درمان جوش روی بازو ببا چند راهکار امتحان پس داده در خانه

درمان جوش روی بازو ببا چند راهکار امتحان پس داده در خانه


منبع: آرگا

100

1400/1/18

23:01


جوش روی بازو را با استفاده از تکنیک های خاصی از بین ببرید و سلامت پوست خود را به خودتان هدیه دهید. درواقع این جوش ها بسیار مقاوم می باشند ولی شما می توانید بدون صرف هزینه بسیار زیاد به درمان آن ها بپردازید.تا پایان این مطلب با ما باشید.

جوش و آکنه می تواند مشکلات بسیاری برای پوست شما ایجاد کرده و ظاهر نا مناسبی را برایتان ایجاد کنند. بیش تر افرادی که در نواحی مختلفی از بدن دچار آکنه می شوند دوست دارند سریعا آن ها را از بین ببرند. در ادامه روش از بین بردن جوش روی بازو را برایتان بیان می کنیم.

جوش روی بازو

تکنیک های رفع جوش روی بازو

جوش ها بازو به دلایل بسیار زیادی از جمله پوست مرغی ایجاد می شود و شما برای درمان آن باید ابتدا به رفع پوست مرغی بپردازید و بعد آکنه هاو جوش ها را از بین ببرید. در ادامه روش های طبیعی و کم هزینه ای را برایتان بیان می کنیم که می توانید با استفاده از آن ها جوش های روی بازو را از بین ببرید.

روغن نارگیل

فواید روغن نارگیل برای پوست و مو بسیار بی نظیر می باشد و دارای خواص مرطوب کننده است. این خاصیت روغن نارگیل می تواند التهابات و خشکی پوست شما را از بین برده و از ایجاد آکنه مجدد جلوگیری کند. زمانی که پوست شما آسیب می بیند می توانید با استفاده از این ماده به سرعت آن را درمان کنید. استفاده از این روغن بسیار راحت می باشد و کافی است تا آن را کمی گرم کرده و به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه روی پوستتان ماساژ دهید. استفاده از روغن نارگیل را هر روز ادامه دهید تا جوش های روی دستتان به طور کلی نابود شوند.

روغن نارگیل و درمان جوش ها

آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی از موادی می باشد که می تواند از پوست شما مراقبت کرده و موادی که پوست لازم دارد را برایش تهیه می کند. این ژل می تواند از خشکی پوست پیشگیری کند در نتیجه جوش های روی دست شما را به حداقل خواهد رساند. برای استفاده از این ژل باید ابتدا یک برگ آن را تهیه کنید و ژل آن را جدا کنید و بر روی پوست خود بزنید و تا ۳۰ دقیقه اجازه بدهید بر روی پوست شما بماند. استفاده از این گیاه برای برخی از پوست ها بدون ضرر می باشد و شما می توانید در روز دوبار از آن استفاده کنید.

نکته : برخی از پوست ها به این گیاه حساسیت نشان می دهد و باعث افزایش آکنه ها می شود بنابراین قبل از استفاده سعی کنید مقداری از آن را روی بخشی از پوست امتحان کنید.

استفاده از روغن زیتون

روغن زیتون هایی که در بازار وجود دارد حاوی ویتامین E می باشد و می تواند از بروز التهابات و جوش ها جلوگیری کرده و گاها آن ها را درمان کند و پوست شما را پاکسازی خواهد کرد. برای استفاده از این روش کافی است مقداری روغن زیتون را روی جوش ها زده و آن را چند دققه ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه بماند و سپس بازو های خود را با آب سرد بشویید. استفاده از ماسک روغن زیتون محدودیتی ندارد ولی بهتر است در روز تنها یک باز از آن استفاده کنید.

جوش های پوستی را با روغن زیتون از بین ببرید.

ماست

ماست یکی از لبنیات بسیار مهم در خانه ها بوده و شما می توانید به راحتی به آن دسترسی داشته باشید. ماسک ماست می تواند به شما کمک کند تا آکنه های روی بازو خود را باحتی درمان کنید و برای این کار باید به مدت ۵ دقیقه ماست را بر روی محلی که جوش و آکنه دارد ماساژ دهید. ماست یکی از موادی می باشد که حساسیت نشان دادن به آن بسیار نادر است و شما می توانید در روز ۲ الی ۳ بار این کار را تکرار کنید.

کپسول ویتامین A

این ماده سرشار از ویتامین آ بوده و می تواند خارش و سوزش ناشی از جوش ها را تسکین داده و سریعا آن ها را از بین ببرد. برای استفاده از این کپسول ها کافی است با استفاده از یک سوزن سوراخی روی کپسول ایجاد کرده و مایع درونی آن را بر روی جوش ها بزنید تا معجزه این کپسول ها را به خوبی مشاهده کنید. سعی کنید بعد از استفاده ازین کپسول پوست دست خود را با آب ولرم بشویید تا پوستتان تحریک نشود.

کرم ضد آفتاب

مراقبت از پوست یکی از ساده ترین کار ها می باشد که بیش تر افراد انجام می دهند و اگر دوست دارید پوستی بدون آکنه و جوش داشته باشید شما نیز باید این کار را انجام دهید. در صورتی که بازو های شما زیر نور مستقیم آفتاب قرار می گیرد باید از کرم های ضد آفتاب برای این بخش از بدن خود استفاده کنید زیرا این بخش از بدن نیز مانند پوست صورت شما در معرض اشعه های مضر خورشید می باشد.

چگونه پوستی سالم داشته باشیم؟

داشتن پوستی سالم و تمیز یکی از معضلاتی می باشد که بیش تر افراد با آن رو به رو می شوند و گاهی به دلیل نبود مراقبت پوستی در سفر ممکن است دچار جوش روی نواحی مختلفی از بدن شوند. بهتر است همیشه وسایل مراقبتی به همراه داشته باشید تا بتوانید به خوبی از بدن و پوست خود مراقبت کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو