قاضی زاده هاشمی که برای شرکت در انتخابات اعلام کاندیداتوری کرده است، به سوالی درباره احتمال کاندیداتوری قالیباف و رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ پاسخ نداد و بیان کرد: من به این پرسش پاسخ نمی دهم، زیرا ما براساس اما و اگرها عمل نمی کنیم و رهبری هم در سخنرانی اخیرشان فرمودند همه ببینید که نسبت به موضوع‌ها صلاحیت دارید یا نه.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از ثبت نام خود در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ خبر داد.

سید امیرحسین قاضی‌زاده نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه صحن علنی امروز ۱۸ فروردین با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص اخباری مبنی بر اعلام کاندیداتوری اش در انتخابات ریاست جمهوری توضیح داد: من در انتخابات ثبت نام خواهم کرد و نامزدی من در انتخابات به تایید صلاحیت شورای نگهبان بستگی دارد.

نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جریانی در حال ایجاد است که شورای نگهبان را با جوسازی و هوچی‌گری تحت فشار قرار دهند در حالی که ویژگی های رجل سیاسی و مذهبی در قانون مشخص شده است.

این نماینده مجلس به سوالی درباره احتمال کاندیداتوری قالیباف و رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ پاسخ نداد و بیان کرد: من به این پرسش پاسخ نمی دهم، زیرا ما براساس اما و اگرها عمل نمی کنیم و رهبری هم در سخنرانی اخیرشان فرمودند همه ببینید که نسبت به موضوع‌ها صلاحیت دارید یا نه.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ریاست جمهوری را تعریف کرد و گفت: ریاست جمهوری یعنی اداره و هماهنگی داخلی و بیرونی کشور که باید با شناخت سیاست داخلی و خارجی، اقتصاد و امنیت و مسائل اجتماعی و فرهنگی همراه باشد. رئیس جمهور باید برای اصلاح امور برنامه داشته باشد و مسائل را بشناسد همچنین راهبرد مشخصی برای اصلاح داشته باشد و علاوه بر تحول خواهی و شجاعت توانایی برای بسیج کردن در راستای تحول نیز از ویژگی هایش باشد. البته نهایتا فرد باید با نگاه اجمالی به دیگر نامزدها ببنید اصلح است یا نه.