تنها ۲۴ ساعت پس از ابلاغ درخواست وزیر بهداشت مبنی بر ممنوعیت هرگونه سفر و برگزاری تور در ترکیه، آژانس های مسافرتی اقدام به تبلیغ فروش بلیت کردند.

۱۴ فروردین ماه سال جاری وزیر بهداشت در نامه‌ای به وزیر کشور نوشت: «با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا در ترکیه با ویروس جهش‌یافته، ضروری است، حداکثر تا ۴۸ ساعت آینده به مدت یک هفته ایاب و ذهاب از طریق مرزهای هوایی و زمینی با کشور ترکیه متوقف شود.»

سه روز پس از این نامه، در حالی که از ۲۴ ساعت از مهلت درخواستی وزیر بهداشت گذشته بود، سخنگوی وزارت کشور در گفت و گویی از ابلاغ تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا، مبنی بر لغو فوری تورهای ترکیه به کلیه شرکت های گردشگری خبر داد.

در صورت اجرای این تصمیم از تاریخ ۱۷ فروردین ماه و با توجه به مدت زمان یک هفته ای ممنوعیت سفر به ترکیه، هر گونه مسافرت زمینی و هوایی به ترکیه تا ۲۴ فروردین ماه ممنوع است اما دقیقا یک روز پس از ابلاغ این مصوبه شهروندان پیامک های تبلیغاتی مبنی بر سفر به استانبول و آنتالیا در قالب تورهای ۳ تا ۵ روزه دریافت کردند. 

photo_2021-04-07_14-22-24

خبرنگار جی پلاس درتماس با یکی از این آژانس های مسافربری در خصوص جزییات تورها سوال کرد. متصدی فروش این آژانس که نام و شماره آن در تصویر محفوظ است، بیان کرد: تورهای 3 تا 7 روزه مختلفی در حال برگزاری است از جمله تور 3 روزه به استانبول در تاریخ 20 فروردین و تور 7 روزه به آنتالیا که در تاریخ 21 فروردین برگزار می شود. 
 

وی درپاسخ به سوالی درباره ممنوع شدن سفرها به ترکیه و علت برگزاری این تورها توسط آژانس مذکور گفت: تا کنون چیزی به ما مبنی بر ممنوعیت برگزاری تور ابلاغ نشده و برنامه ها در حال برگزاری هستند. 

بررسی های بیشتر نشان می دهد تنها در تاریخ بیست فروردین توسط یکی از سایت های معروف فروش بلیط، 120 تور آمادگی اعزام مسافر دارند و 9 ایرلاین داخلی و خارجی نیز هم اکنون در حال فروش بلیط پرواز به استانبول هستند. 

ساعتی پیش سخنگوی وزارت بهداشت از ابتلای 20 هزار ایرانی در شبانه روز گذشته به کرونا و مرگ بیش از 190 هموطن خبر داد که نشان دهنده بحرانی شدن وضعیت کرونا است اما مشخص نیست چرا مصوبات ستاد و قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا اینگونه بی اثر است و به راحتی توسط عده ای زیرپا گذاشته می شود.