پاسخ قاطع ایران به اظهارات رئیس جمهور افغانستان

منبع: برترین ها

38

1400/1/18

20:30


رئیس کمیته امنیت آب مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور افغانستان گفت: جمهوری اسلامی هیچگاه به کشورهای منطقه‌ یا قدرت‌های فرا منطقه‌ای باج نداده است.

خبرگزاری فارس: مرتضی محمودوند رئیس کمیته امنیت آب مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات رئیس جمهور افغانستان در مراسم افتتاح سد کمال خان گفت: اظهارات اخیر اشرف غنی مبنی بر دادن نفت در مقابل آب، اظهاراتی خام، باج خواهانه و شیطنت آمیز بود.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با پشتوانه خون پاک شهدا که برگرفته از عظمت ملت ایران است هیچگاه به هیچ کشوری و حتی قدرت‌های فرامنطقه‌ای باج نداده است.

پاسخ قاطع ایران به اظهارات رئیس جمهور افغانستان

محمودوند افزود: این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطر نشان کرد: به هر حال اشرف غنی بهتر از هرکسی از وضعیت موجود مطلع است.

محمودوند در ادامه افزود: رئیس جمهور افغانستان با علم به شرایط کنونی افغانستان، نقش پر رنگ بازیگران منطقه ای و فرامنطقه ای در مناسبات دولت این کشور و آگاهی از قدرت بلا معارض ایران در منطقه این سخنان را ایراد کرده و به عبارتی فقط به خیال خود خواسته است که محبوبیتی در بین مردم افغانستان خریداری کند و مثلا حقابه را به یک اهرم فشار علیه ایران بدل گرداند.

رئیس کمیته امنیت آب مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره سیاست تعامل، همکاری،احترام و تنش زدایی را در منطقه دنبال کرده است عنوان کرد: کسی منکر همکاری های منطقه ای و تنش زدایی نیست اما در عین حال هر گونه زیاده خواهی و تنش زایی باید قدرتمندانه پاسخ داده شود؛ متاسفانه واکنش وزارت امور خارجه کشورمان در این رابطه واکنشی منفعلانه و بسیار ضعیف بود. اینگونه موضع گیری ها نتیجه ای جز آسیب رساندن به اقتدار و عظمت ملت ایران را به همراه ندارد.

محمودوند در خاتمه گفت: سیاست کمیته امنیت آب مجلس شورای اسلامی در تمام چالش های آبی بر مبنای عزت و اقتدار ملی،احترام متقابل و دستیابی به حقوق قانونی ملت ایران است و به احدی اجازه زیادی خواهی و سیاسی کاری را نخواهیم داد؛ این را هم اضافه کنم که هیچ گونه مماشات و عقب نشینی در این خصوص را از وزارت خارجه نمی پذیریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو