۱۴ اشتباه رایج دورکاران

53

1400/1/18

21:30


داشتن ساختار و برنامه‌ریزی برای افرادی که کارشان را از خانه انجام می‌دهند به بهره‌وری بیشتر آن‌ها کمک می‌کند.

۱۴ اشتباه رایج دورکاران

به گزارش بهداشت نیوز، به نقل از العربیه؛ کار در خانه می‌تواند به طرز قابل ملاحظه‌ای آزادی‌بخش باشد، انعطاف‌پذیری در این نوع کار، امکان ایجاد تعادل بهتر در زندگی را فراهم می‌کند. اندکی ساختار، تمام چیزی است که شما برای بهره‌گیری بیشتر از وقت خود و به حداکثر رساندن بهره‌وری نیاز دارید. بیایید نگاهی دقیق به رایج‌ترین اشتباهاتی که مردم هنگام کار در خانه مرتکب می‌شوند، بیندازیم تا بتوانید عادت‌های بهتری ایجاد کنید و به تمام پتانسیل خود برسید.

نداشتن فضای کاری مشخص

وقتی فضای کار مشخصی ندارید، کار در همه مناطق خانه شما آسان است. مبل یا میز آشپزخانه ممکن است مناسب به نظر برسد، اما ایجاد منطقه‌ای صرفا برای کار، به نظم و تمرکز شما کمک می‌کند.

حرکات کششی را فراموش نکنید

وقتی شما به صورت انفرادی کار می‌کنید و مقابل صفحه مانیتور خود نشسته‌اید، کاملا روی کار خود متمرکز می‌شوید، تا مدت‌ها بدون تحرک باقی می‌مانید، تمام این بی‌تحرکی باعث فشار بر نخاع شما می‌شود، از گردش خون در بدن جلوگیری کرده و باعث می‌شود شانه‌های شما قوز پیدا کنند. با گنجاندن چند دقیقه کشش ساده در برنامه روزانه، از خود مراقبت کنید. وقتی روز کاری شما تمام شد، هم از نظر ذهنی و هم از نظر جسمی احساس بهتری خواهید داشت.

نادیده گرفتن اهمیت تعادل بین کار و زندگی

مسئولیت‌های دیگر یک فرد شاغل در خانه، همیشه باعث حواس‌پرتی می‌شوند. اجازه ندهید این واقعیت که در خانه هستید، شما را فریب دهد و فکر کنید کار شما نسبت به کسانی که در یک دفتر کار می‌کنند اولویت کمتری در کار دارید. انعطاف‌پذیری مفید است، اما ایجاد روال مناسب، شما را قادر به تعیین مرزها، انجام تعهدات کاری و رسیدن به یک سبک زندگی متعادل‌تر در کل می‌کند.

کار در تاریکی

مطمئن شوید که حداقل کمی نور خورشید در فضای کار شما وجود داشته باشد. مطالعات بسیاری وجود دارد که تمام مزایای قرار گرفتن در معرض نور طبیعی را ثابت و شرح می‌دهد، همه ما می‌توانیم به تفاوتی که کار در کنار یک پنجره ایجاد می‌کند، پی ببریم، اما اگر چنین امکانی وجود ندارد یا اگر شب کار می‌کنید، چراغ میز می‌تواند باعث کاهش خستگی چشم شود و تغییر شدت نور صفحه می‌تواند از سردرد جلوگیری کند.

تنظیم کردن برنامه روزمره

یک برنامه روزانه/هفتگی/ ماهانه مبتنی بر کار خود ایجاد کنید که برایتان مناسب باشد. شما می‌دانید که چگونه بیشترین بازده را داشته باشید و چطور اولویت‌بندی کنید، بنابراین با از بین بردن اتلاف وقت در هر روز، زندگی خود را آسان‌تر کنید. شما احساس مفیدتر بودن خواهید کرد که به معنای موفقیت بیشتر است.

قدرت تفکر مثبت را دست کم نگیرید

کار در خانه باعث می‌شود از همکارانی که به طور معمول به شما کمک می‌کردند یا موفقیت‌های شما را می‌دیدند، جدا شوید، بنابراین قهرمان خود باشید. تا زمانی که فرصت اشتراک‌گذاری موفقیت‌هایتان با دوستان را پیدا نکنید، ممکن است مجبور شوید راه‌های دیگری را برای ایجاد انگیزه و احساس موفقیت پیدا کنید. همچنین باید درخواست بازخورد از مشتری یا رئیس خود را در نظر بگیرید. وقت بگذارید تا موفقیت‌های خود را تصدیق کنید، خواه با دادن پاداش ناچیزی به خودتان و یا با تلفن زدن به یک دوست تا کمی درباره موفقیت‌هایتان مبالغه کنید.

لباس مناسب با کارتان بپوشید

ممکن است به این علت که کارتان در خانه است، در تمام روز با لباس خواب دور بزنید و این را یک مزیت بدانید، اما این طور نیست. پوشیدن یک لباس مناسب با کارتان باعث می‌شود که برای روز خود آماده باشید و کمک زیادی به شما می‌کند تا از نظر ذهنی حالت کار به خود بگیرید. همان طور که هنگام جشن تولد یا قرار ملاقات لباس می‌پوشید و خود را آماده می‌کنید. همچنین، اگر ناگهان نیاز به گپ ویدیویی با مشتری داشته باشید، با پوشیدن لباس مناسب کار، حرفه‌ای به نظر می‌آیید و احساس اطمینان می‌کنید.

چهره حرفه‌ای خود را حفظ کنید

اجازه ندهید که نحوه زندگی شما بر نحوه قضاوت افراد درباره کیفیت کار شما تأثیر بگذارد. شما برای ایجاد ارتباطات صحیح، ایجاد لیست مشتری و به دست آوردن شغل مورد نظر خود سخت کار کرده‌اید. شروع یک گپ ویدئویی با مشتری یا تماس حرفه‌ای بدون اینکه مطمئن شوید در پشت سر شما همه چیز رو به راه است، خودزنی است.

دو دقیقه وقت بگذارید تا سر و صدا‌های اطرافتان را آرام کنید، زاویه دوربین‌تان را تغییر دهید و یک پس‌زمینه مناسب خنثی ایجاد کنید تا تمرکز روی کار باقی بماند.

در کار خیلی راحت نباشید

دفاتر کاری معمولا دارای پروتکل ایمیل محل کار هستند که همه باید آن را دنبال کنند، در حالی که هنگام کار در خانه، فضای راحت، سهولت انجام چند وظیفه و عدم نظارت می‌تواند منجر به سستی شود و حتی ارسال ایمیل را غیرحرفه‌ای کند.

به خاطر داشته باشید که ارسال پیام در ساعت یک بامداد ممکن است وقتی مشتری شما فردا آن را می‌خواند، آن انتظاری که شما در نظر داشتید را برآورده نکند.

پرت شدن حواس

مزیت عمده کار در خانه این است که می‌توانید در طول روز کاری خود استراحت کنید و چند مورد از کار‌های خانه را همزمان با آن انجام دهید. با این حال، اگر یک مشتری تماس بگیرد و صدای مثلا به هم خوردن لیوان‌ها یا صدای تخلیه ماشین ظرفشویی یا بچه‌هایتان که از روزشان برای شما صحبت می‌کنند را بشنود، چندان خوشایند نخواهد بود، این درست است که شما در خانه هستید، اما مشتریان شما نباید احساس کنند که در آن لحظه کنار شما هستند! بنابراین به کسانی که با آن‌ها زندگی می‌کنید هنگام تماس تلفنی اطلاع دهید تا موارد حرفه‌ای در کارتان رعایت شود.

زیاد کار کردن

دوری کردن از کار، هنگامی که در مقابل شماست، سخت‌تر است و مرز بین کار و زندگی کاملا تار می‌شود. برنامه‌ریزی می‌تواند از اشتباهات، کار بی‌کیفیت و احساس اینکه شغل شما کل زندگی شما است، جلوگیری کند. بین اشتیاق داشتن نسبت به یک پروژه و از دست دادن کامل تعادل در زندگی، تفاوت زیادی وجود دارد.

ناتوانی در ادامه یادگیری

در یک سمینار شرکت کنید، به یک انجمن تجاری مستقل بپیوندید یا یک گروه مرتبط با حوزه کاری خود ایجاد کنید تا هر ماه یک بار برای ناهار دور هم جمع شوید. اعتماد به اینترنت برای به روز بودن در مورد آنچه در رشته شما اتفاق می‌افتد، کافی نیست. برای کسب مهارت‌های جدید خود را تحت فشار قرار دهید.

از نوع کارتان لذت ببرید

مزایایی در کار از خانه وجود دارد که دست شما را برای برنامه‌ریزی بازتر می‌گذارد، می‌توانید ایده‌هایتان را با سرعت بیشتری پیش ببرید، یک ناهار طولانی بخورید. به خود یادآوری کنید که قدرت انعطاف‌پذیری دارید و از آن به نفع خود استفاده کنید. همه افراد نظم ندارند که به طور مستقل کار کنند، به یاد آوردن این واقعیت باعث ایجاد لذت در شما می‌شود.

هدف کافی نیست

خود را به چالش بکشید، آسان‌گیری بیش از حد، یک اشتباه است. خواه برای شخص دیگری کار می‌کنید یا رئیس خودتان هستید، لحظه‌ای وقت بگذارید و اهداف شغلی و کاری شخصی خود را دوباره ارزیابی کنید. هنوز هم به جلو می‌روید؟ در غیر این صورت، با جستجوی فرصت‌ها و چالش‌های جدید وضعیت را برطرف کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو