چرا همش احساس گرسنگی دارم؟

منبع: مینویسم

117

1400/1/18

20:52


چرا همش احساس گرسنگی دارم؟

چرا همش احساس گرسنگی دارم؟

چرا همش احساس گرسنگی دارم؟ برخی افراد در طول روز مدام احساس گرسنگی می‌کنند وضعف دارند که ای حس در زمان بارداری یا بعد از یک ورزش سنگین طبیعی است. در برخی مواقع شخص مدام میل به شیرینی جات و گوشت قرمز دارد. که این نشانه کمبود بعضی از ویتامین ها از جمله ویتامین B، زینک، امگا 3 وچربیهای اشباع شده، کلسیم، منیزیم و آهن است. قابل ذکر است که احساس گرسنگی دلایل متعددی دارد که دراینجا برایتان بازگو خواهیم کرد.

آیا می دانید چرا همش احساس گرسنگی دارم؟

برخی از دلایل احساس گرسنگی :

1.کم خوابی

افرادی که خواب کافی ندارند و نمی‌توانند حداقل ۷ تا ۸ ساعت
در شب بخوابند و یا خواب با کیفیتی در طول شب ندارند ممکن است مدام احساس گرسنگی کنند. کمبود خواب می‌تواند روی هورمون‌های مربوط به گرسنگی و اشتها تاثیر گذار باشد.

2.کم آبی در بدن

همیشه وقتی بدن مقداری کم آب می شود آن را با احساس گرسنگی اشتباه می گیریم در حالی که باید آب بنوشیم. این گیج شدن در هیپوتالاموس اتفاق می افتد.
با مصرف مایعات و آب کافی جلوی این اتفاق را بگیرید. هر روز صبح را با نوشیدن یک لیوان آب ولرم شروع کنید.

3.استرس

استرس باعث می شود شما به خوردن غذا حریص شوید. وقتی دچار استرس می شوید، سیستم بدن تولید هورمون های استرس یعنی آدرنالین و کورتیزول را افزایش می دهد. بالا بودن سطح این هورمون ها سیستم بدن را تحریک می کند که حس کند مورد حمله قرار گرفته است و به انرژی نیاز دارد. بنابراین اشتها رو به افزایش می رود.

4.تیروئید پرکار

پُر کاری تیروئید نیز می‌تواند از علت های احساس گرسنگی باشد که یکی از بیماری‌های شایع تیروئیدی است.
با وجود پُر کاری تیروئید حتی بعد از پُر خوری کردن هم وزن اضافه نخواهید کرد، بلکه به دلیل کالری سوزی سریع‌تر، وزن از دست خواهید داد.

5.مصرف الکل

مصرف روزانه‌ی الکل احساس گرسنگی را تشدید می‌کند . الکل باعث افزایش هورمون گرلین می شود که محرک بوجود آمدن احساس گرسنگی می شود.نوشیدن الکل بدن را دهیدراته می کند و در نتیجه فکر می کنید نیاز به خوردن غذا دارید در حالیکه بدن نیازمند آب است.

چرا همش احساس گرسنگی دارم؟

چرا همش احساس گرسنگی دارم؟

6.عفونت انگلی

عفونت انگلی در روده‌ها در بیشتر موارد بدون علائم است. کرم‌های نواری یا کرمک می‌توانند زمان بسیار طولانی در بدن فرد زندگی و تغذیه می‌کنند در این صورت فرد بیشتر از حد معمول احساس گرسنگی خواهد کرد. فردی که دچار عفونت انگلی است در ابتدای صبح احساس گرسنگی شدید دارد و بعد از خوردن غذا، احساس سیری نمی کند. اگر احساس گرسنگی بیش از حد باشد و کاهش وزن هم داشته‌ باشید ترجیحا به پزشک مراجعه کنید.

معده حساس (علائم معده ضعیف و برای معده ضعیف چه کنیم )

7.دیابت

دیابت نوع اول و نوع دوم می‌تواند موجب گرسنگی‌های مداوم می شود. بدن قند موجود در غذا را به گلوکز تبدیل می‌کند. اما در صورت داشتن دیابت ، قند موجود در غذا وارد بافت‌ها نمی شود تا به آنها انرژی بدهد و باعث می شود عضلات و سایر بافت‌های بدن نیاز به غذای بیشتری را اعلام کنند.

8.پایین بودن قند خون

چرا همش احساس گرسنگی دارم؟ پایین بودن قند خون یعنی گلوکز موجود در بدن‌ خیلی افت کرده است. پایین بودن قند خون می‌تواند احساس گرسنگی به شما بدهد. مغز گلوکز را به عنوان سوخت مصرف می‌کند و انرژی کسب می‌کند . هنگانیکه قند خون‌ افت می‌کند، قدرت مغز هم کم می‌شود. مغز اعلام می کند بدن به سوخت نیاز دارد و در نتیجه شما احساس گرسنگی می‌کنید.
افرادی که قند خون‌شان معمولا پایین است، زود هم عصبانی می‌شوند.

9.مصرف داروهای خاص

عوارض بعضی از داروها افزایش اشتها در فرد می‌شود.
اگر قبل از مصرف دارو یک وعده غذایی کامل خورده اید و پس از آن احساس گرسنگی می‌کنید، این احساس گرسنگی کاذب است باید به فکر راه دیگر بجز خوردن باشید. مانند جویدن آدامس، نوشیدن یک لیوان قهوه و یا حتی مسواک زدن باشید.

اگر مجبور به استفاده از این داروها به مدت طولانی هستید حتما از متخصص تغذیه کمک بخواهید تا یک برنامه غذایی به شما بدهد.

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو