حداقل پرداختی بازنشستگان ۳۹درصد افزایش می‌یابد

منبع: برترین ها

56

1400/1/18

13:30


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حداقل پرداختی بازنشستگان تامین اجتماعی امسال ۳۹ درصد افزایش یافت که این رقم منهای مرحله دوم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در روز‌های پایانی سال گذشته است.

خبرگزاری ایرنا: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حداقل پرداختی بازنشستگان تامین اجتماعی امسال ۳۹ درصد افزایش یافت که این رقم منهای مرحله دوم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در روزهای پایانی سال گذشته است.

«محمد شریعتمداری» در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، افزود: در جلسه امروز هیات وزیران مصوب شد حداقل پرداختی بازنشستگان با ۳۹ درصد افزایش از رقم یک میلیون و ۹۱۰ هزار تومان به ۲ میلیون و ۶۵۵ هزار تومان در سال ۱۴۰۰ افزایش یابد.

وی افزود: این افزایش برای سایر سطوح ۲۶ درصد رشد به اضافه عدد ثابت ۲۴۸ هزار و ۳۵۵ تومان است و به این ترتیب بازنشستگان در فروردین ماه ۱۴۰۰ از افزایش دستمزد ۳۹ درصد مطابق حداقل مزد کارگران برخوردار می شوند.

وزیر تعاون تاکید کرد: افزایش ۳۹ درصدی حقوق بازنشستگان منهای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی است که مرحله دوم آن در روزهای پایانی سال گذشته برای سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر به میزان یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان واریز شد.

وی توضیح داد: مرحله دوم همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به تصویب هیات امنای سازمان تامین اجتماعی رسید و برای اجرا به این سازمان ابلاغ شد و امیدواریم این دو در کنار هم گشایشی را در زندگی بازنشستگان فراهم کند.

شریعتمداری گفت: رشد مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی همانند بازنشستگان کشوری و لشگری است و طبق محاسبات از اسفندماه تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۰ معادل ۱۳۳ درصد رشد داشته است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو