هشدار زالی: راه حلی جز تعطیلی کامل تهران نیست/ ۴۸ فوتی و ۱۱۸۰ ابتلای جدید در ۲۴ ساعت گذشته

58

1400/1/18

21:31


زالی گفت:در شبانه روز گذشته ۱۱۸۰ بیمار جدید در تهران شناسایی و۱۸۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده اند.

هشدار زالی: راه حلی جز تعطیلی کامل تهران نیست/ ۴۸ فوتی و ۱۱۸۰ ابتلای جدید در ۲۴ ساعت گذشته

به گزارش بهداشت نیوز، علیرضا زالی فرمانده مدیریت ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران در ارتباط مستقیم بخش خبری اخبار شبکه پنج اظهار کرد:در حال حاضر با توجه به افزایش میزان مراجعه کنندگان بخش سرپایی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و بیشتر شدن تعداد تست‌های مثبت افراد در تهران هستیم. وضعیت تهران قرمز تهران است.

او افزود: آمار مراجعه سرپایی و بستری با شتاب زیادی روبه رشد است و امروز ۵۲۱۲ بیمار در بیمارستان‌های تهران بستری هستند و ۱۱۷۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

زالی بیان کرد:در شبانه روز گذشته ۱۱۸۰ بیمار جدید در تهران شناسایی و۱۸۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده اند و میزان بستری بیماران در بخش عادی در حدود ۱۴ درصد و بخش مراقبت‌های ویژه در حدود ۱۰/۱ درصد رشد داشته است و ۴۸ درصد از فوتی‌های امروز مربوط به استان تهران است.

فرمانده مدیریت ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران بیان کرد:ما پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای را به ستاد ملی کرونا داده ایم و این شرایط را در آبان ماه نیز داشته ایم.در شرایط لاکدان به جز مشاغل گروه یک بقیه ادارات با یک سوم کارمندان فعال هستند و فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی و مذهبی در شرایط قرمز تعطیل است.

زالی بیان کرد: بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که دیگر اعمال رنگ بندی و محدودیت‌ها دیگر کارایی لازم را ندارد و زنگ‌خطر در تهران به صدا درآمده است؛ و براساس پیش بینی‌ها متاسفانه هفته‌های آتی تلخ‌تر خواهد بود. در حال حاضر به جز لاکدان در تهران به دلیل شرایط قرمز مسیر دیگری وجود ندارد و عملیات ﻭﺍﻛﺴﻴﻨﺎﺳﻴﻮﻥ باید به سرعت انجام شود.

او بیان کرد: ۱۲۱۲۹ بیمار به بخش‌های سرپایی مراجعه کرده اند و این یک آمار جدیدی محسوب می‌شود. میزان بستری‌ها در تهران از حدود دو هزار عدد به بیش از پنج هزار نفر رسیده است.انجام سفر‌های و بخشی از شلوغی‌های اسفند ماه در افزایش آمار و‌موارد ابتلا تاثیر داشته است و امروز از بین هر دو نفریک فرد کرونای مثبت است و تمام مناطق تهران آلوده است.

او گفت: در کشور‌های دنیا در موج‌های قبلی که از لاکدان استفاده کرده اند تا حدی موفق بوده اند، زیرا این کار به نوعی یک ضربه گیر محسوب می‌شود.

زالی بیان کرد: ما باید بار ویروسی در سطح شهر را کاهش بدهیم. علاج قطعی برون رفت از این مشکل افزایش واکسن‌های وارداتی و واکسیناسیون گروه‌های پر خطر و سپس در مرحله بعدی سایر گروه‌ها است.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو