چهره «هنر انقلاب اسلامی» عنوان کرد: انتخاب یک هنرمند به عنوان «چهره هنر انقلاب» می‌تواند هم باعث سقوط شود هم باعث صعود!

منبع: سینما پرس

67

1400/1/18

20:39


سینماپرس: حسن روح الامین که به عنوان چهره «هنر انقلاب» در سال ۱۳۹۸ انتخاب شد، این انتخاب را لطف خدا دانست و بیان کرد کسی که خداوند به او لطف کرده و هنری دارد باید هنرش را خرج مردم و حقیقت کند.

هفته هنر انقلاب اسلامی

سینماپرس: حسن روح الامین که به عنوان چهره «هنر انقلاب» در سال ۱۳۹۸ انتخاب شد، این انتخاب را لطف خدا دانست و بیان کرد کسی که خداوند به او لطف کرده و هنری دارد باید هنرش را خرج مردم و حقیقت کند.

به گزارش سینماپرس، حسن روح‌الامین هنرمند نقاش که به عنوان چهره «هنر انقلاب اسلامی» ۱۳۹۸ معرفی شد، در جمع خبرنگاران درباره این انتخاب و تأثیر انتخاب در ادامه کارهایش گفت: من احساس می‌کنم بعد از اینکه انسان عمرش تمام شود، باید درباره او و کارهایش نتیجه‌گیری صورت گیرد و اینکه آیا کارنامه موفقی داشته است یا خیر؛ اما در هر حال این انتخاب برای من ممکن است تخریب به همراه داشته باشد و ممکن است برای دیگران سبب رشد شود، یعنی دیگرانی که قصد دارند در این مسیر فعالیت کنند، ممکن است مسیری روشن ببینند اما در هر صورت هر تعریفی در دنیا می‌تواند برای انسان تخریب داشته باشد اگر خودش را تربیت نکرده باشد.

وی بیان کرد: بنابراین انتخاب یک هنرمند به عنوان «چهره هنر انقلاب» می‌تواند هم باعث سقوط شود هم باعث صعود؛ که بستگی به روحیات شخص دارد.

روح‌الامین تصریح کرد: این انتخاب را حقیقتاً خیلی به خودم نمی‌گیرم البته خیلی از لطف و محبت دوستان تشکر می‌کنم اما احساس می‌کنم مثل یک شخصی هستم که به خاطر نوشتن مشق‌هایش مورد تقدیر قرار بگیرد. این در حالی است که این وظیفه من به عنوان یک هنرمند بوده که لطف خدا شامل حالم شده است، آثاری اینچنین داشته باشم و از نظر من، این مورد تقدیر ندارد.

وی تاکید کرد: کسی که خداوند به او لطف کرده و هنری دارد باید هنرش را خرج مردم و حقیقت کند.

این هنرمند نقاش همچنین درباره موضوع کارهایش که مورد توجه قرار می‌گیرند، گفت: موضوعی که در آثار من نقش می‌بندد، موضوعی است که به آن علاقه دارم و ۹۹ درصد کارهایم با همین موضوعات است. اگر آثاری با همین کیفیت و تکنیک با موضوع دیگری اجرا می‌شد، قطعاً چنین اقبالی به این آثار وجود نداشت.

مراسم آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی صبح امروز چهارشنبه ۱۸ فروردین در مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) و تجدید میثاق با آرمان‌های ایشان آغاز و سپس مراسم رسمی این هفته، در جوار مزار شهید آوینی برگزار شد.

در این مراسم، حسن روح‌الامین به عنوان چهره هنر انقلاب سال ۱۳۹۸ از میان ۵ کاندیدای نهایی معرفی شد. ۵ کاندیدای نهایی چهره هنر انقلاب ۹۸ شامل جواد افشار، صابر شیخ رضایی، غلامرضا صنعتگر، حسن روح‌الامین و محسن کاظمی بودند که سال گذشته به دلیل پاندمی کرونا مراسم پایانی و معرفی این چهره برگزار نشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو