درمان خانگی کشیدگی تاندون با چند راهکار طبیعی در خانه

درمان خانگی کشیدگی تاندون با چند راهکار طبیعی در خانه


منبع: آرگا

83

1400/1/18

20:03


یکی از انواع آسیب های دردناکی که در ناحیه رباط و محل اتصال چند استخوان صورت می گیرد کشیدگی تاندون بوده که درد ناشی از آن در زمان شب افزایش یافته و بخاطر فشارهای عضلانی بروز پیدا می کند. برای تسکین و رفع این عارضه می توان خیلی راحت با بکارگیری روش های مختلف درمان خانگی کشیدگی تاندون این مشکل را حل نمود.

تاندون ها در واقع بافت های رشته مانندی هستند که دارای استقامت زیادی بوده و به نوعی محل اتصال ماهیچه ها و استخوان می باشند. بروز و وجود هر نوع آسیبی به این منطقه موجب کشیده شدن تاندون می گردد که در آینده عوارض و پیامدهای مختلفی را به دنبال دارد. در همین زمینه قصد داریم در این مطلب به جهت آگاهی و آشنایی شما عزیزان روش های موثر درمان خانگی کشیدگی تاندون را ارائه دهیم.

راه های درمان خانگی کشیدگی تاندون

به طور کلی تاندون ها در زمان انقباض ماهیچه ها از انجام حرکات و فعالیت های مفاصل و استخوان ها حمایت می کنند. از جمله صدماتی که احتمال دارد تاندون ها را درگیر کند می توان به پارگی تاندون، تاندونیت، تنوسینوویت و تاندینوپاتی اشاره کرد. کشیدگی تاندون یکی دیگر از آسیب هایی است که ممکن است به تاندون ها وارد شود و اگر چه می توان با انواع مسکن و داروهای ضدالتهاب آن را رفع نمود ولی با استفاده از روش های درمان خانگی کشیدگی تاندون نیز می توان علائم آن را کنترل و موجب بهبودی و تسکین آن شد.

روش های طبیعی درمان کشیدگی تاندون

بعضی از نشانه های رایج ملتهب شدن و کشیدگی تاندون شامل تورم، درد، سفتی در محل، حساسیت، احساس ضعف و … می باشد که امکان دارد در زمان ورزش و یا به دلایل مختلفی همچون کم آبی، اختلال جریان خون، کاهش مواد معدنی، صدمات ناگهانی و … این اتفاق بیفتد و این عارضه می تواند بخش های مختلف بدن همچون انگشتان، پاشنه، زانو، مچ دست، شانه، آرنج و … را درگیر کند.

هنگامی این عارضه می تواند مشکل ساز باشد که شما را از انجام کارها و فعالیت های روزانه عقب بیندازد و مانع آن شود. زمانی که دچار این آسیب شدید می توانید با ممانعت از وارد آمدن فشارهای اضافه در محل صدمه دیده و داشتن یک استراحت مناسب و کافی و همچنین با مصرف داروهای طبیعی ارزان قیمت و ساده این عارضه را رفع نمایید که در ادامه به ارائه مواردی از انواع روش های درمان خانگی کشیدگی تاندون پرداخته ایم.

روش های رفع و تسکین کشیدگی تاندون

بکار بردن سرکه سیب :

برای این کار می توانید با مصرف موضعی سرکه سیب از خاصیت ضدالتهابی آن برای رفع این عارضه بهره بگیرید. این ماده طبیعی موجب بهتر شدن جریان خون و کم شدن میزان تحریک تاندون ها می شود. به منظور این کار به میزان مساوی سرکه سیب و آب ولرم را ترکیب نمایید و آن را به شکل کمپرس بر روی محل درد بگذارید. صبر کنید کمپرس حدود ۲۰ دقیقه بر روی محل باقی بماند و بعد آن را بردارید. در طول روز سه بار این عمل را انجام دهید.

روش های بهبودی درد کشیدگی تاندون

بکارگیری یخ :

این روش درمانی موثر و مناسب برای رفع و بهبودی درد و التهاب ایجاد شده ناشی از این عارضه می باشد. این شیوه موجب تحریک گردش خون در محل درد شده و همچنین موجب رفع فشار ایجاد شده و کم شدن میزان خستگی تاندون های آسیب دیده نیز می گردد. به منظور این کار تنها لازم است چند قطعه یخ را درون یک حوله یا کیسه یخ بپیچانید و بر روی محل آسیب دیده بگذارید. همچنین می توانید حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه خیلی آرام محل درد را مالش دهید. در طول روز سه بار این عمل را تکرار نمایید.

درمان خانگی کشیدگی تاندون به روش های موثر

استفاده کردن از زردچوبه :

زردچوبه در واقع ماده ای فعال به اسم کورکومین دارد که ضدالتهابی قوی و موثر می باشد و در کنترل و تسکین درد ناشی از کشیدگی تاندون بسیار تاثیر گذار می باشد. جدای از خوردن این ادویه مفید می توانید آن را به شکل مرهم بر روی محل آسیب دیده استفاده نمایید.

به منظور این کار حدود یک الی دو قاشق پودر زردچوبه را در نیم لیتر آب جوش بریزید و هنگامی که به درجه حرارت مناسب رسید یک دستمال به آن آغشته نمایید و بر روی محل آسیب دیده بزنید. صبر کنید به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بر روی محل موردنظر بماند و بعد آن را بردارید. این عمل را می توانید در طول روز دو بار انجام دهید.

درمان کشیدگی تاندون به روش های مختلف

بکار بردن آلوئه ورا :

آلوئه ورا دارای خاصیت تسکین دهی بوده که همین امر باعث شده به عنوان یک مسکن قوی برای رفع درد ناشی از این عارضه مورد استفاده قرار گیرد. این ماده طبیعی خیلی راحت در پوست نفوذ کرده و به علت برخوردار بودن از ترکیبات فعال موجب کم شدن تورم و التهاب موجود در ناحیه آسیب دیده می شود. برای این کار کمی از ژل آلوئه ورا را در آورید و بر روی مفاصلی که دچار درد شده خیلی آرام بمالید تا نفوذ کند. حدود نیم ساعت منتظر بمانید و بعد با استفاده از آب سرد محل موردنظر را شستشو دهید. این کار را در طول روز ۲ الی ۳ بار انجام دهید.

روش های رفع و درمان کشیدگی تاندون

استفاده کردن از حمام آب ولرم :

این روش در واقع نوعی راه درمانی آرام بخش و تسکین دهنده است که در بالا بردن درجه حرارت بدن و ازدیاد گردش خون به طرف محل آسیب دیده بسیار کمک کننده می باشد. در طول روز می توانید یک مرتبه در آب ولرم حمام کنید تا درد و ناراحتی ناشی از مفصل آسیب دیده به حداقل برسد. به منظور این کار تنها لازم است وان حمام را از آب ولرم پر کنید و حدود ۱۰ دقیقه درون آن بخوابید. در صورت تمایل می توانید مقداری از عصاره های روغنی یا نمک اپسوم را به آب وان اضافه نمایید تا آرامش بیشتری بدست آورید.

بکار بردن باند کشی :

در این روش شما می توانید با کمک یک باند کشی دوره بهبودی و تسکین عضله آسیب دیده را به حداقل برسانید. باند کشی در واقع باعث کم شدن میزان فشار بر روی عضله صدمه دیده و درد و تورم ناشی از آن می شود. برای انجام این کار یک باند کشی را خریداری نموده و بعد خیلی آرام آن را دور اطراف محل موردنظر بپیچانید. این نکته را در نظر داشته باشید که بیش از اندازه آن را سفت نکنید تا از جریان خون جلوگیری نکند. باند را به مدت ۷۲ ساعت یا تا وقتی که ورم و درد کاملا رفع شد به صورت بسته نگه دارید.

روش های درمان خانگی کشیدگی تاندون

در این مطلب شما عزیزان را با انواع راه های درمان خانگی کشیدگی تاندون آشنا کردیم که امیدواریم مورد پسندتان قرار گرفته باشد و از توضیحات بیان شده بهره مند شده باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو