خطای انسانی، عامل اصلی حادثه کانال سوئز

منبع: برترین ها

114

1400/1/18

18:03


رئیس کانال سوئز طی سخنانی، خطای انسانی کاپیتان کشتی «اور گیون» را عامل اصلی حادثه ماه گذشته میلادی و بسته شدن این کانال حیاتی اعلام کرد.

خبرگزاری مهر: رئیس کانال سوئز طی سخنانی، خطای انسانی کاپیتان کشتی «اور گیون» را عامل اصلی حادثه ماه گذشته میلادی و بسته شدن این کانال حیاتی اعلام کرد.

رئیس کانال سوئز طی سخنانی، خطای انسانی را دلیل بسته شدن کانال سوئز توسط کشتی غول پیکر «اور گیون» در ماه گذشته میلادی اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، «اسامه ربیعه» رئیس کانال سوئز در گفتگو با خبرگزاری کیودو ژاپن گفت: این امکان وجود دارد که کاپیتان کشتی در هدایت کشتی یا تنظیم سرعت آن دچار اشتباه شده باشد.

وی همچنین تاکید کرد که موارد مربوط به ایمنی گذر از کانال سوئز از سوی مسئولین به کاپیتان کشتی گوشزد شده اما با اینحال بر اساس گزارش‌های به دست آمده، کاپیتان علیرغم توصیه‌های ارائه شده عمل کرده که نهایتاً منجر به گیر کردن کشتی در کانال شد.

رئیس کانال سوئز همچنین تاکید کرد: از جانب ما هیچ مشکلی به وجود نیامده و به همین دلیل نیز مسئولیتی متوجه ما نخواهد بود.

گفته می‌شود سرعت کشتی مذکور بسیار بالاتر از سرعت مجاز تعیین شده برای عبور از کانال سوئز بوده است. کشتی اور گیون با سرعتی معادل ۱۳.۵ گره دریایی در حال عبور از کانال بوده و این در حالیست که سرعت مجاز تردد در این کانال بین ۷.۶ تا ۸.۶ گره تعیین شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو