ضد عفونی سطوح با این 8 گیاه در کمتر از 30 ثانیه انچام می شود!

71

1400/1/18

19:29


یک تیم فناور با استفاده از عصاره ۸ گیاه موفق به دستیابی به مواد ضد عفونی کننده بر پایه آب و نانو شدند که در کمتر از 30 ثانیه سطوح را ضد عفونی می‌کند.

ضد عفونی سطوح با این 8 گیاه در کمتر از 30 ثانیه انچام می شود!

به گزارش بهداشت نیوز، نیما حق شناس، مدیر عامل یک شرکت فناور و دانش آموخته دکترای نانوفناوری دانشگاه تهران درباره محصول تولیدی این شرکت که جایگزین مناسبی برای الکل است گفت: برای اولین بار یک ضدعفونی کننده کاملا گیاهی ساخته شده که هیچ‌کدام از مواد پایه آن صنعتی نیست و می‌تواند انواع ویروس، باکتری و قارچ را کمتر از ۳۰ ثانیه از بین ببرد.

وی ادامه داد: این محصول ساخته شده، یک نانوامولسیون روغن‌های گیاهی است که با استفاده از عصاره ۸ گیاه دارویی بومی ایران تقویت شده است.

حق شناس با بیان اینکه در تولید این محصول از نانو روغن‌های گیاهی استفاده شده خاطرنشان کرد: این ترکیب محصول تولیدی را سازگار با پوست و ضد حساسیت می‌کند.

این فناور افزود: محصول نانوامولسیون گیاهی ضد عفونی کننده تحت نظر ستاد توسعه فناوری نانو تهیه شده و تأییدیه آن دریافت شده است؛ تولید این محصول حدود یک سال به طول انجامیده و تا سه ماه دیگر این محصول وارد بازار می‌شود.

حق‌شناس در پایان گفت: این نخستین بار در دنیا است که یک ماده ضد عفونی کننده بر پایه آب و نانو و کاملا گیاهی ساخته شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو