پذیرایی می‌کنند دغدغه زیادی برای آماده سازی دسر مراسم دارند. انتخاب بین دسر خانگی و دسر حاضری کمی سخت است. اما دلایلی وجود دارد که تهیه دسر حاضری می‌تواند گزینه بهتری برای آماده سازی تدارکات یک جشن باشد.

تعداد زیاد مهمان‌ها، تنوع دسرهایی که می‌خواهید آماده کنید و کافی نبودن وقت برای فراهم کردن تمام ملزومات جشن از مهم‌ترین دلایلی هستند که افراد را به خرید دسر حاضری ترغیب می‌کنند.

اگر دقت کرده باشید طعم کیک و شیرینی که به صورت آماده می‌خرید با چیزی که در خانه درست می‌کنید تفاوت زیادی دارد. علت این که دسرهای حاضری خوش طعم‌تر از مدل خانگی آن‌ها هستند امکانات و وسایلی است که قنادی‌ها در اختیار دارند. فراهم بودن تمام وسایل و آشنایی کامل با روند تهیه انواع دسر باعث می‌شود که دسری که از قنادی می‌خرید طعم خاص‌تری نسبت به مدل خانگی آن داشته باشد.

به همین دلیل اگر فرصت کافی برای مراجعه به قنادی ندارید می‌توانید از طریق قنادی‌هایی که سایت و فروشگاه اینترنتی دارند انواع دسر، شیرینی، کیک تولد عروسکی، کیک تولد فوندانت، فینگر فود و غیره را خریداری کنید.

سفارش بهترین دسرهای پذیرایی از مهمان از فروشگاه اینترنتی کیک ویترین

دسر یکی از خوشمزه‌ترین خوراکی‌هایی است که برای پذیرایی از میهمانان، ایده لاکچری و خاصی محسوب می‌شود. اگر میزبان هستید دانستن بهترین زمان سرو دسر می‌توان برای پذیرایی درست و کامل از میهمانان به شما کمک زیادی بکند.

فروشگاه اینترنتی کیک ویترین، سال‌ها تجربه خود را در زمینه تولید انواع شیرینی، کیک و دسر برای مراسم‌های مختلف در اختیار شما خواهد گذاشت. می‌توانید تمام محصولات و خوراکی‌هایی که برای تدارکات یک جشن شاهانه نیاز دارید را در سایت فروشگاهی کیک ویترین به آدرس cakevitrin.com سفارش داده و آن‌ها را در با بالاترین کیفیت تحویل بگیرید. هدف کیک ویترین کسب رضایت مشتری و ایجاد خاطره‌ای دل انگیز برای مشتریان خود در جشن و شادی آن‌ها است. برای کسب اطلاعات بیشتر نیز می‌توانید با شماره ۰۲۱۶۶۵۶۷۵۱۲ تماس بگیرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو