پیرس مورگان دیوید سیمون

«دیوید سیمون» خالق سریال «شنود» (The Wire) دوشنبه این هفته با «پی‌یرس مورگان» مجری بریتانیایی که به دنبال زیر سؤال بردن اظهارات «مگان مارکل» از برنامه‌ی «صبح به‌خیر بریتانیا» (Good Morning Britain) استعفاء داد، وارد نزاعی توییتری شد. مورگان به‌تازگی با «تاکر کارلسون» شبکه‌ی فاکس مصاحبه کرده است.

سیمون می‌نویسد: «در اقیانوسی از گنداب مجریان، احتمال اینکه دو تن از کثیف‌ترین افراد تلویزیون دست و پا بزنند، یکدیگر را پیدا کنند و در مورد وقایع روز بحث کنند چقدر است؟»

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، مورگان در پاسخ به سیمن می‌گوید:‌ «صحبت از گنداب شد، دیو… وقتی که با تو مصاحبه کردم مثل یک روانی عجول با من برخورد کردی. اما حالا نقش یک لیبرال غیرلیبرال خبیث و وحشتناک را بازی می‌کنی تا ذات فرومایه و معتقد به فرهنگ بیداری‌ات را آرام کنی. با تو هم‌عقیده نیستم، اما جنبه‌ی مثبت قضیه این است که سریال «شنود» را دوست داشتم.»

سیمون دوباره به مورگان واکنش نشان داد و نوشت: «تو یک بار با من ملاقات کردی، روی صحنه‌ی جشنواره‌ی کن به همراه ریچارد پلپر و آرون سورکین و به درخواست HBO در آن پنل حاضر شده بودم.» او سپس با لحنی گزنده آنچه در آن مصاحبه روی داد را توضیح می‌دهد و اضافه می‌کند: «حالا برو [کفش] خانواده سلطنتی نژادپرست را لیس بزن.»

مورگان پاسخ می‌دهد: «آرون بسیار مؤدب بود. تو.. نه چندان. شاید همین رفتار توضیح دهد که چرا «بال غربی» (The West Wing) بسیار بهتر از «شنود» است.»

سیمون بحث را ادامه می‌دهد و می‌گوید با این حال مورگان است که از کار بیکار شده و هیچ جایی برای رفتن ندارد. پاسخ مورگان این است: «اما عجیب اینکه علی‌رغم شخصیت نادانت، من ۲۶ برابر تو دنبال‌کننده دارم! یک نویسنده‌ی عالی هستی اما یک انسان نفرت‌انگیز. آرون نویسنده‌ی بهتری است و آدمی عالی.»

سیمون جواب می‌دهد: «بله، محبوبیت در این پلتفرم حقیقتاً بر ارزش و توانایی دلالت می‌کند. بس عجیب است که مدام اخراج می‌شوی وقتی که نیاز ما ژورنالیسم واقعی است. حالا برو گوشی موبایل یک دختر بیچاره را هک کن و اسمش را بگذار گزارشگری اخلاقی، انگل توخالی.»

مورگان ماه گذشته در برنامه‌ی «صبح به‌خیر بریتانیا» ناگهان استودیو را ترک کرد وقتی همکارش از او به دلیل زیر سؤال بردن ادعاهای «مگان مارکل» و «پرنس هری» در مورد نژادستیزی خانواده‌ی سلطنتی بریتانیا انتقاد کرد. مارکل در مصاحبه با «اپرا وینفری» گفته بود که بعضی از اعضای خانواده نگران رنگ پوست فرزند به دنیا نیامده‌اش بوده‌اند. مورگان پس از آن برنامه استعفاء داد و به «صبح به‌خیر بریتانیا» بازنگشت.

مورگان در مصاحبه با کارلسون می‌گوید: «موضوع مگان مارکل نیست. او یک دوشس متوهم است که می‌خواهد با خراب کردن خانواده‌ی سلطنتی میلیون‌ها دلار به دست آورد – مسئله آزادی بیان است. اتفاقی که برای من افتاد در تمام بریتانیا و آمریکا در حال وقوع است – من تحملش نمی‌کنم، اما افراد زیادی وجود دارند که پلتفرم ما را ندارند و از صحنه حذف می‌شوند، زندگی‌شان نابود می‌شود، و شغلشان را به دلایل مسخره از دست می‌دهند.»